Mitä te oikein tuosta Porvoon Kärpän viestistä riehutte? Eihän tämä nyt mikään virallinen muistoketju tai muistotilaisuus (kuten joku taisi jo asiaa verrata) ole vaan ketju jossa keskustellaan Lokomotiv Jaroslavlin lentokoneonnettomuudesta ja siihen liittyvistä fiiliksistä. Jos Porvoon Kärppää ei tämä asia kosketa niin kyllä kai hän saa sen tähän ketjuun kirjoittaa ihan samalla tavalla kuin nämä jotka kirjoittelevat näitä R.I.P. -viestejä. Se on erilainen mielipide mutta mielipide kuitenkin, enkä minä nyt tiedä onko kenelläkään oikeutta alkaa huutamaan "mene pois" tuon takia.
Mutta jos katsoo tuota onnettomuuslistaa niin aika monen kohdalla lukee "crew error" ja selvästi teknisestä syystä on johtunut vain kaksi onnettomuutta. Olen edelleen sillä kannalla että lentoyhtiöiden ja niiden työntekijöiden asenteet on suurempi ongelma kuin itse konetyyppi, noiden onnettomuuskoneiden yhtiöt näyttää olevan juuri Venäläisiä tai jotain muita ex-Neuvostomaita. Ikävä kyllä siellä päin tämä koneiden ylläpito, huolto tai lentoturvallisuudesta välittäminen ylipäätään ei ole lähelläkään länsimaiden luokkaa. Tämä välinpitämätön asenne on näkynyt siellä aika monessa muussakin asiassa kuin lentämisessä, mutta tietysti kun lentokone putoaa niin silloin tuho on aina iso ja asia saa enemmän julkisuutta.
Kyllä tällä konemerkillä on synkkä historia. Ilmeisesti seitsemän onnettomuutta jossa kone ollut mukana ja yli 500 kuollutta.
Mutta jos katsoo tuota onnettomuuslistaa niin aika monen kohdalla lukee "crew error" ja selvästi teknisestä syystä on johtunut vain kaksi onnettomuutta. Olen edelleen sillä kannalla että lentoyhtiöiden ja niiden työntekijöiden asenteet on suurempi ongelma kuin itse konetyyppi, noiden onnettomuuskoneiden yhtiöt näyttää olevan juuri Venäläisiä tai jotain muita ex-Neuvostomaita. Ikävä kyllä siellä päin tämä koneiden ylläpito, huolto tai lentoturvallisuudesta välittäminen ylipäätään ei ole lähelläkään länsimaiden luokkaa. Tämä välinpitämätön asenne on näkynyt siellä aika monessa muussakin asiassa kuin lentämisessä, mutta tietysti kun lentokone putoaa niin silloin tuho on aina iso ja asia saa enemmän julkisuutta.
Viimeksi muokattu: