Kyllä tuo mielestäni on lähes yhtäsuuri imagotappio KHL:lle että joukkueita lennätetään valelentäjien toimesta. Herää tuossa heti kysymys että miten yleistä tuo on ja miten moni perheellinen pelaaja tahtoo ottaa tuon riskin.
Saavat taas laittaa pari dollaria lisää sopimuksiin että sellaisia rajatapaus-pelaajia (NHL:ssä tienaisi saman verran) kiinnostaa lähteä Venäjälle.
Toit oivallisen asian esille, mikä jäi omassa viestissäni vaille huomiota. Venäjälle (kuten ymmärsin, että tarkoitetaan maata) onnettomuus ei ollut maailmaa kaataa katastrofi mutta KHL:lle se varmasti suuren suuri imagotappio oli (ja on).
Uskoisin, että jo onnettomuuden jälkeen ainakin osa joukkueista on koettanut tehdä parannuksia toimitapoihinsa, ja kenties tutkinnan lopputulos saa aikaan lisätoimintaa, mutta ikävä kyllä en usko, että valvonta ja turvatoimien kiristäminen kestää ainakaan kaikilla seuroilla kovinkaan kauan, kenties kauden hyvässä lykyssä kaksi.
Kun kävin kesällä Ukrainassa, niin Kiova-Brospylin kuin myös Donetskin (Prokofjev airport) kentällä oli sellaisia "pommeja" joihin minua ei sisälle selvinpäin saisi. Ja jos joku KHL-seura sellaisilla lentää, tai sen tasoisilla koneilla, niin en voi kuin ihmetellä.
vlad.