Mainos

Lokomotiv Jaroslavl lentokoneonnettomuudessa

  • 437 658
  • 844

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyllä tuo mielestäni on lähes yhtäsuuri imagotappio KHL:lle että joukkueita lennätetään valelentäjien toimesta. Herää tuossa heti kysymys että miten yleistä tuo on ja miten moni perheellinen pelaaja tahtoo ottaa tuon riskin.
Saavat taas laittaa pari dollaria lisää sopimuksiin että sellaisia rajatapaus-pelaajia (NHL:ssä tienaisi saman verran) kiinnostaa lähteä Venäjälle.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Ei yllätä. Siinä maassa voi odottaa tapahtuvaksi ihan mitä tahansa, mikään ei yllätä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä tuo mielestäni on lähes yhtäsuuri imagotappio KHL:lle että joukkueita lennätetään valelentäjien toimesta. Herää tuossa heti kysymys että miten yleistä tuo on ja miten moni perheellinen pelaaja tahtoo ottaa tuon riskin.
Saavat taas laittaa pari dollaria lisää sopimuksiin että sellaisia rajatapaus-pelaajia (NHL:ssä tienaisi saman verran) kiinnostaa lähteä Venäjälle.

Toit oivallisen asian esille, mikä jäi omassa viestissäni vaille huomiota. Venäjälle (kuten ymmärsin, että tarkoitetaan maata) onnettomuus ei ollut maailmaa kaataa katastrofi mutta KHL:lle se varmasti suuren suuri imagotappio oli (ja on).

Uskoisin, että jo onnettomuuden jälkeen ainakin osa joukkueista on koettanut tehdä parannuksia toimitapoihinsa, ja kenties tutkinnan lopputulos saa aikaan lisätoimintaa, mutta ikävä kyllä en usko, että valvonta ja turvatoimien kiristäminen kestää ainakaan kaikilla seuroilla kovinkaan kauan, kenties kauden hyvässä lykyssä kaksi.

Kun kävin kesällä Ukrainassa, niin Kiova-Brospylin kuin myös Donetskin (Prokofjev airport) kentällä oli sellaisia "pommeja" joihin minua ei sisälle selvinpäin saisi. Ja jos joku KHL-seura sellaisilla lentää, tai sen tasoisilla koneilla, niin en voi kuin ihmetellä.

vlad.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävänkin laadukkaan TV-sarja Maydayn (Air Crash Investigations) jakso Jaroslavin lentoturmasta ilmestyi pari viikkoa takaperin. Jakson nimi on "Lokomotiv Yaroslavl air disaster". Suosittelen kaikille, joita kiinnostaa tapauksen tapahtumakulku, onnettomuustutkinta sekä onnettomuuden syyt ja taustat.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Yllättävänkin laadukkaan TV-sarja Maydayn (Air Crash Investigations) jakso Jaroslavin lentoturmasta ilmestyi pari viikkoa takaperin. Jakson nimi on "Lokomotiv Yaroslavl air disaster". Suosittelen kaikille, joita kiinnostaa tapauksen tapahtumakulku, onnettomuustutkinta sekä onnettomuuden syyt ja taustat.
Googlettelin ja koko jakso löytyi netistä Mayday.Air.Crash.Investigation.S12.E09.Lokomotiv.Hockey.Team.Disaster - Video Dailymotion

Demitra. En vieläkään ymmärrä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Yllättävänkin laadukkaan TV-sarja Maydayn (Air Crash Investigations) jakso Jaroslavin lentoturmasta ilmestyi pari viikkoa takaperin. Jakson nimi on "Lokomotiv Yaroslavl air disaster". Suosittelen kaikille, joita kiinnostaa tapauksen tapahtumakulku, onnettomuustutkinta sekä onnettomuuden syyt ja taustat.

Googlettelin ja koko jakso löytyi netistä Mayday.Air.Crash.Investigation.S12.E09.Lokomotiv.Hockey.Team.Disaster - Video Dailymotion

Demitra. En vieläkään ymmärrä.

Kiitokset tästä, mielenkiintoinen ohjelma.

Surullinen tapaus kaikkiaan. Turhaahan tälläinen jossittelu on, mutta kun olisivat tajunneet keskeyttää nousun ensimmäisen yrityksen epäonnistuttua...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tutkinta on saatu loppuun kertoo tekniikkatalous.fi. Karua tekstiä. Väärennettyjä lentolupakirjoja, kesken olevia koulutuksia ja aiemmilla lennoilla kipparin tekemiä vakavia virheitä.
Itse kone oli jutun mukaan täysin lentokelpoinen.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kai tämä voi olla mahdollista muualla kuin Venäjällä...
Niinpä, only in Russia. En usko, että KHL:n suosio ainakaan nousee nyt kun kyseinen tutkinta on tullut julkisuuteen. Ja KHL:stä vissiin on suomalaispelaajiakin siirtynyt muualle, olisiko ollut ihan Ukrainan kriisin takia.
 

Wire

Jäsen
Niinpä, only in Russia. En usko, että KHL:n suosio ainakaan nousee nyt kun kyseinen tutkinta on tullut julkisuuteen. Ja KHL:stä vissiin on suomalaispelaajiakin siirtynyt muualle, olisiko ollut ihan Ukrainan kriisin takia.

Sisällissota omassa kaupungissa (donetsk) ei kuulosta kovin hyvältä paikalta pelata jääkiekkoa... ;)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sisällissota omassa kaupungissa (donetsk) ei kuulosta kovin hyvältä paikalta pelata jääkiekkoa... ;)

Kuuluisi ehkä toiseen ketjuun, mutta nyt kun tästä mainittiin, niin onko Donetskissa ehditty kunnostamaan sitä jäähallia, sen tuhopolton jäljiltä? Oletan, että ei ole, kun kerran käytännössä sotatila kaupungissa, mutta ehkä esim. @vlad voisi valaista asiaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ja tässäkin heti huudettiin kurkkusuorana kuinka venäläiset koneet on huonoja....

Niin huudettiin ja olen itsekin ollut skeptinen venäläisten koneiden luotettavuudesta, mutta onhan näissä Venäjällä(kin) sattuneissa onnettomuuksissa yleensä ollut syynä lentäjien virheet.
 

faro

Jäsen
Niin huudettiin ja olen itsekin ollut skeptinen venäläisten koneiden luotettavuudesta, mutta onhan näissä Venäjällä(kin) sattuneissa onnettomuuksissa yleensä ollut syynä lentäjien virheet.
Itse en myöskään olisi täysin luottavainen venäläiseen lentoturmatutkintaan. Helppohan se on jälkeenpäin laittaa kaikki lentäjän syyksi... koneissahan ei ole ikinä mitään vikaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itse en myöskään olisi täysin luottavainen venäläiseen lentoturmatutkintaan. Helppohan se on jälkeenpäin laittaa kaikki lentäjän syyksi... koneissahan ei ole ikinä mitään vikaa.

Tuo on myös totta. Kuolleita on helppo syyttää. Mutta ymmärtääkseni venäläiset koneet eivät ole ihan niin huonoja kuin on annettu ymmärtää. Näin ainakin ilmailuhenkisiltä ihmisiltä kuullut. En siis itse ole mikään asiantuntija varsinkaan venäläisten koneiden osalta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuuluisi ehkä toiseen ketjuun, mutta nyt kun tästä mainittiin, niin onko Donetskissa ehditty kunnostamaan sitä jäähallia, sen tuhopolton jäljiltä? Oletan, että ei ole, kun kerran käytännössä sotatila kaupungissa, mutta ehkä esim. @vlad voisi valaista asiaa.

Veikkaisin, että Donetskissa on tällä hetkellä lukuisia paljon tärkeämpiä kunnostuskohteita mitä yksi tuhopolton jäljiltä tuhoutunut kiekkoareena. Ei, en ole varma onko areenan kunnostamiseksi tehty mitään, ei välttämättä, mutta ymmärtääkseni seuran omistajat ovat karistaneet Donetskin pölyt jaloistaan, joten intressit areenan kunnostamiseen eivät välttämättä ole korkealla. Donbass Donetskin omistajien ja separatistien sukset kun taisivat mennä kevään ja kesän aikana ristiin, Rinat Akhmetovin perustettua Mariupoliin oman työläisprikaatin ajamaan separatistit pois kaupungista ja sen jälkeen Akhmetovin prikaatin miehet ovat taistelleet separatisteja vastaan aina tulitauon alkuun saakka (ja senkin jälkeen Donetskin suunnalla). Akhmetov vastaavasti on Donbass Donetskin omistajan ystäviä.

Tilanne Donetskissa on tällä hetkellä todella surkea (tänään päivitystä vapaan puolelle aiheesta) ja kaupunki on käytännössä kykenemätön toimimaan millään tasolla, eikä rahaa Kiovan suunnalta ole tulossa separatistien toimien tähden.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin neukku-/venäläiskoneet ovat laadukkaita, kunhan ylläpitö ja huolto on hoidettu asiallisesti...

Laatu koneissa tosiaankin on ihan hyvä, toisinaan toki viimeistely ei ole aivan samalla tasolla länsimaisten koneiden kanssa (tai ollut vielä 90-luvun lopullakaan) mutta periaatteessa toimivia koneita ja usein suunniteltu alueelliset erityispiirteet huomioiden. Ongelma sen sijaan on yhtiöiden lentäjien koulutuksen taso sekä ylläpidon ja huollon taso, ja taso voi todellakin heittelehtiä vaikka kuinka ja luotettavien yhtiöiden ohella on sitten yhtiöitä jotka lentävät sellaisella kalustolla ettei minua saisi niihin sisään. (Ukrainassa matkaillessani olen Kiova-Borispylissä sekä Donetskin Sergei Prokofievin kv. lentokentällä nähnyt käyttössä olevina koneita joilla ei länteen saa lentää, mutta jotka operoivat sisäisillä reiteillä tai CIS-maiden välisillä reiteillä).

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös