Millä tavalla olen korostanut omaa hyvyyttäni? Kerroin ettei kosketa ja that's it.
Juuri tuolla tavalla. Sanoit sen itsekin.
PS. Tämän enempää en aio aiheesta kanssasi tässä ketjussa keskustella. Tässä on hieman vakavampiakin asioita menossa.
Millä tavalla olen korostanut omaa hyvyyttäni? Kerroin ettei kosketa ja that's it.
Toisaalta on myös kuitenkin huolestuttavaa, että en minä eikä monikaan tänne kirjoittaneista pysty tuntemaan samanlaista kollektiivista surua lähes päivittäin maailmalta tulvivien suru-uutisten johdosta. Jos pystyisimme siihen, voisi maailma olla paljon parempi paikka elää.
hullulta nimittäin tuntuu että miljoonajoukkueet lentää lähes lentokelvottomilla koneilla.
Mielestäni oli ihan hyväkin herätys, sillä itseänikin alkoi jo ärsyttää kaikki RIP- ja R.I.P-tyyliset viestit. Tuo sana ei edes ole suomea, vaan on juuri sellaista pintatyylistä touhuamista, kuten eräs nimeltämainitsematon tyyppi sanoi.Melko vastenmielistä tekstiä eräältä nimeltämainitsemattomalta tyypiltä. Jos tapahtunut ei tunnu missään, niin onko se pakko kuuluttaa julkisesti.
En mielestäni ole loukannut kenenkään uhrin tai heidän tuttaviensa kunniaa, ainakaan tarkoituksella. Ja veikkaan että ne jotka oikeasti menettivät tänään läheisensä, ovat hiljaa luonansa eivätkä ryntää ensimmäisenä netin keskustelupalstoille julistamaan suruaan. Nettifoorumihan toimii usein kuin poliitikot tai media. Välittömästi haaskalla kun jotain tapahtuu. Kuka kerkiää ensimmäisenä julistamaan suruaan? Kuka linkittää jäätävimmät otsikot ensimmäisenä? Kuka julistaa koskettavimman suruviestin? Minä suhtaudun hyvin kyynisesti tällaisissa asioissa yhtä lailla poliitikoiden, median kuin nettikeskustelijoidenkin viesteihin.Tätäkin palstaa lukee, usko tai älä, ihmisiä jotka tuntevat uhreja henkilökohtaisesti. Onko liikaa pyydetty sinulta kunnioittaa uhreja ja myös niitä jotka heidät henkilökohtaisesti tunsivat?
Melkein toivon, että et tähän vastaa niin tämä kierre loppuu.
Huolestuttavaa? Miten? Suurinta osaa maailmaa Jaroslavin turma ei kosketa, meitä koskettaa. Ihmisillä on ympäristönsä ja verkostonsa, jotka hän kokee omakseen. Minulle jääkiekko ja maailma sen ympärillä on yksi näistä, siksi olen järkyttynyt.
Herätti jo:Väkisinkin tulee mieleen, että missä muualla paitsi Venäjällä? Toivottavasti tämä herättelee itä-rajan takana toimiin.
Mielestäni oli ihan hyväkin herätys, sillä itseänikin alkoi jo ärsyttää kaikki RIP- ja R.I.P-tyyliset viestit. Tuo sana ei edes ole suomea, vaan on juuri sellaista pintatyylistä touhuamista, kuten eräs nimeltämainitsematon tyyppi sanoi.
Tapaus on herättänyt itsessänikin vahvoja tunteita ja mielestäni suomalaisen ihmisen tulisikin pystyä ilmaisemaan tunteitaan sanallisesti, ei kirjoittamalla R.I.P.
Käsittämättömältä tuntuu että siinä lähti autuaampiin kaukaloihin kokonainen joukkue. Hiljaiseksi vetää... Toivottavasti Medvedevin kommentti lentokaluston kunnon parantamisesta toteutuu, hullulta nimittäin tuntuu että miljoonajoukkueet lentää lähes lentokelvottomilla koneilla.
En mielestäni ole loukannut kenenkään uhrin tai heidän tuttaviensa kunniaa, ainakaan tarkoituksella. Ja veikkaan että ne jotka oikeasti menettivät tänään läheisensä, ovat hiljaa luonansa eivätkä ryntää ensimmäisenä netin keskustelupalstoille julistamaan suruaan. Nettifoorumihan toimii usein kuin poliitikot tai media. Välittömästi haaskalla kun jotain tapahtuu. Kuka kerkiää ensimmäisenä julistamaan suruaan? Kuka linkittää jäätävimmät otsikot ensimmäisenä? Kuka julistaa koskettavimman suruviestin? Minä suhtaudun hyvin kyynisesti tällaisissa asioissa yhtä lailla poliitikoiden, median kuin nettikeskustelijoidenkin viesteihin.
Kyllä tämä aika hiljaiseksi vetää. Itse kuulin kyllä onnettomuudesta noin viiden aikoihin, mutta pääsin oikein kunnolla netin ääreen puoli yhdeltätoista ja kieltämättä lähes kaikki aika on kulunut tämän tapauksen ympärillä.
Tulin katsoneeksi senkin, kuinka NHL-seurat huomioivat tapauksen omilla sivuillaan. Suurimmaksi osaksi kunnioitettiin omia entisiä pelaajia, esimerkiksi St. Louis Blues Korolevia ja Demitraa. Osa joukkueista ei huomioinut tapausta ollenkaan.
Vähän offtopicia: Myös manun onnettomuudesta on tullut tänä vuonna filmi United. Ehdottomasti katsomisen arvoinen elokuva ja mikäli olisin ollut neutraali katsoja, olisin melkein tullut manun faniksi.Tuolta alhaalta löytyy muita vastaavia urheilujoukkueille sattuneita lento-onnettomuuksia. Tunnetuin lienee tuo ManU:n onnettomuus Münchenissa, mutta monia suuria ja uhrien määrässä suurempiakin löytyy, kuten Marshallin yliopiston jenkkifutisjoukkueen onnettomuus. Tästä, ja toisesta suuresta onnettomuudesta on tehty elokuvatkin, We are Marshall ja Elossa!