Lippalakki päässä sisällä ja syödessä – keskustelua käytöstavoista

  • 129 071
  • 876

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Karrikoiden voidaan verrata hatun päässä pitämistä tai pitämättömyyttä vanhaan kaskuun tukkilaisajoilta:

Mökin mummo siunaili seuroissaan, että on se metsäinsinööri hieno ja sivistynyt mies, sylkeekin aina maton viereen.

Ajat ja tavat muuttuvat, ehkä hyväkin niin.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Elokuvateatterin käytöstavat ovat taas ihmisiltä hakusessa. Ensin tullaan myöhässä ja sitten tökerösti ilmoitetaan, että "tää on mun paikka!". Voisi kohteliaasti huomauttaa, että anteeksi, reppunne/takkinne on minun paikallani. Tämä ei siis sattunut minulle, mutta penkkiriviä alempana. Mielestäni trailerit on joo vähän tylsiä, mutta saapukaa ajallaan..
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Tämä juuri on se punainen lanka. Pitää osata erottaa muoti ja etiketti toisistaan. Vaikka nuorisomuoti jostain kumman syystä tällä hetkellä määrää pitämään lippiksiä ja pipoja sisätiloissakin, etiketti ei ole missään vaiheessa niiden pitämistä hyväksynyt ruokaillessa.

Armeijaoloissa ja nimenomaan leirillä lakki on hyvä muistaa ottaa päästä, ellei nyt järin kylmä ole. Muuten tapahtuu niin, että ensin lentää soppa ja sitten lentää lakki! :D
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Voisko joku nuorempi kertoa miten armeija, tuo nuorten miesten voittamaton käytöskoulu, ohjeistaa nykyään hatun käytöstä sisällä. Vuonna -95 se oli ainakin kielletty ja enpä ole sen jälkee hattua sisällä pitänyt. Enpä kyllä sitä ennenkään.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Voisko joku nuorempi kertoa miten armeija, tuo nuorten miesten voittamaton käytöskoulu, ohjeistaa nykyään hatun käytöstä sisällä. Vuonna -95 se oli ainakin kielletty ja enpä ole sen jälkee hattua sisällä pitänyt. Enpä kyllä sitä ennenkään.

Vuonna -95 olen minäkin käynyt, mutta tietääkseni lakkia ei edellenkään saa sisällä pitää. Sen sijaan tervehdyksen saa tehdä tyhjään päähän, eikä enää tarvitse sisällä tehdä niitä naurettavia pingviinikumarruksia.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kymmenen vuotta sitten ei saanut myöskään syödessä pitää lätsää päässä metsässäkään eli perinteisen leiriruokailunkaan aikaan. Enkä usko että tilanne on muuttunut, lakki päässä kun ei syödä.

Muutama taistelija eräällä leirillä erehtyi syysviimalla syömään puunjuurella lippis päässään kesken jonkun harjoituksen, ja vänrikkimme "jykä" Kuokkanen alkoi haukkua koko tätä lätsäjengiä talidomideiksi. Vittu että hajosin kun metsässä raikui muutaman kerran putkeen väsyneellä toistolla että "Lakki poooois, senkin talidomidit... lakki pooois nyt talidomidit hei. Talidomidiiiit lakki poooois. Saatanan talidomidit."

Huikea kaveri.
 
Eikä saa muuten kypärääkään pitää, vaikka oltaisiin "lähellä sotaa." Sinänsä ihan vitun typerää, kun muuten sen on oltava päässä vaikka istuisi bunkkerissa paskallla. Syytä tähän kun kysyi armeijassa ollessaan vastaus oli luonnollinen:

"Koska sotaveteraanitkin tekivät niin." Saatana raiskasivathan ne naisiakin, joten kai sekin on sallittua.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ja kymmenen vuotta sitten ei saanut myöskään syödessä pitää lätsää päässä metsässäkään eli perinteisen leiriruokailunkaan aikaan. Enkä usko että tilanne on muuttunut, lakki päässä kun ei syödä.

Meillä olin RUK:ssa niin, että napapiirin pohjoispuolella syntyneet saivat lounastaa lakki päässä ulkona. Meidän joukkueessa näitä oli vain yksi, eräs inarilainen kaveri, joka otti kaiken irti pipo päässä syömisestä.
 

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aha. Muistelen että tuohon joskus suunniteltiin muutosta mutta ei sitten tainnutkaan mennä läpi?

Itse olin saapumiserässä I/11, jolloin sääntönä oli, että kun itse oli liikkeessä, niin katsottiin silmiin ja nyökättiin. Paikallaollessa vastaavasti kumarrettiin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Aha. Muistelen että tuohon joskus suunniteltiin muutosta mutta ei sitten tainnutkaan mennä läpi?

Palveluohjesäännössä (vai mikä se lie onkaan) oli välillä tuo, että kättä laitettiin lippaan myös tyhjään päähän. Seuraavan päivityksen myötä tuo taas poistettiin ja lippaan vedetään vain hattu päässä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kumarrus? En ole kuullutkaan armeijan yhteydessä, onko tähän jotain armeijan mallivideota miten se oikeaoppisesti suoritetaan?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse muistelisin että vedettiin lippaan myös tyhjään päähän, mutta esimiehellä oli oikeus nyökätä, eikä hänen tarvinnut sisällä vetää lippaan. Eräs suht gonahtanut luutnantti tosin usein ihan reippaasti morjesti aina kun teki kunniaa. Sama hemmo tosin oli usein urheiluvaatteissa töissä, huvittava tapaus kaiken kaikkiaan.

Mutta tuo lippatouhu kaiketi vaihtelee ihan paikkakuntakohtaisesti.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tästä keskustelusta tuli mieleen tyttäreni, joka 2-vuotiaana lähikaupassa täysin kaljun miehen nähdessään sanoi kato isi, setällä on ihan tyhjä pää. Miestä se huvitti, totesi että niin se vaimokin aina sanoo.
 

Samurai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS (+sympatiat muille turkulaisseuroille)
Palveluohjesäännössä (vai mikä se lie onkaan) oli välillä tuo, että kättä laitettiin lippaan myös tyhjään päähän. Seuraavan päivityksen myötä tuo taas poistettiin ja lippaan vedetään vain hattu päässä.

Juurikin näin. Itse olin palveluksessa 07-08 ja meillä vedettiin lippaan myös tyhjään päähän. Muistaakseni takaisin vanhaan käytäntöön siirryttiin 2010.

Tuo lakin päästä pois ottaminen sisällä on tapa, joka minulle kaikkein voimakkaimmin on sotaväestä tarttunut. Toki en ennenkään sisällä lakki päässä viihtynyt, mutta armeijan jälkeen lakki lähti päästä sotilaallisesti välittömästi ovesta sisään kulkemisen jälkeen.
 

Lohipoika

Jäsen
On se vaan niin jumalattoman kauheaa, jos jollain on sisällä lakki päässä. Haloo! Mitä se haittaa?

Päästän muut ensin ovesta ulos ja puhun ja käyttäydyn kunnioittavasti muita kohtaan, mutta lakki pysyy päässä.
 

Lohipoika

Jäsen
Miksi? Onko sulla jotain salattavaa? Pälvikalju vai ei varaa ostaa shampoota?

Pieni salaperäisyys miehessä herättää aina naisten huomion. ;)

Pistä yksityisviestiä tulemaan, jos haluat ottaa selvää. ;) ;) Voidaan nähdä päiväkahvien merkeissä. ;) ;) ;)
 

motamoro

Jäsen
Kannatan ehdottomasti tässä tapauksessa sitä, että lakin saa pitää sisällä päässä ja syödessäkin (jos kyseessä ei ole joku pukukoodillinen/juhlallinen tapahtuma). Ketä se oikeasti haittaa jos päähine on päässä sisällä, ja minkä ihmeen takia? Syyksi ei käy, että niin on aina ennenkin tehty. Tuohan on yhtä naurettavaa kuin se, että sanoisin esim. "Meille ei sitten ketään tule vaimari (alias hihaton t-paita) päällä" Vaatekappale se pipo / lippis on nykyään siinä missä sukka tai neulekin.
Protestoin ja pidän pipoa päässä aina jos se jotain oikeasti muka ärsyttää, tai vaikka ihan senkin takia kun armeijassa vitutti niin perkeleesti nykiä sitä päähinettä edestaas ja palella -30 asteessa ilman pipoa kerjäten korvapaleltumaa. Noh, oikea syy on se, että pipo/lippis kuuluu tyyliini, mutta ovat nuokin ihan hyviä kannustimia ja motivaattoreita olla luopumatta asiasta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pistä yksityisviestiä tulemaan, jos haluat ottaa selvää. ;) ;) Voidaan nähdä päiväkahvien merkeissä. ;) ;) ;)

Kiitos, mutta taidat olla turhan nuori. Toisekseen, en treffaile "miehiä", jotka käyttävät päähinettä sisätiloissa.

Ei se varmaan suoranaisesti haittaa, mutta kertoo läsnäolijoille, että tässä meillä on täysverinen JUNTTI.

Amen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei se varmaan suoranaisesti haittaa, mutta kertoo läsnäolijoille, että tässä meillä on täysverinen JUNTTI.
Näin on. Sisällä ei pidetä lakkia, ellei käytä Veltto Virtaselle ominaista sisäpäähinettä. Onko sisäbaskeri tyylikäs, sen kukin päättäköön itse.

Ruokaillessa lakin pitäminen on tyystin sopimatonta. Ei auta vaikka olisi minkälainen tärkeä hiphoppari tahansa tai joku muu vitun löysähousu. Poikkeus voi olla se jos syödään ulkona grillimakkaraa tms ja on kunnolla pakkasta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikki korpoon jos yksikin syö pakkiruokailussa lakki päässä!

Siis korpossahan ollaan aina kun harrastetaan pakkiruokailua. Vai onko Fernando kenties joku tykäri?

Intissä juu otettiin lakki pois sisällä mutta tehdään siellä muutakin vitun tyhmää.
Esimerkiksi vedetään aamulenkillä kunnon sikahiki päälle ja sitten hygieenisenä aamupalalle.

En ymmärrä miksi siviilissä pitäisi pitää huonona tapana muinaisjäännettä 1700-luvulta eli päähineen pois ottamista syödessä. Itseäni ainakin harmittaa enemmän ne hilseet,paskat ja irtohiukset jotka leijailevat vieressä istuvan hitsarin päästä omaan makkarakeittoon. Eikä ole kauniin näköistä sekään kun jonkun vanhemman herrasmiehen pälvikalju sojottaa kuin pelle-Hermannilla joka suuntaan. Parempi olisi kun pitäisivät vain lakin päässä niin ei menisi toisilta ruokahalu.

Ainakaan itselleni kyseessä ei ole mikään muotijuttu vaan puhtaasti mukavuusasia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös