Mutta lakin päässäpitokieltoa ei tarvitse perustella? Vai heitätkö sinä suoraan kollegoillesi jotain saarnaa kirkollisperinteistä? Ne eivät ainakaan minulle riittäisi perusteluina. Voitko mainita muutaman näistä monista hyvistä perusteluista?
Tämäkään ei tietenkään päde kaikkiin tilanteisiin, ja minäkin harrastan hyvin harvoin sitä mutta helvettiäkö sillä on väliä jos joku pitää pipoa päässä vaikka baarissa. Baarithan on syntipesäkkeitä eivätkä näin kuulu hyvät käytöstavat omaavan oleskelupaikkoihin muutenkaan. Niin ja miehillä ei saa olla pitkiä hiuksia!
Lähinnä "saarnaan" silloin kun joku syö lakki päässä. Minun mielestäni se ei vaan kuulu hyviin tapoihin. Ja ei, en ota kirkkoa mukaan keskusteluihin, kun en mihinkään henkiin usko. Perinteitä kyllä arvostan kovastikin. Eikä minua haittaa jos jossain baarissa tai kaupassa pitää pipoa tms. päässään. Kaiken lisäksi minulla on vieläpä keskivertomiestä huomattavasti pidemmät hiuksetkin, eli ei tässä itsekään mitään pulmusia tällä saralla olla. Mutta sitä minä tuolla hain, että jos nyt vaikka joku lakkipää paukahtaa juhliin, jossa on varttuneempaa väkeä, niin onhan se nyt hyvänen aika vähintä mitä voi tehdä ottamalla lätsän pois sisällä, koska kuitenkin vanhemmat ihmiset tästä herneen nenuun vetäisivät. Silloin nuori kunnioittaa näiden vanhojen käsitystä hyvistä tavoista. Jos kellään ei mitään hattupäätä vastaan ole, niin pitäkööt piponsa. Yleisesti uskon kuitenkin että ihmiset eivät hyväksy lakkia sisällä muilta kun ylioppilailta heidän juhlissaan.