Lippalakki päässä sisällä ja syödessä – keskustelua käytöstavoista

  • 129 723
  • 876

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kannatan ehdottomasti tässä tapauksessa sitä, että lakin saa pitää sisällä päässä ja syödessäkin (jos kyseessä ei ole joku pukukoodillinen/juhlallinen tapahtuma). Ketä se oikeasti haittaa jos päähine on päässä sisällä, ja minkä ihmeen takia? Syyksi ei käy, että niin on aina ennenkin tehty.
Jokaista, jolla on hitunenkin esteettistä silmää tai säädyllisyyden tajua. Voihan ruokapöydässä istua vaikka potta tai kiljuämpäri päässä, jos tahtoo todistaa oman typeryytensä sekä moukkamaisuutensa. Voi käydä paskalla ja jättää kädet pesemättä; voi istua kädet kyynärpäätä myöten nenässä; voi syljeskellä vaikka lattialle. Ihmisen tavat todistaa tyhmyytensä ja urpoutensa ovat lukemattomat. Nykyisin helpointa on istua päähine päässä pöydässä.

pipo/lippis kuuluu tyyliini
Siihen kuuluu varmaan myös lattiaa laahaava housunpersus sekä hiuslaite, joka näyttää harakanpesältä, tursottamassa hatun alta?

Pipon tehtävä on lämmittää päätä, se kuuluu ulos, talveen. Lippalakki on lasten päähine. Yli 10-vuotias näyttää lippahattu päässä retardilta, kehitysvammaiselta.
 

motamoro

Jäsen
Siihen kuuluu varmaan myös lattiaa laahaava housunpersus sekä hiuslaite, joka näyttää harakanpesältä, tursottamassa hatun alta?

Ei kuulu mitään ihmeen hiphoppi-housuja, ihan normaaleilla farmarihousuilla tulee paiskittua menemään. En myöskään lähtisi hiuksiani harakanpesäksi luonnehtimaan. Pipot ja lippikset yleisesti (en tarkoita niitä helvetin rumia suoralippaisia kalliilla tarralla höystettyjä räppärilippiksia) ovat nykyään muidenkin kuin hoppareiden juttu, myös hiusmallista riippumatta.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Minusta sen käsityksen, että miesten kuuluu pitää hattua vain ulkona, on jo aika murtua. Jos tykkää pitää hattua sisällä, se suotakoon. Minun kokemukseni perusteella hatunpito"kielto" sisätiloissa alkaakin nakertua aika vahvasti nuoremman väen keskuudessa. Minäkin pidän silloin tällöin kun siltä tuntuu.

"Sitä ei kuulu pitää sisällä" on älyllisesti aika heikko peruste paheksua hattupäitä. EDIT: Tietysti voi olla sitäkin mieltä, että se näyttää tyhmältä, mutta se ei ole mikään peruste vaatia toista ottamaan hattu pois päästä. Minustakin aika monet pukeutumistyylit näyttävät typeriltä, mutta ei tulisi mieleenkään alkaa vaatia niiden kieltämistä.

Minulle hatun pois ottaminen ruokailun ajaksi ei symboloi mitään ruoan kunnioitusta, mutta teen sen silti joka kerta yhteisön paineen takia. Lienee pienempi paha noudattaa jotakin outoa vanhaa sääntöä kuin ottaa konservatiivien paheksunta niskaan. Muuten tosiaan pidän hattua sisätiloissakin toisinaan, koska se alkaa olla jo saavuttanut yleisen hyväksynnän ainakin niissä piireissä, joissa minä liikun. Ruokaa voi kuitenkin kunnioittaa hattu päässäkin mielestäni.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis korpossahan ollaan aina kun harrastetaan pakkiruokailua.

Mitään korpoja. Etitään se oma mukava kanto/kivi, jonka päälle istahdetaan ja nautiskellaan uskomattoman upea gourmet ateria. Toki lakki pois päästä ihan normaalisti.

Itsekkin hyväksyn tuon pipon/lippiksen pitämisen sisällä. Ei mitään pahaa, enkä edes kiinnitä kyseiseen asiaan mitään huomiota. Ruokaillesakin hattu voi mun puolesta olla päässä. Ainakin kun himassa perheen kesken murkinoi tai frendien luona.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tilanteen mukaan. Käyt baarissa oluella tai ruokakaupassa, ihan sama onko lakki päässä vai ei. Menet ulos syömään tai asioimaan vaikka pankissa, lakkia ei pidetä päässä. Eiks nää pitäis olla melko perusjuttuja?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ruokaillesakin hattu voi mun puolesta olla päässä. Ainakin kun himassa perheen kesken murkinoi
Jos minun lapseni istuisi ruokapöytään hattu päässä, niin lentäisi ovesta pihalle niin vikkelästi ettei jalka edes hipaisisi maata. Tässä talossa opetetaan lapsille käytöstavat. Vaikka ei olla erityisen rikkaita eikä hienostella muutenkaan, niin kyllä tietyt perusperiaatteet on oltava. Kiitetään, tervehditään, ei puhuta ruoka suussa, katsotaan ihmisiä silmiin kun puhutaan, ei kiroilla, ei syljeskellä kuin apinat tai laamat, sormin ei syödä, ei olla sisällä hattu päässä. Perusasioita, jotka vielä 10-20 vuotta sitten olivat kaikille itsestään selviä. Nykyisin kukaan ei välitä. Moukat, metsäläiset.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Lasinen lapsuus, mutta hyvät käytöstavat?

Jos minun lapseni istuisi ruokapöytään hattu päässä, niin lentäisi ovesta pihalle niin vikkelästi ettei jalka edes hipaisisi maata. Tässä talossa opetetaan lapsille käytöstavat. Vaikka ei olla erityisen rikkaita eikä hienostella muutenkaan, niin kyllä tietyt perusperiaatteet on oltava. Kiitetään, tervehditään, ei puhuta ruoka suussa, katsotaan ihmisiä silmiin kun puhutaan, ei kiroilla, ei syljeskellä kuin apinat tai laamat, sormin ei syödä, ei olla sisällä hattu päässä. Perusasioita, jotka vielä 10-20 vuotta sitten olivat kaikille itsestään selviä. Nykyisin kukaan ei välitä. Moukat, metsäläiset.

Ja yhtäältä juodaan helvetisti viinaa. Minä jättäisi mieluummin käytöstavat opettamatta kuin yrittäisin opettaa niitä kännissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja yhtäältä juodaan helvetisti viinaa. Minä jättäisi mieluummin käytöstavat opettamatta kuin yrittäisin opettaa niitä kännissä.
En hillu kännissä lasteni nähden.

Sitäpaitsi mistä sinä minun viinanjuontini tiedät, ja mikä olet sitä moralisoimaan?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Jos minun lapseni istuisi ruokapöytään hattu päässä, niin lentäisi ovesta pihalle niin vikkelästi ettei jalka edes hipaisisi maata. Tässä talossa opetetaan lapsille käytöstavat.

Hieno lista, ja noita samoja asioita meilläkin jälkikasvulle opetetaan. Yksi tärkeä tosin puuttui: ruokaa ei pureskella suu auki, koska siitä kuuluvaa mässytystä ei normaali ihminen yksinkertaisesti kestä. Eli suuhun laitetaan sen verran ruokaa kuin sinne oikeasti mahtuu, ja pureskelu sekä nieleminen tapahtuu huulet yhdessä. Aikuinen, joka pureskelee ruokansa suu auki, vaikuttaa auttamattomasti juntilta ja ehkä vähän yksinkertaiselta.
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
En hillu kännissä lasteni nähden.

Sitäpaitsi mistä sinä minun viinanjuontini tiedät, ja mikä olet sitä moralisoimaan?

En osoittanut tuota varsinaisesti sinulle. Halusin kiinnittää huomiota hyvin tyypilliseen suomalaiseen kaksinaismoralistisuuteen.

Jos olet kännissä kotona, niin hillut kännissä potentiaalisesti lastesi nähden. Kyllä lapsi tajuaa, että faija on kännissä.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kiitetään, tervehditään, ei puhuta ruoka suussa, katsotaan ihmisiä silmiin kun puhutaan, ei kiroilla, ei syljeskellä kuin apinat tai laamat, sormin ei syödä, ei olla sisällä hattu päässä.
Samat asiat minullekin opetettiin pienenä. Sittemmin kun opin ajattelemaan omilla aivoillani, listan viimeinen kohta ei tuntunutkaan lainkaan merkittävältä esimerkiksi kohtiin 1, 2 ja 4 verrattuna.

Pelisilmää pitää tietenkin käyttää, kuten joku mainitsikin. En minäkään vaikkapa isoihin sukujuhliin törmäisi pipo päässä, koska siellä oletettavasti on vanhempia ihmisiä, joita pipopäiset hulttiot vituttavat. Tämä menköön vaikka hyvien käytöstapojen kohtaan toisten huomioiminen.

Mummoikäisillä ihmisillä on muuten käytöstapoja joissakin asioissa paljon vähemmän kuin nuoremmilla. Aivan tavallinen keskustelun kulku on sellainen, jossa ensin päivitellään jonkun pulskuutta ja seuraavaksi tiedustellaan, milloin sitä muuten meinaan akan ottoon ruveta. Ehkä tuo on sitten joku kierosti naamioitu kosto hatun pitämisestä sisällä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos olet kännissä kotona, niin hillut kännissä potentiaalisesti lastesi nähden. Kyllä lapsi tajuaa, että faija on kännissä.
Käyn töissä, maksan veroni, hoidan perheeni. Kännissä olen yöaikaan, kun pikkuväki nukkuu, tai kun ovat mummolassa tms. Tästä jos joku repii jonkun tragedian niin jo on kumma.
 

ipaz

Jäsen
Tärkein käytöstapa on tietysti toisten ihmisten huomioon ottaminen. Eli kuuntelet mitä toisella on sanottavana = annat puheenvuoron. Vastatessasi perustelet omat kantasi etkä vain heitä mielipidettäsi. Eli jos vaikka toisen mielestä lakin päässäpitäminen syödessä ei ole oikein, on lakkia pitävällä oltava hyvä syy siihen. Muuten hän ei käyttäydy kunnioittavasti toista kohtaan. Itse olen 36-vuotias ja minut on opetettu lapsena näille "perinteisille" tavoille eli tervehditään, kiitetään, syödään suu kiinni ja ilman lakkia, kiitetään ruuasta, avataan ovi, siivotaan omat jäljet jne.

Töissä tulee kyllä ihan suoraan ja aika ikävästikin sanottua lähinnä nuoremmille kollegoille, jos he esim. syövät lakki päässä tai jättävät lautaset pöydälle toisten siivottavaksi. Meillä on siis sen verran pieni työpiiri ettei mitään ruokalaa ole, vaan jokainen hoitaa omat ruokansa.

Ymmärrän toki että varsinkin nuori kaarti haluaa tehdä asiat helpommin ja muuttaa tapoja, mutta kyllähän noille kaikille käytöstavoille on jokin syy, siis ei vaan se että "Näin on aina tehty". Lakin päästä ottaminen sisällä ja syödessä taitaa liittyyä kirkolliseen perinteeseen, koska lakki päässä ei ollut eikä ole soveliasta mennä kirkkoon. Lisäksi lakin nostamista on pidetty pitkin maailmaa tervehdyksen merkkinä. Varmasti tuohon tapaan liittyyy paljonkin hyviä perusteluita miksi näin tehdään.

Moukaksi ja juntiksi kutsutaan siis ihmistä joka ei osaa yleisiä käytötapoja, eikä ota toisia huomioon.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Eli jos vaikka toisen mielestä lakin päässäpitäminen syödessä ei ole oikein, on lakkia pitävällä oltava hyvä syy siihen.
...
Töissä tulee kyllä ihan suoraan ja aika ikävästikin sanottua lähinnä nuoremmille kollegoille, jos he esim. syövät lakki päässä tai jättävät lautaset pöydälle toisten siivottavaksi.
...
Lakin päästä ottaminen sisällä ja syödessä taitaa liittyyä kirkolliseen perinteeseen, koska lakki päässä ei ollut eikä ole soveliasta mennä kirkkoon. Lisäksi lakin nostamista on pidetty pitkin maailmaa tervehdyksen merkkinä. Varmasti tuohon tapaan liittyyy paljonkin hyviä perusteluita miksi näin tehdään.

Mutta lakin päässäpitokieltoa ei tarvitse perustella? Vai heitätkö sinä suoraan kollegoillesi jotain saarnaa kirkollisperinteistä? Ne eivät ainakaan minulle riittäisi perusteluina. Voitko mainita muutaman näistä monista hyvistä perusteluista?

Yleisesti väittäisin, että minulla on suhteellisen hyvät käytöstavat. Tervehdin, kiitän, pidän ovia auki, annan vanhemmille istumapaikkani, katson silmiin, syön sivistyneesti, en pidä hattua päässä syödessäni jne. Mutta yleisesti sisätiloissa päähineen pitäminen on tullut jäädäkseen, arvon vanhukset, eikä edelleen ole mitään perusteltua syytä, miksei sitä voisikin harrastaa. Tämäkään ei tietenkään päde kaikkiin tilanteisiin, ja minäkin harrastan hyvin harvoin sitä mutta helvettiäkö sillä on väliä jos joku pitää pipoa päässä vaikka baarissa. Baarithan on syntipesäkkeitä eivätkä näin kuulu hyvät käytöstavat omaavan oleskelupaikkoihin muutenkaan. Niin ja miehillä ei saa olla pitkiä hiuksia!

Käyn töissä, maksan veroni, hoidan perheeni. Kännissä olen yöaikaan, kun pikkuväki nukkuu, tai kun ovat mummolassa tms. Tästä jos joku repii jonkun tragedian niin jo on kumma.

Mutta jos joku käy töissä, hoitaa perheensä, jne. mutta pitää lätsää päässä jossain epävirallisessa sosiaalisessa tilanteessa, siitä repii vanhat parrat tragedian.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta jos joku käy töissä, hoitaa perheensä, jne. mutta pitää lätsää päässä jossain epävirallisessa sosiaalisessa tilanteessa, siitä repii vanhat parrat tragedian.
Joo. Tilanteesta riippuen joko huomautan asiasta kohteliaasti, huomautan asiasta sarkastisen vittumaisesti tai annan olla ja tyydyn pitämään kyseistä tampiota tampiona. Itsensähän se siinä vain nolaa.

Eniten ihmetyttää se, miksi joku haluaa olla sisällä hattu päässä. Sehän on epämukavaakin. Muuta selitystä en keksi kuin orastavan kaljun piilottelu.
 
Viimeksi muokattu:

StopTheRock

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jahas, täällä on näköjään fossiilit vauhdissa. Armeijassa meikäläiseen juurtui, että lakkia ei pidetä päässä sisällä eikä syödessä. Mutta ei mua juuri kiinnosta, mikäli joku pitää. Mulla kuitenkin tuo lippis kuuluu varustukseen lähes aina, niin mikäli kaupassa/baarissa yms asioin, en todellakaan vaivaudu ottamaan hattua pois päästä. Kavereille kylään mennessä, ravintolaan syömään mennessä otan aina hatun pois. Niinkuin tässä ketjussa joku jo fiksusti mainitsi, tilanteen mukaan.

Olen sitä miettinyt, kun olen palveluammatissa, että miten se voi sen kiitoksen antaminen olla niin vaikeaa. Ihan perus "kiitos/kiitti" kuulee tosi harvoin. Ja heti jos jotakin teet väärin, niin alkaa se kunnian kukko laulaa. Minkä takia juuri koskaan ihmiset eivät kiitä hyvästä palvelusta tai jos on hoitanut jonkin asian hyvin? Kuuluu mielestäni ihan normaaleihin käytöstapoihin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jahas, täällä on näköjään fossiilit vauhdissa. Armeijassa meikäläiseen juurtui, että lakkia ei pidetä päässä sisällä eikä syödessä. Mutta ei mua juuri kiinnosta, mikäli joku pitää. Mulla kuitenkin tuo lippis kuuluu varustukseen lähes aina, niin mikäli kaupassa/baarissa yms asioin, en todellakaan vaivaudu ottamaan hattua pois päästä. Kavereille kylään mennessä, ravintolaan syömään mennessä otan aina hatun pois. Niinkuin tässä ketjussa joku jo fiksusti mainitsi, tilanteen mukaan.

Sama täällä. En jaksa stressata jos joku pitää hattua päässä vaikka missä. En edes huomaa, joten ei kiinnosta. Kuitenkin pipoja ja lippiksiä pidän silloin tällöin kun ulkoilmassa touhuan ja harrastan. Kaupassa pidän ne päässä, mutta jos menen syömään tai muuten vain johonkin pidemmäksi aikaa, niin otan pois.

Itse olen siihen pyrkinyt, ettei toisten ihmisten touhuista ja mielipiteistä tarvitsisi stressata. Sama asia raha-asioiden kanssa. Tässä on ihan hyvin saanut rakennettua itsensä sellaiseen koloon että noita asioita ei tarvitse stressata ja vatvoa.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Jahas, täällä on näköjään fossiilit vauhdissa. Armeijassa meikäläiseen juurtui, että lakkia ei pidetä päässä sisällä eikä syödessä. Mutta ei mua juuri kiinnosta, mikäli joku pitää. Mulla kuitenkin tuo lippis kuuluu varustukseen lähes aina, niin mikäli kaupassa/baarissa yms asioin, en todellakaan vaivaudu ottamaan hattua pois päästä. Kavereille kylään mennessä, ravintolaan syömään mennessä otan aina hatun pois. Niinkuin tässä ketjussa joku jo fiksusti mainitsi, tilanteen mukaan.

Olen sitä miettinyt, kun olen palveluammatissa, että miten se voi sen kiitoksen antaminen olla niin vaikeaa. Ihan perus "kiitos/kiitti" kuulee tosi harvoin. Ja heti jos jotakin teet väärin, niin alkaa se kunnian kukko laulaa. Minkä takia juuri koskaan ihmiset eivät kiitä hyvästä palvelusta tai jos on hoitanut jonkin asian hyvin? Kuuluu mielestäni ihan normaaleihin käytöstapoihin.

Olen huomannut Helsingissä matkustaessani, ettei bussikuskeja juuri kiitellä. Itse teen niin aina, kun pääsen turvallisesti perille (paikkakunnasta riippumatta). Sama kaupassa tai lipputiskeillä - sain lipun ja hyvää palvelua, niin miksen kiittäisi? Päähineestä, notta tilanteen ja sään mukaan. Jos on leutotalvi, niin otan pipon päästä esim. bussiin noustessa. Jos taas -30C pakkasta, niin ei lähde päästä kuin kaupassa ja muissa lämpimissä sisätiloissa. Herrasmiehet huomataan ja "ne muut" myös - paikassa kuin paikassa.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Olen huomannut Helsingissä matkustaessani, ettei bussikuskeja juuri kiitellä.

Itselläni vähän päinvastainen kokemus: minulla nimittäin on tapana tervehtiä bussikuskeja mutta he harvemmin vastaavat siihen. Yleensä myös kiitän bussista noustessa. Tosin jos kuskin ajotapa on nykivää ja pysäkeille pysähdytään vain äkkipysähdyksellä niin jätän kiittämiset seuraavaan kertaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eniten ihmetyttää se, miksi joku haluaa olla sisällä hattu päässä. Sehän on epämukavaakin. Muuta selitystä en keksi kuin orastavan kaljun piilottelu.

Niinpä, ja tuokin on vähän sama kuin peittelisi virtsankarkailua paskomalla housuun.

Katsoin muuten joku aika sitten jotain Jamie Oliver Amerikassa tms- ohjelmaa, ja siinä Jamie veti vierailemassaan kodissa perheen tekemää ruokaa pöydän ääressä lippis päässä. Oli aika vajaan näköistä.

En ymmärrä lakin pitämistä sisätiloissa, enkä hyväksy lakin pitämistä syödessä.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei päähineen sisällä pitäminen ole mitenkään absoluuttisesti paheksuttavaa, mutta jos kokee tilannetajunsa heikoksi, on pipon pois ottaminen aina sisätiloissa hyvä keino välttää pahoittamasta kenenkään mieltä.

Niille, jotka epäilevät esimerkiksi pipon käyttötarkoituksen liittyvän kaljun peittelemiseen, voin kertoa, että päähine on asuste siinä missä huivi, solmio, laukku tai korutkin. Monille sellaisen päässä pitäminen on pukeutumisen tyylikeino.

Mulle ei ole ongelma vetää burgeria mäkissä pipo ja rotsi päällä, mutta kunnon ravintolassa (siis lähinnä muissa kuin pikamestoissa) tietysti paljain päin. Vastaavasti treffeillä, kirkossa tai töissä en missään nimessä käyttäisi pipoa, mutta baarissa voin oluen vetää huiviin lätsä päässä. Riippuu aina mestasta ja tilanteesta - edes johonkin yhteen tiettyyn paikkaan ei voi välttämättä soveltaa aina samaa kaavaa.

Tapauskohtaista. Toki jos haluaa absoluuttisesti olla jotain mieltä, silloin on parempi ottaa pipo aina pois kuin pitää se aina päässään. Ja jo senkin takia, että muuten saa junttimerkinnän Evilin vaaleanpunaiseen ivihkoon.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tilanteen mukaan. Käyt baarissa oluella tai ruokakaupassa, ihan sama onko lakki päässä vai ei. Menet ulos syömään tai asioimaan vaikka pankissa, lakkia ei pidetä päässä. Eiks nää pitäis olla melko perusjuttuja?

Tässä tämä asia on hyvin todettu. Näin asian pitäisi mennä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Monille sellaisen päässä pitäminen on pukeutumisen tyylikeino.

Monille housuun paskominenkin saattaa olla tyylikeino, mutta perseestä (sic) se on silti.

Muuten tästä keskustelusta on sanottava, että tätä samaa täällä jankataan puolin ja toisin jo viidettä vuotta. Miksi siis lopettaa nytkään?
 
Suurta ihmetystä herättää jenkkijunttien tapa syödä hattu päässä sekä se ruoan raiskaaminen lautaselle. Tilataan esim. hyvä pihvi ja pilkotaan se sataan osaan perunien kanssa ja heitetään veitsi mäkeen ja nautitaan syntynyt vauvanruoka pelkällä haarukalla. Tämän olen nimenomaan yhdistänyt mielessäni amerikkalaisten tavaksi, saatan toki olla väärässäkin.

Joka tapauksessa kyseinen toiminta aiheuttaa massivista vitutusta.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Suurta ihmetystä herättää jenkkijunttien tapa syödä hattu päässä sekä se ruoan raiskaaminen lautaselle. Tilataan esim. hyvä pihvi ja pilkotaan se sataan osaan perunien kanssa ja heitetään veitsi mäkeen ja nautitaan syntynyt vauvanruoka pelkällä haarukalla. Tämän olen nimenomaan yhdistänyt mielessäni amerikkalaisten tavaksi, saatan toki olla väärässäkin.

Joka tapauksessa kyseinen toiminta aiheuttaa massivista vitutusta.

Tämäpä ei, valitettavasti, ole enää pelkästään amerikkalaisten tapana. Menepä perjantai- tai lauantaialkuiltana johonkin tavalliseen ruokaravintolaan niin ei siellä juniorit syö enää muuta kuin haarukalla. Veistä tarvitaan vain pilkkomiseen ja silloinkin se on väärässä kädessä. Sitten hotkitaan niin että soosit roiskuu ja puhutaan koko porukalla kaikki päällekkäin eikä kukaan kuuntele mitään eikä ketään. Jee. Hienoa.

Eihän nämä nykyajan nörttijunttipennut osaa edes keitettyä perunaa kuoria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös