Onko se niin vaikea lukea näitä tekstejä, kun olen kirjoittanut lapsista joihin en laske kuuluvaksi 15-vuotiasta piripäätä, jota piripäissään riehuessaan on kohdeltava toisella tavalla kuin 5-vuotiasta kaupassa kiukuttelevaa pikkulasta.
Niin ja ihan vaan asiasta toiseen, olen toiminut vaikeasti autistisen mielettömiä raivokohtauksia saaneen lähes satakiloisen nuoren miehen henk.koht. avustajana ja tiedän mitä sellaisten kanssa työskennellessä joutuu toisinaan tekemään. Th. alalla työskennellessäni olen nähnyt ihmisiä deliriumissa tms, joten nämä asiat ovat kohtalaisen hyvin tiedossa.
Ja jokainen täysjärkinen ymmärtää sen, että 5-vuotiasta riehujaa kohdellaan toisella tavalla kuin aineissa riehuvaa 15-kesäistä jannua, jälkimmäisen rauhoittamisessa ei ole kyse kasvatustyöstä vaan henkilön itsensä suojelemisesta, joten ikävä kyllä tällöin työntekijät joutuvat turvautumaan pakkotoimenpiteisiin. Mutta ilmeisesti nämä palstan aharit ovat vaan niin vitun tyhmiä etteivät ymmärrä asiayhteyttä ja sekoittavat keskusteluun kaikki vauvoista vanhuksiin!
Ja ei, en ole kiihdyksissä vaan minusta sinä nyt vaan olet vitun peelo!
vlad.
Olet sikäli väärässä, että kyse ei tuolloin ole isän kullannupun suojelemisesta, vaan muiden lähellä olevien ihmisten suojelemisesta ja holdingilla ja muulla diipadaapalla ei tuolloin ole mitään merkitystä. Ketään ei akuutissa tilanteessa kiinnosta kuinka isän virhelaukaukselle käy, vaan silloin ollaan huolissaan lähellä olevista sivullisista.
Tiedän kyllä olevani vitun peelo, mutta en kuitenkaan kirjoittele palstametreittäin satuja tällekään palstalle.