Lippalakki päässä sisällä ja syödessä – keskustelua käytöstavoista

  • 129 685
  • 876
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Esimerkiksi Suomessa opetetaan, että lautanen pitää syödä tyhjäksi ja tähän usein käytetään perusteluna, että meillä Suomessa oli vielä viime vuosisadan alussa köyhää ja pulaa ruuasta. Tällä etiketillä kunnioitetaan menneitä sukupolvia, jotka rakensivat Suomen vaikeista oloista huolimatta ja mahdollistivat meidän sukupolvien elintason omalla työllään.
Jonkinlainen oma moraalisääntöni on ollut se, että itse kasattu lautanen on koetettava aina syödä tyhjäksi. Sen sijaan valmiiksi eteen kipattu annos voi olla hieman eri asia. Silloin et ole itse voinut vaikuttaa siihen että annos on mahdollisesti ollut liian iso senhetkiseen nälkääsi.
 
Pohjois-Amerikassa, monessa paikassa lautasta ei saisi syödä tyhjäksi, koska heillä tämä etiketti toimii toisin päin eli jättämällä ruokaa osoitetaan, että sitä on tarpeeksi ja kunnioitetaan näin esi-isiä jotka kovalla työllä raivasivat siirtolaisina tuleville sukupolville paremmat elinolot.

Amerikkalainen stand-up-koomikko Dwayne Perkins kertoi, että hänen mummunsa pakotti aina syömään lautasen tyhjäksi sillä verukkeella, että Afrikassa lapset näkevät nälkää. Tämä painui mieleen niin voimakkaasti, että kun Perkins sitten viimein ensimmäistä kertaa matkusti Afrikkaan, totesi hän heti lentokoneesta ulostautumisen ja esittelyjen jälkeen näin: "Minä söin sitten aina kaiken ruuan!"
african food joke comic strip.wmv - YouTube

Kyllä siitä varmasti afrikkalaisille tuli hyvä mieli, kun heidät oli noin hienosti otettu huomioon.
 

Andrew

Jäsen
Jonkinlainen oma moraalisääntöni on ollut se, että itse kasattu lautanen on koetettava aina syödä tyhjäksi. Sen sijaan valmiiksi eteen kipattu annos voi olla hieman eri asia. Silloin et ole itse voinut vaikuttaa siihen että annos on mahdollisesti ollut liian iso senhetkiseen nälkääsi.

Tämä on ihan totta. Yksi asia mikä minua itseäni ihmetyttää usein työpaikka ruokalassa on miksi jotkut ihmiset ottavat niin paljon lautaselle ruokaa ja jättävät sitten?! Ei mitään järkeä, kun ruokaa voi hakea samaan hintaan lisää, jos ensimmäinen annos ei riitä.

Tämä ruuan "hamstraus" lautaselle on ilmeisesti joku "primitiivinen reaktio", ikään kuin henkilö pelkäisi, että ruoka voi loppua kesken....
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä ruuan "hamstraus" lautaselle on ilmeisesti joku "primitiivinen reaktio", ikään kuin henkilö pelkäisi, että ruoka voi loppua kesken....
Kun itse tähän sorrun, on kyse puhtaasti laiskuuskysymyksestä. On pienempi vaiva kipata ne jämät jäteastiaan kuin hakea uusi annos. Hölmöä se on silti, en kiellä. Himassa/sukulaisilla tai ystävillä vieraillessa taas se lautanen syödään tyhjäksi vaikka väkisin, koska ruuan jättämisen kesken koen loukkauksena sen eteen vaivaa nähnyttä kokkia kohtaan.

En ole muuten eläessäni tavannut yhtä montaa hattu päässä syömisen puolestapuhujaa kuin tässä ketjussa on jo ilmoittautunut. Ja minä sentään edustan samaa sukupolvea. Joskus joku koulussa unohti hatun päähän, mutta poisti sen toki heti huomautuksen saatuaan. Koskaan en ole nähnyt kenenkään väittävän vastaan. Käsittämätöntä.
 
Suosikkijoukkue
KK
...En ole muuten eläessäni tavannut yhtä montaa hattu päässä syömisen puolestapuhujaa kuin tässä ketjussa on jo ilmoittautunut. Ja minä sentään edustan samaa sukupolvea. Joskus joku koulussa unohti hatun päähän, mutta poisti sen toki heti huomautuksen saatuaan. Koskaan en ole nähnyt kenenkään väittävän vastaan. Käsittämätöntä.
Sama täällä. Voisiko joku ystävällisesti tehdä gallupin kierrätyspuolelle? Syötkö hattu pääsä? Itse en syö. En ole myöskään heitä puolustanut, mutta lakki päässä sisällä on minulle aivan se ja sama.

Itse toisinaan, kun hattua käytän saatan pitää sitä sisällä. Itse kesäisin käytän välillä TÄMÄN TYYLISTÄ pääni suojana ja en todellakaan ota hattua päästäni kun menen kauppaan. Pari syytäkin tähän olen keksinyt: A) Jos hatun laittaa koriin tai kärryyn saattaa tavaroita kaatua päälle ja hattu mennä rikki. B) Jos pidän sitä kädessäni on minulla vain yksi käsi käytössäni ja se hankaloittaa asiaa suuresti. Toinen paikka missä en ota sitä päästäni on pubi. Siellä ei kiinnosta ketään hevon vittua onko minulla hattu päässä vai ei. Tai yleensä ihmiset kehuvat, että onpa hieno hattu. Jos jostain syystä menen kirkkoon tai vastaavaan tilaan tai paikkaan, niin kyllähän se hattu päästä lähtee.

Pitääkin tehdä tämän hatun kanssa kesälomalla tutkivaa journalismiä ja mennä todella moneen ravintolaan Helsingissä ja hattu päässä. Hatun otan pois päästäni vasta kun alan syömään tai siitä tullaan sanomaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Esimerkiksi Suomessa opetetaan, että lautanen pitää syödä tyhjäksi ja tähän usein käytetään perusteluna, että meillä Suomessa oli vielä viime vuosisadan alussa köyhää ja pulaa ruuasta. Tällä etiketillä kunnioitetaan menneitä sukupolvia, jotka rakensivat Suomen vaikeista oloista huolimatta ja mahdollistivat meidän sukupolvien elintason omalla työllään.
Minä näkisin, että nykyään olisi oleellisempaa tunnistaa, kuinka paljon ruokaa tarvitsee omatoimisesti ottaa, ensinnäkin koska suomalaiset syövät liikaa ja toisekseen siksi, että suomalaiset lappavat elintarvikkeita roskikseen tolkuttomasti. Lautasen syöminen tyhjäksi ei ole aina fiksua, mutta mun mielestäni se on parempi tapa kuin oppia jo muksuna siihen, että ruoan kanssa voi nirsoilla ja mättää sitä roskikseen, jos ei satu aivan lempparia olemaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Täältä yläkatsomosta vaan kysellään, että kai ne sentään on samoja ihmisiä, jotka syövät lippis päässä ja ne, jotka hilluvat lätkän MM-kisojen katsomossa lippis päässä?

Vai vaikuttaako lippiksen malli ja mahdollinen mainosteksti asiaan jotenkin?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama täällä. Voisiko joku ystävällisesti tehdä gallupin kierrätyspuolelle? Syötkö hattu pääsä? Itse en syö. En ole myöskään heitä puolustanut, mutta lakki päässä sisällä on minulle aivan se ja sama.
Minäkin kun olen tätä lakki pois päästä syödessä -tapaa vähän kummastellut, niin todetaan nyt vielä etten itse kuitenkaan syö ruokaani lakki päässä, ja luulen ettei moni muukaan, joka tätä ko. tapaa on täällä kummastellut, niin tee.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minäkin kun olen tätä lakki pois päästä syödessä -tapaa vähän kummastellut, niin todetaan nyt vielä etten itse kuitenkaan syö ruokaani lakki päässä, ja luulen ettei moni muukaan, joka tätä ko. tapaa on täällä kummastellut, niin tee.

Juuri näin. Ilmeisesti asian hämmästelyn vuoksi voi myös leimautua juntiksi. "Isi ei tiedä. Turpa tukkoon ja lautanen tyhjäksi".
 
Suosikkijoukkue
KK
Minäkin kun olen tätä lakki pois päästä syödessä -tapaa vähän kummastellut, niin todetaan nyt vielä etten itse kuitenkaan syö ruokaani lakki päässä, ja luulen ettei moni muukaan, joka tätä ko. tapaa on täällä kummastellut, niin tee.
Kummastuttaa muutenkin keskustelu vaatetuksesta varsinkin vapaa-aikana. En oikein ole ikinä ymmärtänyt niitä, jotka mollaavat toisia pukeutumisesta tai käytöksestä. Samat tyypit varmaan vihaavat homoja, vammaisia ja ym poikkeavia ryhmiä kuten tummaihoiset. Ei kaikkia ole vaan luotu samanlaisiksi ja mielestäni oman tien kulkijat tuovat värikkyyttä elämään eikä siintä pitäisi pahastua. Jos on juhlat ja siellä on pukukoodi niin tottakai pukeudutaan sen mukaan.

Sama ravintoloissa. Jos menet Rossoon tai muuhun perus-ravintolaan niin sinun ei kukaan odota laittavan tummaa pukua päälle. Harvoin varmaan missään suomalaisessa ravintolassa edes tarvii. Toki itsekkin pistän hieman erilaista vaatetta päälle kun lähden lähi-pubiin kuin ravintolaan. On sitä tullut kyllä käytyä syömässä suhtkoht siitissä paikassa suhtkoht törkeissä vaatteissa tai lähinnä ne olivat hieman rikkinäiset. Tosin olin hieman juopunut, mutta eipä sinne loossiin juuri kukaan katsellut eikä sitä tarjoiliaakaan näyttänyt asuni haittaavan. Kerrottakoon vielä, että en syönyt hattu päässä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Huovis-Veikko oli 1950-luvulla metsänhoitohommissa ja hänen esimiehenään toimi tuolloin vanhahko mies, karismaattiseksi persoonaksi luonnehdittu ylimetsänhoitaja Lauri Hirviaho.

Kaljupäinen Hirviaho oli viluisuuteen taipuvainen ja piti tämän vuoksi toimistossaan karvalakkia päässään, johtuen toimiston kylmyydestä ja vetoisuudesta. Perusteluna tälle karvalakkiasialle, hän joskus tokaisi: "Kaikkien vapaiden miesten oikeus on saada pitää sisätiloissa lakkia päässä. Englannin hovissakin ennen aatelismiehet istuivat hattu päässä kuningattaren läsnäollessa."

Niin on, miten on ollut.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiköhän hyvä nyrkkisääntö ole, että lakin sisällä päässä pitämisestä päättää isäntä/paikan omistaja. Esimerkiksi meillä ei kukaan pidä pipoa päässä. Jos joku ei pyynnöstä huolimatta pistä pipoa naulakkoon, niin hän saa vapaasti pitää pipoa päässä kotini ulkopuolella.

Jos pikaruokalassa omistaja antaa pitää pipoa päässä, niin mitä siihen on sanomista. Tai nuorten suosimassa bilepaikassa tai urheilukatsomossa.

Paremman luokan ruokapaikoissa kyllä tarjoilija tai poke huomauttaa, että pipo päässä syöminen ei ole meidän ravintolan juttu. Saksassa käytiin Berliner Domissa, kun siellä oli vihkiminen käynnissä. Ovelta satuttiin näkemään, kun suntio nappasi joltain löysähousulta pipon pois päästä ja rituaali jatkui niinkuin mitään olisi tapahtunut.

Voisikohan terve pelisilmä olla jonkinlainen yleinen ohje pipoiluun sisällä?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kaljupäinen Hirviaho oli viluisuuteen taipuvainen ja piti tämän vuoksi toimistossaan karvalakkia päässään, johtuen toimiston kylmyydestä ja vetoisuudesta. Perusteluna tälle karvalakkiasialle, hän joskus tokaisi: "Kaikkien vapaiden miesten oikeus on saada pitää sisätiloissa lakkia päässä. Englannin hovissakin ennen aatelismiehet istuivat hattu päässä kuningattaren läsnäollessa."
Huovista hyveksyn, mutta Hirviahoa paheksun kaljuselityksestä huolimatta. Etenkin ottaen huomioon, että tekstiä kirjoitettaessa aika oli toinen eli tahdikas. Housuja kannatettin vyöllä tahi rakseilla tukevasti lantion yllä. Ei ollut silloin tapana roikottaa ylikokoisia homohousuja puoliperseessä, kalsonki vaaksan verran näkyvissä. Eikä ainakaan persvako rypyn reunaan saakka esillä. Ja ennen muuta tuohon aikaan riisuttiin päähineet viimeistään kyläpaikkojen porstuassa, isäntäväen käskemättä, jos säällisten ihmisten keskuuteen meinasi kuulua.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Huovista hyveksyn, mutta Hirviahoa paheksun kaljuselityksestä huolimatta. Etenkin ottaen huomioon, että tekstiä kirjoitettaessa aika oli toinen eli tahdikas. Housuja kannatettin vyöllä tahi rakseilla tukevasti lantion yllä. Ei ollut silloin tapana roikottaa ylikokoisia homohousuja puoliperseessä, kalsonki vaaksan verran näkyvissä. Eikä ainakaan persvako rypyn reunaan saakka esillä. Ja ennen muuta tuohon aikaan riisuttiin päähineet viimeistään kyläpaikkojen porstuassa, isäntäväen käskemättä, jos säällisten ihmisten keskuuteen meinasi kuulua.

Minäkin hankin juuri työhousuihin olkaimet, huomenna otan tositestiin. Vyöllä menin aiemmin mutta kangasvyö kun on, tuppasi solki luistamaan, pahimmillaan jopa aukeamaan kesken pakertamisen, vyö oli joko liian kireällä tai liian löysällä. Rei'itetty nahkavyö käy paremmin piiskaamiseen tai asiallisempien housujen pitimeksi. Hattua en pidä sisällä ja Veikko Huovinen on kuningas.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tulikin mieleen tarina jonka aikoinaan oikeusopin opettajani kertoi. Opettajani oli suht nuori nainen (siellä reilun kolmenkymmenen ikävuoden hujakoilla) ja hän kertoi tapauksen kun oli ollut käräjäoikeudessa tuomarina.
Hän oli vaatinut syytettyä ottamaan hatun pois päästään. No syytetty oli sitten totellut käskyä ja kun päähine oli poistettu niin tämä tuomarina toiminut opettajani oli tajunnut, että syytetyllä on syöpä ja ilmeiseti tämän takia hän oli halunnut peittää päänsä.

Noh, jokainen tavallaan ja kai se oikeudenkäynti on sellainen paikka missä käytöstapoja voidaan vaatia, mutta ihmisillä voi olla erilaiset syyt peitellä sitä päälakeaan. Joskus typerämmästä syystä ja joskus ehkä yleisemmin hyväksytystä syystä.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä "hyvä käytöstapa" on yksi niistä monista monista asioista joiden kohdalla ajattelen että missä on maalaisjärki? Siiis.. ketä haittaa se että jollain on lakki päässä sisällä tai syödessä. Vai eivätkö kanssaihmiset pysty kyyläämään toista jolla on lakki päässä? Jos on näin niin suosittelisin että häntä ei sitten tarvitse katsella jos se niin paljon haittaa! Keskittyy sitten siinä kohtaa omaan tekemiseen tai syömiseen.

Maailmassa on paljon suurempiakin murheita kuin "huonojen käytöstapojen" omaavat ihmiset jotka "ovat niin törkeitä että pitävät lakkia päässä sisällä tai syödessä". Ja se ärsyttää että perusteluksi sanotaan vain että "nokun se kuuluu hyvin käytöstapoihin että lakki pois" - Joo, mutta missä on perustelu siihen että miksi se kuuluu hyviin käytöstapoihin?

Ja mielestäni se on jokaisen oma asia tuo lakin käyttö. Jos se kuuluu siihen omaan tyyliin (itse en enää lakkia käytä) niin sitten se kuuluu tyyliin eikä tarvitse lakkia ottaa pois minkään vanhojen 1800-luvun käytöstapojen takia jos ei halua. Uskallan jopa väittää että tästä asiasta valittavat ihmiset ovat jollain tavalla pinnallisia.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä "hyvä käytöstapa" on yksi niistä monista monista asioista joiden kohdalla ajattelen että missä on maalaisjärki? Siiis.. ketä haittaa se että jollain on lakki päässä sisällä tai syödessä. Vai eivätkö kanssaihmiset pysty kyyläämään toista jolla on lakki päässä? Jos on näin niin suosittelisin että häntä ei sitten tarvitse katsella jos se niin paljon haittaa! Keskittyy sitten siinä kohtaa omaan tekemiseen tai syömiseen.

Maailmassa on paljon suurempiakin murheita kuin "huonojen käytöstapojen" omaavat ihmiset jotka "ovat niin törkeitä että pitävät lakkia päässä sisällä tai syödessä". Ja se ärsyttää että perusteluksi sanotaan vain että "nokun se kuuluu hyvin käytöstapoihin että lakki pois" - Joo, mutta missä on perustelu siihen että miksi se kuuluu hyviin käytöstapoihin?

Ja mielestäni se on jokaisen oma asia tuo lakin käyttö. Jos se kuuluu siihen omaan tyyliin (itse en enää lakkia käytä) niin sitten se kuuluu tyyliin eikä tarvitse lakkia ottaa pois minkään vanhojen 1800-luvun käytöstapojen takia jos ei halua. Uskallan jopa väittää että tästä asiasta valittavat ihmiset ovat jollain tavalla pinnallisia.

Näitä yllä esittämiäsi perusteita perusteita käytöskoodiston noudattamattomuuteen on esitetty vuosisatoja sukupolvesta toiseen. Edelleenkin aikuisten käytöstavat perustavat enemmistön huomioon ottamiseen arkitilanteissa. Jos kirkossa tuhat ihmistä ottaa lakin päästä, niin yksi pipopää on kuin majakka, joka julistaa: "Vitut minä teidän tavoistanne."

Käytöstavat ovat vuosisatojen saatossa muovautuneet tosilleen täysin tuntemattomien ihmisten vuorovaikutuksen helpottamiseksi. Jos keskenään tutut suljetussa tilassa sopivat, että kaikki seisovat päällään niin se on ihan ok.

Kuka on se jumala, joka vetää rajan sopivan ja sopimattoman välillä. Jos joku kulkee kadulla seisova kulli paljaana, niin eihän se ketää vahingoita ja paljon suurempiakin huolen aiheita on aina Syyrian kriisistä lähtien.

Ryhmään kuulumista ei koskaan määrittele yksilö, vaan ryhmän enemmistö.
Jos enemmistön säännöt eivät nappaa, ollaan ryhmän ulkopuolella.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Päähineen pois ottamisen alkuperäinen tehtävä on ollut viestiä muille, että "olen ystäväsi, enkä ole vaaraksi sinulle". Ei ole mikään ihme, että tästä kieltäytyviin suhtaudutaan vihamielisesti.

"Mitävitunväliä"-asenne kertoo juuri siitä, että ihminen ei ole luotettava.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Edelleenkin aikuisten käytöstavat perustavat enemmistön huomioon ottamiseen arkitilanteissa. Jos kirkossa tuhat ihmistä ottaa lakin päästä, niin yksi pipopää on kuin majakka, joka julistaa: "Vitut minä teidän tavoistanne."
Jos enemmistöllä on shortsit jalassa kesäkuumalla niin onko huonon tavan mukaista pitää päällään normi farkkuja jos enemmistöllä on shortsit? Ja tuon kuvauksen pipopää vaikuttaa muutenkin sellaiselta anarkistilta että tuskin kirkkoon eksyisi :D

Jos joku kulkee kadulla seisova kulli paljaana, niin eihän se ketää vahingoita ja paljon suurempiakin huolen aiheita on aina Syyrian kriisistä lähtien.
Itseasiassa montaa ihmistä alkaisi varmaankin ällöttää ja oksettaa tuollainen näky julkisilla paikoilla. Jotkut voivat saada jopa traumoja. Päätyisi Iltalehteen. Sensijaan en ole ainakaan muistaakseni kuullut tapausta että sisällä tai syödessä hattupäinen ihminen aiheuttaisi ällötyksen tunteita, aiheuttaisi traumoja tai päätyisi lööppeihin. Eli nämä ovat kaksi eri asiaa joita ei voi mielestäni verrata keskenään.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päähineen pois ottamisen alkuperäinen tehtävä on ollut viestiä muille, että "olen ystäväsi, enkä ole vaaraksi sinulle". Ei ole mikään ihme, että tästä kieltäytyviin suhtaudutaan vihamielisesti.
On hämärä muistikuva juu, että olisin lukenut jostain että alkuperäinen tarkoitus oli juurikin tuo, että kun ottaa hatun pois toisen nähdessään, niin on merkki siitä ettei kyseinen henkilö piilota hattunsa alla asetta tjsp eikä siten tosiaan ole vaaraksi? Mutta: Mikäli juuri tuo oli syy siihen, että miksi hattupäisyys on huono tapa, niin silloin alan itseasiassa entistä enemmän ihmettelemään että miksi se on huono tapa nykyään? - sillä tiedän vain syyn että mikä on ollut sen tehtävä alunperin Vai onko nykypäivänä tavanomaista että pidetään lakin alla piilossa asetta..

"Mitävitunväliä"-asenne kertoo juuri siitä, että ihminen ei ole luotettava.
Millä perusteella? Miksei voisi löytyä myös luotettavia ihmisiä ns. rennomman ja vähemmän vakavan ihmisporukan joukosta. Ja toisaalta, ovatko kaikki "hyvätapaiset" aina luotettavia?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Millä perusteella? Miksei voisi löytyä myös luotettavia ihmisiä ns. rennomman ja vähemmän vakavan ihmisporukan joukosta. Ja toisaalta, ovatko kaikki "hyvätapaiset" aina luotettavia?

Siksi koska. On olemassa vuosisatoja vanhoja tapoja, joilla toisilleen tuntemattomat ihmiset viestivät toisilleen.

Jonain päivänä ehkä on niin, että päähineen pitäminen sisätiloissa on ok, mutta älkää te nulikat kuvitelko muuttavanne tällaisia asioita parissa vuosikymmenessä.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos enemmistöllä on shortsit jalassa kesäkuumalla niin onko huonon tavan mukaista pitää päällään normi farkkuja jos enemmistöllä on shortsit? Ja tuon kuvauksen pipopää vaikuttaa muutenkin sellaiselta anarkistilta että tuskin kirkkoon eksyisi :D


Itseasiassa montaa ihmistä alkaisi varmaankin ällöttää ja oksettaa tuollainen näky julkisilla paikoilla. Jotkut voivat saada jopa traumoja. Päätyisi Iltalehteen. Sensijaan en ole ainakaan muistaakseni kuullut tapausta että sisällä tai syödessä hattupäinen ihminen aiheuttaisi ällötyksen tunteita, aiheuttaisi traumoja tai päätyisi lööppeihin. Eli nämä ovat kaksi eri asiaa joita ei voi mielestäni verrata keskenään.


Ymmärrät täysin, että joka paikassa ei ole soveliasta pitää pipoa päässä. Jos kuuntelet kansallislaulua pipo päässä, olet kirkossa tai tasokkaassa ruokaravitolassa pipo päässä, niin sinua kaikki muut läsnäolijat pitävät muita läsnäolijoita huomioon ottamattomana junttina. Halusit tai et.

Ihan uteliaisuudesta: Otatko pipon päästä, jos hienon ruokaravintolan poke sitä pyytää, vai lähdetkö tivaamaan häneltä perusteluja?

Ja itseasiassa minua oksettaa ja ällöttää, jos kalliissa ruokaravintolassa vierelläni joku idiootti mättää ruokaa pipo silmillä. Sen sijaan kulli tai pillu paljaana kävelevä henkilö piristää päivääni kummasti:)

Mieltymykset ovat jokaisen omia. Käytöstavat ovat kollektiivisia. Tätä yritän edellisessä viestittää.
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Siksi koska. On olemassa vuosisatoja vanhoja tapoja, joilla toisilleen tuntemattomat ihmiset viestivät toisilleen.

Jonain päivänä ehkä on niin, että päähineen pitäminen sisätiloissa on ok, mutta älkää te nulikat kuvitelko muuttavanne tällaisia asioita parissa vuosikymmenessä.

Nimun nähdäkseni tämä lippis-juttu on kasvanut kohtuuttomiin mittasuhteisiin. Taustalla lienne eräs koulutöniminen, jonka innoittamina vassarit ovat ottanneet asiakseen hyökätä konservatiisten ja taantumuksellisten lahtareiden, sekä riistäjäkapitalistien luomaa pukeutumiskoodia vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös