Kova kähinä on lakeista syntynyt. Tuli mieleen, että onko täällä ketään, joka pitää sitä lakkiaan sisällä/syödessä päässään ihan vain Freddien, Kääpiön ja muiden kiusaksi? Siis ihan itsetarkoituksellisesti kapinoiden vanhoja tapoja vastaan. Vai onko kaikki lakkipäät vain pää peitettynä, koska sillä ei ole omasta mielestä väliä?
Minä kuulun tässä asiassa jonnekin rintamien puoliväliin. Kotona aikanaan kerrottu, ettei lakkia pidetä ruokailessa tai sisällä ylipäätään ja sen mukaan olen mennyt suurempia miettimättä. Kai se minusta vanhanaikaisen ja aivottoman hiihtelijän tekee, joka ei osaa tai uskalla kyseenalaistaa ikääntyneitä tapoja. Samaa olen vielä pojallenikin opettanut hyvin tuloksin, lakki livahtaa päästä saman tien, kun sisätiloihin astuu.
En kuitenkaan ala huomauttelemaan tai vaahtoamaan, jos joku lakki päässä sisällä onkin, oma asiansahan tuo on. Armeijassa ja aiemmin omalle pojalle asiasta mainitsin, se saa riittää minun osaltani. Kuitenkin sen verran syvään asia on mieleeni juurtunut, että vaikka en asiasta huomautakkaan, mielessäni pidän sisällä olevaa lakkipäätä moukkana.