Liisa Hyssälä - kansan sankaritar

  • 18 104
  • 138

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
archieG kirjoitti:
Mitähän Liisa tekee kulkiessaan ulkomailla sunnuntaina ruokakaupassa ja joutuu vahingossa alkoholihyllyn eteen?

Ei mitään koska Liisan EI TARVITSE käydä kaupassa ulkomailla eikä varsinkaan sunnuntaina.
 

Mr.Big

Jäsen
HemmoP kirjoitti:
Hassua tässä Hyssälän holhooja/kieltokilpailijan Huovisen ehdotuksessa on, että jos ajat ilman kypärää polkupyörällä ja saat siitä sakkoja useamman kerran menetät ajokorttisi.

Sen sijaan tieliikenteen promillerajaa ei ole tarkoitus muuttaa. Mitäs sitä nyt oleellisiin asioihin kuten krapuloissa ajeluun tarvitsisi puuttua.

Eipä ne eduskunnassa tällaiseen puutu, koska siellähän on muutama jo asiasta kärynnyt tapaus ja ainakin yhtä tutkitaan (Halme).
Muistan ainakin Kekkosen ja Karpelan napatun ratista nauttineena. Varmaan tuohon joukkoon mahtuu muitakin, en vain muista. Joku muu varmaan auttaa tässä muistamisessa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei nämä varoitustarrat sun muut ole minusta vielä tarpeeksi tehokkaita. Seuraavaksi voitaisiin jokaiselle oluen ostajalle jakaa aasinhattu ja kyltti kaulaan jossa lukee isolla "HÄPEÄ!". Hattu päässä ja kyltti kaulassa pitäisi sitten marssia nolona kaupasta autoonsa.

Ilo elää holhousyhteiskunnassa!
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Mitä vittua!!! Halvat mäyräkoirat aiotaan kieltää.
VAADIN, että samalla kielletään halvat villakoirat.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Liisa Hyssylä - ihmisyyden vihamies nro 1.

Kysymys ei ole nyt alkoholista, tupakasta tai muusta vastaavasta vaan ihan puhtaasti vapaudesta. Vapaudesta toimia yhteiskunnassa yksilönä, joka kantaa omasta toiminnastaan vastuun. Tämä Liisa Hyssylän alkoholiholhous politiikka on vain jäävuoren huippu ja indikaattori nykyisestä arvomaailmasta hallituksessa. Tästä nyt nousee vain pientä vastamölyä sen takia, että nyt puututaan ihmisten
elämään suoraan.

Nyt ei ole tarkoitus ihannoida alkoholinkulutusta vaan puhua ihmisyydestä ja valtion tehtävästä. Suomessa ihmisestä tulee täysi-ikäinen kun hän täyttää 18 vuottaa. (Tämä siirtyminen on nykyään astettaista, mutta 18 vuotta pidetään aikuusuuden rajana). Tällöin hän muuttuu holhotusta lapsesta yksilöksi, jolla on vapaus tehdä käytännössä mitä hän haluaa. Toki hänellä on myös täysi vastuu omasta toiminnistaan. Jos joku haluaa juoda paljon alkoholia, niin hänellä on täysi oikeus siihen, mutta hän itse myös vastaa seuraamuksista. Jos hommat menee vituiksi, niin se on ainoastaan ja vain ainoastaan alkoholijuojan syy.

Liisa Hyssylä ei ole tätä mieltä. Hän haluaa, että kaikki me kannamme vastuuta alkoholijuojasta, koska Liisa Hyssylä uskoo, että alkoholinjuojan ei itse pysty kantamaan vastuutaan itsestään. Estämme ongelman säätelemällä
tarjontaa. Ongelmana on mielestäni vain, että Liisa Hyssylä koskee meidän perustuvanlaatuisen oikeuteen - vapauteen olemaan oma itsensä. Liisa Hyssylä on hyvä ja alkoholijuojat ovat pahoja. Liisa Hyssylä tietää mikä on hyvästä ja hänen on pakko tehdä muista ihmisestä myös hyviä, koska kaikki haluavat olla hyviä, mutta ei itse siinä vain onnistu.

Laajempana tällä hetkellä suunta on sama koko hallituksella. Me tiedämme minkälaisia teidän pitää olla. Ihmisten pitää olla terveitä, oppineita, tehdä paljon töitä kauan ja unohtamatta lapsia. Ongelma on vain, että hallituksella ei ole minkälaistaan oikeutta tähän. Periaattessa hallitusta ei tarvitsisi, mutta se on täysin eri keskustelu. Syy tilanteeseen on, että demokratia ei toimia niin täydellisesti kun sen pitäisi. Se on vain epätarkka arvaus siitä, mitä ihmiset haluavat.

Siis, kootaan vähän. Liisa Hyssylä on ihmisyyden vihamies numero yksi sen takia, että hän loukkaa meidän jokaisen täysi-ikäisen perusoikeutta - olla olemassa. Hän tekee tämän epäsuorasti pakottamalla meidät tiettyyn perusmuottiin, josta minuus ja yksilöllisyys on kaukana. Hän käyttää valtaa, johon hänllä ei ole mitään oikeutta eikä hänen asemansa oikeutta häntä tälläiseen käytökseen.

Mitä tehdä? Älä kuuntele Hyssylää ja pyri vastustamaan kaikilla mahdollisilla tavoilla vastustamaan tätä RIISTÄJÄÄ sekä hänen hengenheimolaisia. Mieti kun äänestät. Itse ainakin tästä lähtien tulemaan dokaamaan sen takia, että Liisa Hyssylä riistää minua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimi addressissa, saa nähdä, onko sillä vaikutusta, mutta tulipahan laitettua.

Onko nämä Hyssälän kaltaiset ihmiset sellaisia omaan elämäänsä täysin lahonneita katkeroituneita vittupäitä, joilla ei ole kivaa, joten tahtovat, että muillakaan ei ole? Vaikuttaisi vähän siltä, että omassa elämässä on jotain jännää jäänyt puuttumaan, kun pitää muiden elämää holhota ja yrittää latistaa. Saatana perikööt tuollaiset...!

Rupean kohta ryyppäämään ja rellestämään ihan vastalauseena.
 

Jeffrey

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Onko nämä Hyssälän kaltaiset ihmiset sellaisia omaan elämäänsä täysin lahonneita katkeroituneita vittupäitä, joilla ei ole kivaa, joten tahtovat, että muillakaan ei ole? Vaikuttaisi vähän siltä, että omassa elämässä on jotain jännää jäänyt puuttumaan, kun pitää muiden elämää holhota ja yrittää latistaa. Saatana perikööt tuollaiset...!

Veikkaisin, että tämä hyssälä on tyyliä "koska minä olen niin hyvä ja ainutlaatuinen ja muut ovat niin huonoja niin minä kyllä tiedän kuinka muiden pitää asiansa tehdä". Onhan tämä naurettavaa jo tämä holhous yhteiskunta!
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Kyllähän tuo toiminta on naurettavaa. Miksi ihmeessä yksi tanttara saa äänensä tuolla tavalla kuuluviin asiassa kuin asiassa? Kyllä tässä ollaan menossa nyt pahasti metsään. Pienen maamme pitäisi kansainvälistyä, haloo! Jopa Saksassa (ihmetyksekseni) ruokamarkettien hyllyt notkuivat toinen toistaan väkevimmistä juomista ja yhdenkään hyllyn luona en havainnut itseni lisäksi ketään. Kaduilla ei viime viikonloppuna näkynyt muita tyyppejä kaljalekat kourassa kuin futismatseihin rientäneet fanit + yksi fasistiporukka. Tuskinpa Suomessakaan tämän huonompia ollaan.
Onneksi rajat ovat nyt auki kunnon kaljarallille. Siinähän saa Hyssälä hyssytellä taas oikein kunnolla, kun tuonti rajojemme ulkopuolelta alkaa kiihtymään ja piilomyynti kasvamaan. Kyllä on ihme touhua tämä Hyssälän kimpoilu.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jukan takahiukset kirjoitti:
Kyllähän tuo toiminta on naurettavaa. Miksi ihmeessä yksi tanttara saa äänensä tuolla tavalla kuuluviin asiassa kuin asiassa? Kyllä tässä ollaan menossa nyt pahasti metsään. Pienen maamme pitäisi kansainvälistyä, haloo! Jopa Saksassa (ihmetyksekseni) ruokamarkettien hyllyt notkuivat toinen toistaan väkevimmistä juomista ja yhdenkään hyllyn luona en havainnut itseni lisäksi ketään. Kaduilla ei viime viikonloppuna näkynyt muita tyyppejä kaljalekat kourassa kuin futismatseihin rientäneet fanit + yksi fasistiporukka. Tuskinpa Suomessakaan tämän huonompia ollaan.
Onneksi rajat ovat nyt auki kunnon kaljarallille. Siinähän saa Hyssälä hyssytellä taas oikein kunnolla, kun tuonti rajojemme ulkopuolelta alkaa kiihtymään ja piilomyynti kasvamaan. Kyllä on ihme touhua tämä Hyssälän kimpoilu.

Tällä asialla saattaa olla myös Matti Vanhasen kannatus, hänelle kun olisi aivan sama, vaikka tulisi kieltolakikin.
Näin Unkarissa aivan saman ilmiön, pienessä lähikaupassa oli enemmän viiniä ja väkevämpiä kuin nestemäisiä maitotuotteita. Paikalliset juopot vähensivät viinin ylituotantoa juomalla 2 l muovipäniköissä olevaa talousviiniä. Ei tullut maistettua.
Itse vapauttaisin ennen kaikkea ravintoloiden aukioloaikoja ja laskisin niiden verotusta.
Minusta ei ole mitään järkeä siinä, että suomalaisten täytyy mennä ulkomaille kännäämään, se pitäisi pystyä tekemään kotimaassakin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmiset ryyppää joka tapauksessa. Ei siinä kiellot auta. Se vaan on niin. Ei tiikeri juovistaan pääse. Kaikki moinen kieltäminen ja rajoittaminen on vain tekopyhyyttä, kaksinaamaisuutta ja jonkun oman sisäisen maailman pönkittämistä.

Ei maailma kielloilla muutu, ihmisillä on voimakas tahto ja kiellot voi pahentaa asioita ja yleensä tekevätkin niin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ted Raikas kirjoitti:
Ihmiset ryyppää joka tapauksessa. Ei siinä kiellot auta. Se vaan on niin. Ei tiikeri juovistaan pääse. Kaikki moinen kieltäminen ja rajoittaminen on vain tekopyhyyttä, kaksinaamaisuutta ja jonkun oman sisäisen maailman pönkittämistä.

Ei maailma kielloilla muutu, ihmisillä on voimakas tahto ja kiellot voi pahentaa asioita ja yleensä tekevätkin niin.

Kyllä, olen samaa mieltä.

Tuskinpa nämä eri kiellot auttavat mihinkään. Kyllä ihmisen pitäisi itse tiedostaa, mikä on hyväksi terveydelle ja mikä taas ei.

Mihin nämä kiellot mielestäni vain auttavat ovat se, että ihmisten alkavat ajattelemaan entistä vahvemmin, niin että tiettyä asiaa ei saa tehdä siksi, kun se on kielletty. Jos ajateltaisiin, että tiettyä asiaa ei saa tehdä siksi, kuten alkoholin runsas juominen, että se ei ole omalle terveydelle hyväksi, niin oltaisiin paremmissa asetelmissa.

Mielestäni paremmin alkoholinkäytön vähentämiseen saattaisi auttaa se, että parannettaisiin terveysvalistusta. Valistettaisiin ihmisiä runsaan alkoholinkäytön haittavaikutuksista, muun muassa verenpaineen kohoamisesta tai sen vaikuttamisesta ylipainoon.

Esimerkkinä minä itse. En minäkään paljoa piitannut terveellisestä ruokavaliosta ennen kuin olen opiskellut ravitsemustietoa. Tästä olen saannut myös tätä tietoa ja valistusta terveellisen ruokavalion merkityksestä, niin vasta nyt olen alkanut kiinnittämään huomiota ruokavaliooni.
Tuskinpa samaa reaktiota olisi tullut, jos valtio olisi kieltänyt ihmisiltä runsasrasvaisten elintarvikkeiden käytön.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomalaiset on aina juonut viinaa ja juo sitä jatkossakin, oli hinta mikä tahansa. Nämä Hyssyttelijät vaan haluaisivat kaikista absolutisteja, koska he itsekin sitä ovat. Pitäisi ennemmin pyrkiä siihen kohtuukäyttöön, mutta Hyssyttelijöillehän ihminen on joko absolutisti tai alkoholisti.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh, alkoholiveroa kun alennettiin ja viinan hinta laski, niin kulutus (ehkä hieman yllättäen?) nousi tuntuvasti. Ja samalla nousi alkoholin aiheuttamat välittömät kustannuksetkin; kännisten paikkailut terveysasemilla, juopuneiden talteenotot ja epäilemättä myös mm. sosiaalitätejen vierailut ongelmaperheissä.

Nyt on kuitenkin vallalla joku käsitys, että jos alkoholin hintaa nostetaan, sen kulutus ei vähene, vaan pitää olla lähinnä tyytyväinen jos sen kulutus ei ihan hirveästi nouse. "Me juodaan saatana ihan protestiksi vielä enemmän kuin ennen!" Tämä ei aukene minulle. Ja suomalaisena veronmaksajana ja alkoholinkäyttäjänä olen tyytyväinen joka ainoasta juomatta jääneestä alkoholiannoksesta, oli se kenen juoma tahansa. Sikäli kallista jälkeä viinaa juomalla tässä maassa syntyy. Puhumattakaan inhimillisestä kärsimyksestä, lähinnä tässä ajattelen alkoholistiperheiden lapsia, puliukot juokoot itsensä hengiltä vaikka Masinolilla, ei kiinnosta. Mitä nopeammin tämä tapahtuu, sen parempi.

Eikö iltapäivälehdet ja muu paskajournalismi tarjoa riittävästi varottavia esimerkkejä vai pitääkö lähteä käymään esim. Myyrmäen juna-asemalla mihin tahansa aikaan päivästä? Siellä on nähtävillä sitä jengiä kaikista ikäryhmistä 19-50 vuotta jotka juovat juuri niin paljon juuri silloin kuin haluavat. Ikinä ei niillä näytä olevan kivaa. Mutta on niitä kahta eri ryhmää: Nykyisiä ja tulevia alkoholisteja, joka toisella paskat housussa. Ehkä nekin ajattelevat pitävänsä huolen omista asioistaan? Vittuako se kenellekään kuuluu mitä minä työttömyyskorvauksellani / eläkkeelläni teen! Hyysääjät!
 

Jeffrey

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Ihmiset ryyppää joka tapauksessa. Ei siinä kiellot auta. Se vaan on niin. Ei tiikeri juovistaan pääse. Kaikki moinen kieltäminen ja rajoittaminen on vain tekopyhyyttä, kaksinaamaisuutta ja jonkun oman sisäisen maailman pönkittämistä.

Ei maailma kielloilla muutu, ihmisillä on voimakas tahto ja kiellot voi pahentaa asioita ja yleensä tekevätkin niin.

Jep. Tätä ne ei näytä tajuavan. Yksi nootti tässä oluen paljousalennuksen poistamisessa on ollut se, että opiskelijat dokaavat liikaa. Sitä nämä päättäjät vain ei näytä ymmärtävän, että opiskelijat dokaa saman verran hinnasta riippumatta. Jos twelvi maksaa jatkossa sitten sen parieuroa enemmän niin se raha on sitten jostain muualta pois, ei dokaamisesta.
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Schwalbe kirjoitti:
Noh, alkoholiveroa kun alennettiin ja viinan hinta laski, niin kulutus (ehkä hieman yllättäen?) nousi tuntuvasti. Ja samalla nousi alkoholin aiheuttamat välittömät kustannuksetkin; kännisten paikkailut terveysasemilla, juopuneiden talteenotot ja epäilemättä myös mm. sosiaalitätejen vierailut ongelmaperheissä.
Mun mielestä ainoa mikä nousi oli että viinat ostetaan alkosta, eikä tuoda virosta. En jaksa uskoa että ne ketkä juovat paljon lisäsivät juomistaan, mutta nyt suuremmasta osasta juomista jää veroeurot suomeen.
Toki juomistottumuksiin pitäisi yrittää vaikuttaa laskemalla mietojen verotusta, mutta alkoholiveroa ei saa nostaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Siis mitä? Kaljaako ei kohta enää saa ostaa paljousalennuksen kera, niinkuin esimerkiksi maitoa ja leipää? Ei jumalauta. Minä pistän kyllä hanttiin, laitan nimeni addressiin ja ostan kostoksi vielä enemmän kaljaa!
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Halvennettujen 6-packien ja mäyristen kieltäminen tuskin vaikuttaa oluen juontiin yhtään mitenkään. Ainoa seuraus on se, että suomalaiset maksavat oluestaan hieman enemmän ja se raha on sitten pois jostain muualta.
Mielestäni koko homman perusajatus mättää ja pahasti. Hyssylä & Co. ovat siis loogisesti päätelleet, että jos ihminen haluaa esimerkiksi kolme pulloa keskiolutta, hän ostaa nyt sen sijaan 6-packin tai 8 pullollista janoava mäyräkoiran, koska näissä pakkauksissa yhden pullon yksikköhinta on hieman alempi. Ja vieläpä niin, että juo koko satsin sitten samalta istumalta, johon oli arvellut tuon pienemmänkin määrän riittävän. Muutenhan näiden pakkausten kaupittelu ei voisi lisätä kulutusta. Ei näille valopäille sitten ole juolahtanut mieleen, että voihan ne "ylimääräiset" laittaa jääkaappiin ja nauttia myöhemmin.
Sitä paitsi ainakin itse ostaisin jatkossakin pakkauksia, koska kyllä se mäyräkoira on huomattavasti mukavampi kiikuttaa kaupasta kotiin kuin muovikassissa kilisevät 11 pulloa, vaikka se tuleekin sen yhden pullon verran kalliimmaksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minun mielestäni viinan hintaa pitäisi nostaa reilusti. Kuten ketjussa on todettu, niin ihmiset juovat sitä kuitenkin, joten saataisiin sitten edes haitat kuitattua ja kansantaloutta kuntoon.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
dana77 kirjoitti:
Minun mielestäni viinan hintaa pitäisi nostaa reilusti. Kuten ketjussa on todettu, niin ihmiset juovat sitä kuitenkin, joten saataisiin sitten edes haitat kuitattua ja kansantaloutta kuntoon.

Viinan hinta pelkästään ei ole ratkaisu... jos olisi, se olisi jo tehty. Ihmiset ostavat pimeiltä markkinoilta, tekevät itse tai siirtyvät liuottimiin jos alkoholin hinta kipuaa liian korkeaksi. Tämä asia ei missään nimessä ole yksinkertainen. Lisäksi raha on ongelmaperheissä muualta pois (jopa lapsien hyvinvoinnista) kun se viina ostetaan kuitenkin.

EDIT:
Esimerkiksi itse opiskelija-aikana tein oman kaljan, ns. polpotin, itse. Nyt ostan kaupasta kun hinta ja vaiva ei ole balanssissa.
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mielestäni tämä Hyssyn meininkin on pientä verrattuna Amerikan tyyliin. Lainaus Hesarista: http://www.hs.fi/maailmanihmisia/artikkeli/Humala+on+laitonta+kapakassakin/1135219284145

"Kännissä olo kapakassa on lain rikkomista siinä missä humala missä hyvänsä julkisella paikalla, päättivät Texasin viranomaiset Yhdysvalloissa.

Texasissa on alettu lähettää siviilipukuisia asiamiehiä pidättämään humalaisia kapakoista, sanoo alkoholinkäyttöä valvova osavaltion komissio.

Ensimmäinen ratsia tuotti äskettäin Dallasissa 30 julkihumalaista 36 baarista, sanoi komission edustaja Carolyn Beck.

Ratsioiden tarkoituksena ei ole ilon pilaaminen, vaan se, että humalikot saadaan kiinni ennen kuin he esimerkiksi istuvat auton rattiin kapakan ulkopuolella, Beck selitti.

"Ihmiset tekevät paljon vaarallisia ja tyhmiä asioita humalassa", Beck sanoi. "Humalaiset jäävät auton alle ja hyppäävät parvekkeelta uima-altaaseen ja putoavat altaan viereen."

Ratsioita jatketaan Beckin mukaan kautta laajan Texasin."
 

Kaivanto

Jäsen
www.hyssala.net

Kiva layout tämän Hyssälän kotisivuilla, tyylilajina vanha tuttu:


TERVETULOA KOTISIVUILLENI

olen Liisa 56 v. Liedosta

menen syksyllä ylä asteelle
suosikkiruokani on makarooni laatikko

minulla on koira
se juoksee


tämä on atk'n kehys harjoitus
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kaivanto kirjoitti:
www.hyssala.net

Kiva layout tämän Hyssälän kotisivuilla, tyylilajina vanha tuttu:

Se, joka noilla sivuilla viipyy kauemmin kuin 10s on kärsivällisyydessään lahjakas ihminen. Sivut ovat ministerille aika mielenkiintoiset. Onkohan Lissu ihan ite tehnyt. Tyylitaju ja aivoitukset kulkevat siinä tapauksessa käsi kädessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös