Kuten jo yllä sanoin, niin tämä keskustelu on typerää ja turhaa. Kärppien talous on Lukon jälkeen parhaiten hoidettu, ei esimerkiksi Ilves pääse lähellekään. Itseäni vain ärsyttää, kun joku tuo faktoina asioita palstalle, jotka eivät pidä paikkaansa. Voisinhan minäkin sanoa, että "minun tietolähteeni kertoivat varmaksi, että tuo koko seitsemän miljoonan henkilöstökulut uppoavat pelaajiin, sillä kaikki muut tekevät talkoilla", mutta tuollainen vai vie kaiken järjen keskustelusta.Tietääkö joku, paljonko Liigan seuroille maksama osinko on?
Edit: löysin itse - viime vuonna on julkisuudessa puhuttu 200K€ osingosta. Mennään sillä:
Kärppien tulos ilman rahoitustuottoja oli emoyhtiön osalta -212K€
Ilveksen (tuolla 200K€) olettamuksella oli 16K€-200K€= -184K€
Toisella liikevaihto reilu 12 miljoonaa €, toisella reilu 14 miljoonaa. Tappion ero 28K€, eli n. 0,2% liikevaihdon keskiarvosta.
Pointti: Mielestäni aivan tarpeetonta pippelimittausta tämä Ilves vs. Kärpät keskustelu kaikkinensa.
Pointti nr2: Minä olen iloinen, että Kärpillä menee hyvin ja iloinen, että Ilveksellä menee hyvin.
Mutta jätän tämän typerän vänkäämisen tähän, sitähän huomiotahan tuo yksi tapaus tuntuu kaipaavan.