Liigaseurojen taloudelliset tulokset

• 1 846 344
  • 7 157

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljonkos se Oulun mies tiesi Ilveksen tappion olevan?
Minua tarkoitat. Ei mulla ole ollut mitään muuta tietoa Ilveksen tuloksesta kuin se, mitä täällä ja julkisesti ennakoitiin. Mun mielestä Jalo puhui, että lähelle nollaa mennään. Ilveksen pelaajabudjetin kerroin olleen neljän miljoonaa. Ja eiköhän totuus ole aika lähellä sitä. Sama Tapparalla ja HIFK:lla.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jääkiekkopuolen plussa oli yllätys. Odotettiin muutaman sadan tonnin miinuksia. Ehkei joukkue sittenkään ollut niin kallis tai sitten vain saatiin katsojilta keskimäärin enemmän rahaa kassaan kuin naapuri?

Vai oliko taktinen tiputtautuminen puolivälierässä sitten kuitenkin sitä kannattavinta touhua? Ei joutunut Nokia Arenan 100% kuluja makselemaan 20% tuotolla siitä eteenpäin.

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Minua tarkoitat. Ei mulla ole ollut mitään muuta tietoa Ilveksen tuloksesta kuin se, mitä täällä ja julkisesti ennakoitiin.
Eikös se "tieto" jo todettu vääräksi hyvä tovi sitten? Voihan se toki olla että Jalo itse valehtelee, koska miksi ei.

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehkei joukkue sittenkään ollut niin kallis tai sitten vain saatiin katsojilta keskimäärin enemmän rahaa kassaan kuin naapuri?
Tappara ylitti runkosarjan katsojatuottotavoitteensa, Ilves kommenttien perusteella jäi tavoitteesta.

2,2M eroa liikevaihdossa (Tamhockey+Tappara Sport) ja tulos aika samaa luokkaa.

Kyllähän kustannustason nousu tuntuu kaikilla, kun hintoja ei oikein kesken kauden voi nostaa vaan lippujen ja yhteistyöpakettien hinnat on lyöty lukkoon jo edellisenä kesänä.

Ei ole vielä julkaistu yhtään tulosta, joka olisi ollut plussalla ilman liigan jakamaa osinkoa.

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minua tarkoitat. Ei mulla ole ollut mitään muuta tietoa Ilveksen tuloksesta kuin se, mitä täällä ja julkisesti ennakoitiin. Mun mielestä Jalo puhui, että lähelle nollaa mennään. Ilveksen pelaajabudjetin kerroin olleen neljän miljoonaa. Ja eiköhän totuus ole aika lähellä sitä. Sama Tapparalla ja HIFK:lla.
Ripa Jalo sanoi, että hiukan vajaat 3,5 miljoonaa. Sillä tehtiin plusmiinusnolla tulos. Mikä tekee sinun arviostasi luotettavamman?

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tappara ylitti runkosarjan katsojatuottotavoitteensa, Ilves kommenttien perusteella jäi tavoitteesta.

Ilves saavutti yleisötavoitteensa, muttei toki ylittänyt lähes tuhannella. Jälkimmäisen osalta miinusmerkkinen tulos oli yllätys. Olisikin mielenkiintoista nähdä keskimääräinen lipunhinta myynnin ja markkinoinnin suunnittelun näkökulmasta.

Mihin Tapparalta katosi noin puoli miljoonaa lipputuloja, jota tuo yleisötavoitteen merkittävä ylitys noin 20€:n keskimääräisellä lipunhinnalla tarkoittaisi?

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Odottelen "massiivisia" otsikoita Ilveksen konsernin millin tappioista??

Tapparan tappioihin muistettiin lisätä myös muut kuin hokipuolen tappiot

Vai oliko taktinen tiputtautuminen puolivälierässä sitten kuitenkin sitä kannattavinta touhua? Ei joutunut Nokia Arenan 100% kuluja makselemaan 20% tuotolla siitä eteenpäin.

Hyvä taktiikka. Pelataan 3 peliä kotona, josta saadaan lipputulot. Kun ei tarvii pelata välieriä eikä finaaleita säästetään järjestelykulut. Ei tarvii myöskään taaskaan maksaa meataruusbonuksia

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ripa Jalo sanoi, että hiukan vajaat 3,5 miljoonaa. Sillä tehtiin plusmiinusnolla tulos. Mikä tekee sinun arviostasi luotettavamman?
En minä sano, että mulla on luotettavampi arvio. Jalo tietää tasan tarkkaan joukkueensa hinnan. Se on sitten oma lukunsa, mitä sanotaan ulospäin. Mulle on se ja sama, paljonko Ilveksen joukkue on maksanut. Kerron vain luotettavan arvion, joka minulle on sanottu, eli neljä miljoonaa. Risto Jalolla voi olla suomalaiseen tyylin tarve vetää huonon menestyksen vuoksi joukkueen hintaa julkisuudessa alaspäin. Mene ja tiedä.

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mihin Tapparalta katosi noin puoli miljoonaa lipputuloja, jota tuo yleisötavoitteen merkittävä ylitys noin 20€:n keskimääräisellä lipunhinnalla tarkoittaisi?

Sinne playoff-pottiin ja muille seuroille.

Ja ne pari sponssien konkkaa taisi tulla pienenä yllärinä.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikös TJ:n olisi päinvastoin helpompaa kertoa, että nyt satsattiin joukkueeseen ja urheilullinen menestys jäi torsoksi (eli valmennus epäonnistui)?
Et usko tuota itsekään. Ei ole ollut Suomessa tapana. Sen sijaan julkisuudessa on pohdittu sitä, miksi pelaajiin käytetyt rahat halutaan ilmoittaa alakanttiin.

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eikös TJ:n olisi päinvastoin helpompaa kertoa, että nyt satsattiin joukkueeseen ja urheilullinen menestys jäi torsoksi (eli valmennus epäonnistui)?
Tai jopa McTorsoksi. Keväästä asti ihmetyttänyt tämän yhden nimimerkin tarve väritellä tamperelaisten pelaajabudjetteja yläkanttiin. Näihin omiin "luotettaviin" arvioihinsa perustaen.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara

Palstan totuuskomission mukaan jaettiin n. 1000 ilmaislippua joka peliin... 30 x 1000 = 30000 lippua...

Eikös siitä tule tuolla 20 € lipun hinnalla 600.000 €.

Ja kun puhe oli noin luvuista niin saattaa pyöristyä tarkemmin tuohon puoleen milliin...

Toivottavasti ensi kaudella ei jaeta ilmaiseksi lippuja...
Onneksi tulee dynaaminen hinnoittelu. Saadaan paikallismatseihinkin korkeammat hinnat jos on kysyntään.
No väärin sekin on sitten tehry. Niitä paskamyrsky otsikoita odotellessa.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Palstan totuuskomission mukaan jaettiin n. 1000 ilmaislippua joka peliin... 30 x 1000 = 30000 lippua...

Eikös siitä tule tuolla 20 € lipun hinnalla 600.000 €.

Ja kun puhe oli noin luvuista niin saattaa pyöristyä tarkemmin tuohon puoleen milliin...

Onneksi tulee dynaaminen hinnoittelu. Saadaan paikallismatseihinkin korkeammat hinnat jos on kysyntään.

Onhan niitä jaettu, mutta vähemmän vetäviin Sport-, Saipa-, JYP- ym. peleihin hyvinvointialueen työntekijöille ja kouluihin. Määrä lienee lähellä totuutta.

Dynaaminen hinnoittelu voi hyvinkin olla ratkaisuna ja tulee varmasti vituttamaan irtolippujen ostajia. Toisaalta tuo kannustaa hankkimaan kausikortin, mikä on seurojen kannalta parasta myyntiä.

Tampereen seurathan eivät juuri ravintolamyynnistä tuloja kerää. Aitovuokratkin ovat jääneet vähäisiksi, kun isommat tapahtumat Nokia Areenalla ovat vähentyneet eli niidenkään varaan ei kannata laskea mitään. Tuskin Jutinkaan bisnes on kauhean menestyksekäs MM-kisojen jälkeen.

Viimeksi muokattu:

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Kuten sanoin, runkosarjassa tavoite täyttyi yleisötulojen osalta. Emoyhtiön liikevaihto tippui satunnaiserien jäädessä edelliskautta pienemmäksi (playoff-tulot, CHL, NHL-korvaukset yms).

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Täällä puhellaan miljoonien luokassa liikevaihdoista. Kyllä se pitää olla konsernin liikevaihto +100 miljoonaa, että aletaan kunnon taloudenpidosta keskustelemaan.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Dynaaminen hinnoittelu voi hyvinkin olla ratkaisuna ja tulee varmasti vituttamaan irtolippujen ostajia. Toisaalta tuo kannustaa hankkimaan kausikortin, mikä on seurojen kannalta parasta myyntiä.

Aika näyttää miten käy. Kausikorttejakaan ei kanata polkuhinnalla myydä...
Parhailta paikoilta paremman rahan saa kun myydään kalliita lippuja paremmin kuin kausari???

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika näyttää miten käy. Kausikorttejakaan ei kanata polkuhinnalla myydä...
Parhailta paikoilta paremman rahan saa kun myydään kalliita lippuja paremmin kuin kausari???

Myisin itse kausareita huonommilta paikoilta edullisempaan hintaan ja jonkinlaisina perhetarjouksina tms.. Niihinhän ilmaisliputkin ovat olleet tarjolla.

Kyle

Jäsen

Eikös yleisesti ilmaislippuja jaeta jonkun sponsorin tai yhteistyötahon toimesta joka on ensiksi lunastanut liput.

Ja tietyllä tapaa ei se ilmaislippujen jakaminen välttämättä automaattisesti huonoa bisnestä ole, jos niillä ei avaa uusia katsomolohkoja vaan täyttää joka tapauksessa tyhjiksi jääviä penkkejä. Ensinnäkin se lisää jossain määrin ravintolamyyntiä, mutta ennen kaikkea täysi katsomo parantaa kaikille katsojille ottelukokemusta. Toki myyty lippu on myyty lippu, mutta samaan aikaan täysi katsomo on monelta kantilta parempi kuin vajaa katsomo.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ensinnäkin se lisää jossain määrin ravintolamyyntiä,

Nokia Arenassa seuroille jäänee tuosta vain 10%. Jos ilmaislippujen johdosta joutuu avaamaan uusia katsomolohkoja, tulee järjestyksenvalvonnasta ym. niin paljon kuluja, että tuo jää tappiolliseksi. Lisäksi lipuista pitää maksaa lähiliikenteen maksu käytön mukaan.

Periaatteessa tuo siis voi kääntyä niin, että ilmaislippulainen on "ostettu" katsoja. Paljon riskejä mahdollisuuksien lisäksi.

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä. Yleisötavoite (katsojamäärissä) ylittyi kuitenkin niin reilusti, että tavoite olisi pitänyt kaiken järjen mukaan ylittyä samassa suhteessa myös taloudellisesti.

Puolisen miljoonaa tuli kasvua edellisvuoteen nähden. Luulen että esim hyvin tuottaneiden koululaispelien eurot jyvitetään osaksi yhteistyötuloihin, kun sieltä tulee niiden "ilmaislippujen" osuus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy