Kirjoitin HIFK-osioon aiemmin tänään näin:
Toivottavasti ovat HIFK:ssa tarkasti miettineet Everin lausuntojen seuraukset, sillä lausunto oli jokseenkin masentavaa kuultavaa eikä luonut minkäänlaista innostusta tulevaan kauteen. Pikemminkin päinvastoin. Oliko lausunnon tarkoitus laittaa painetta Liigalle, jotta siellä ymmärretään, minkälaisten asioiden kanssa HIFK:ssa ihan oikeasti tällä hetkellä painitaan? HIFK on Liigalle, jos nyt ei ihan elinehto, kuitenkin tärkein yksittäinen seura. Itse olen siinä käsityksessä, että HIFK:n edustajat ovat Liigassa ajaneet enemmänkin yhteistä etua isossa kuvassa kuin puhtaasti HIFK:n etua. Siis toisin sanoen huomioineet pienempien liigaseurojen tilanteita koko Liigan edun nimissä, vaikka HIFK:n omien etujen mukaista olisi ollut tehdä kulisseissa toisenlaisia päätöksiä.
Olisiko juuri nyt se hetki, kun Liiga tarjoaisi siimaa HIFK:lle, kun kysymys ei kuitenkaan ole HIFK:n omasta perseilystä, vaan koko Uudenmaan tilanteesta, joka vaikuttaa seuran toimintakykyyn täysin? HIFK tuo selkeää lisäarvoa ihan jokaiselle liigaseuralle. Sen voi katsoa suoraan aiempien kausien yleisömääristä ja oheismyynnin tuloksista vaikka viimeisen 20 vuoden ajalta. HIFK on jo ennakkoon tilittänyt epäsuorasti jokaiselle seuralle vuosien aikana aikamoiset määrät riihikuivaa rahaa moniin muihin (kaikkiin) verrattuna, joten olisiko liikaa vaadittu, että HIFK:ta tuettaisiin nyt? Olen ihan varma, että HIFK kyllä hyvittää tämän kädenojennuksen tulevaisuudessa(kin), kun halleissa on keskimääräistä enemmän porukkaa HIFK-peleissä ja jokainen seura saa kohdata HIFK:n heille parhaimpana viikonpäivänä jatkossakin. Jos HIFK ei pysty pelaamaan, se näkyy kaikkien jengien kassassa eikä se palvele ketään.
Tätä asiaa pitää Liigan ja muiden liigaseurojen ihan tosissaan miettiä. Kysymys ei todellakaan ole siitä, että HIFK ei kykene operoimaan viime kauden tappioiden vuoksi, vaan esimerkiksi siitä, että jos HIFK:n ei anneta viranomaisten toimesta lunastaa lupauksiaan jo maksaneille asiakkaille, edellytyksiä kauden läpiviemiselle ei oikeasti ole. Tällöin seuran pitää ensisijaisesti ajatella itseään ja välttää tekemästä varmaa tappiota. Eli, laittaa pillit pussiin.