Ei kai kukaan ole pelaajaliikennettä kieltänyt. Mutta se on totaalisen härskiä että ollaan lapa ojossa verorahojen suuntaan koska tulee mukamas konkurssi ja samaan aikaan palkataan lisää pelaajia.
Palkatkoot jos pitoa riittää mutta ei veronmaksajien tuella.
Ymmärrän tämänkin näkökannan. Itse jakaisin ylipäätään koronatuet koko yhteiskunnassa toisin, mutta se on jo toinen keskustelu.
Tätä voisi nyt verrata vaikkapa siihen, että joku festari saa tukea valtiolta. Peruuntuneiden esiintyjien tilalle otettaisiin jotain autotallibändejä tai ei ketään vaan vedettäisiin pienemmällä esiintyjäporukalla. Mitä luulet ennakkolippujen ostajien ajattelevan? Voisiko siellä joku jopa alkaa vaatimaan rahoja takaisin?
Otan esimerkiksi Ässät. Änärimiesten poistuttua voidaan toimia.
A) korvataan lähtijät jollakin tavoin, tavoitellaan edelleen urheilullisesti jotain. Minulle ok, tuen seuraa.
B) Ei hankita korvaajia. Seura ilmoittaa, että kassa tyhjä. Minulle ok, tuen seuraa.
C) Ei hankita korvaajia. Jälkeenpäin selviää, että olisi kuitenkin ollut mahdollista.
Mielestäni urheilullista menestystä pitää tavoitella. Ymmärrän kyllä taloudelliset realiteetit ja jos kausi menee vitsiksi, ymmärrän säästöt eli ns tyhjennysmyynnit.
Sitä en oikein ymmärrä, että heitetään pyyhe kehään 20 pelin jälkeen.
Ei täällä seurat missään kilpavarusteluissa ole mukana. Katsoppa, mitkä seurat ovat hankintoja tehneet ja onko siellä käynyt ovi toiseenkin suuntaan.
Minulle on ainakin ihan ok myös "tavallisten firmojen" kohdalla, että palkkaavat työntekijöitä vaikka olisi saatu tukea valtiolta. Onko sinun mielestäsi? Vai koskeeko ainoastaan urheiluseuroja, ettei saa ketään palkata jos saanut tukea?
Eri asia sitten tosiaan, minne sitä rahaa jaetaan valtion toimesta.