Itse hieman itselleni vastaten, mutta kun löysin oikeus.fi sivustolta Lahtisen keissistä hieman enemmän juttua, niin eihän tuo nyt ihan satavarmaa ole, että asiat ovat menneet kuten nyt yleisesti luullaan. Vedenpitäviä todisteita kun ei ole ja ainakin itselläni hieman särähtää korvaan tuo kohta ettei oikeus kokenut olevan mahdollista, että pettäminen tulisi julki ja näin ollen, kun tämä uhri oli poikaystävälleen soitellut tilanteen jälkeen, niin mahdollisuus pettämisestä ja sen mahdollisesta paljastumisesta vähän niin kuin painettiin pois. Tapahtumahan tapahtui uhrin kämpällä ja siellä oli käsitykseni mukaan muitakin kuin vain uhri ja Lahtinen, kun tuota juttua luki, koska Lahtinen oli saapunut kämpälle ystävättärien kanssa, mutta ei ilmeisesti kuitenkaan asunnon toisen omistajan kanssa, koska tälle uhri oli soittanut myöhemmin tilanteen jälkeen. Jutusta ei saa kiinni onko muut olleet tietoisia, että Lahtinen on mennyt uhrin huoneeseen vaiko ei, mutta aika hyvät lähtökohdat tuossa on nähdäkseni ollut myös sille, että jos uhri on päätynyt omasta halusta pettämään, niin tuo pettäminen tulisi myös julki ja päätti toimia sitten näin, että kyseessä olikin raiskaus eikä pettämisestä ollut kyse. Ei Lahtinen varmasti ensimmäinen syytön olisi joka on tuomion saanut. Hieman outo on mielestäni tuo Lahtisen pääsy kämpille missä uhri oli jo valmiiksi ja se ettei ole todennäköistä olettaa, että pettäminen paljastuisi. Kuka päästäisi vieraan miehen kaverinsa kämpille joka on sammuneena/vahvasti humalassa ja esim. lähtee kämpiltä pois ja jättää nämä kaksin? Tai kuka päästää jonkun vieraan miehen kämpille eikä huomaa, että vieras mies painelee uhrin huoneeseen?
Onneksi minä en näitä päätöksiä joudu tekemään onko syyllinen vai syytön. Raskaita asioita eikä tavantallaaja voi kun luottaa siihen, että päätös on oikea eikä väärä.
Onneksi minä en näitä päätöksiä joudu tekemään onko syyllinen vai syytön. Raskaita asioita eikä tavantallaaja voi kun luottaa siihen, että päätös on oikea eikä väärä.