Liigapelaajat rikoksen tiellä

• 567 847
  • 2 502

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Ihan kauheasti ei tarvitsekaan tilastotieteestä tietääkään, mutta ei sitten ehkä kannata ihan noin jyrkällä kädellä heittää omaa mutua esille.
Näinhän se toki on. Tuon tutkimuksen lopputulema oli vain niin absurdi että tuo otanta otti ensimmäisenä silmään ja toivoisi että kyseinen tutkimus tehtäisiin laajemmalla skaalalla.

Rasistinen valtio Suomi on, mutta että noinkin naisten vastainen? Toivottavasti ei.

Suosikkijoukkue
HIFK
En ole toki tilastotieteitä opiskellut, mutta en pidä tuollaista tutkimusta yhtään minään. Jos vastaajia olisi ollut vaikkapa 50 tai 100 000 asia olisi toisin.
"Juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään, mutta silti minulla on vahva mielipide."
Huoh.

Vaikka ollaan hiukan sivuraiteella ketjun aiheesta, on pakko ihmetellä näitä miesoletettujen vähätteleviä tai epäileviä kommentteja, kun kerta toisensa jälkeen kerrotaan erilaisten tieteellisten tutkimusten voimin, miten suomalaiset naiset joutuvat pelkäämään ja kokemaan kaikenlaista väkivaltaa. Kuinka heikko henkisesti pitää miehen olla, jos on tarve tällaisissa tilanteissa puolustautua?

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
"Juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään, mutta silti minulla on vahva mielipide."
Huoh.

Vaikka ollaan hiukan sivuraiteella ketjun aiheesta, on pakko ihmetellä näitä miesoletettujen vähätteleviä tai epäileviä kommentteja, kun kerta toisensa jälkeen kerrotaan erilaisten tieteellisten tutkimusten voimin, miten suomalaiset naiset joutuvat pelkäämään ja kokemaan kaikenlaista väkivaltaa. Kuinka heikko henkisesti pitää miehen olla, jos on tarve tällaisissa tilanteissa puolustautua?
Monihan tuppaa vähättelemään ne oman väkivaltaiset ajatukset ja/tai teot, jos niiden hetkellä on ollut kännissä. "En mä selvinpäin, mut ku olin kännissä ja se ärsytti".

"Nuorista miehistä 22 prosenttia on sitä mieltä, että joskus on välttämätöntä käyttää väkivaltaa tullakseen kunnioitetuksi. Erot muihin ikäryhmiin ovat suuria."

Tässä myös ehkä osasyy tuloksiin. Monelle se ainoa tapa ns egon korjaamiseen voi olla väkivalta. Jos nainen pettää, haukkuu tai ei vaikka tottele niin sitten ehkä tukeutuu siihen että lyödään pataan näyttääkseen että "olen sentään hei vahvempi".

TAinnutnyt vähän aihe eksyä. Pitäisikö näitä siirrellä toiseen ketjuun? Mikä olisi parempi ketju jatkaa keskustelua?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy