Liigan taso verrattuna muihin sarjoihin

  • 511 462
  • 2 642

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Pitihän se arvata että tämäkin ketju menee hirveäksi ripuliksi ja trollailuksi.

Itse näen asian näin:

1. NHL
2. KHL
3. SHL, Liiga ja AHL
6. Sveitsi
7. Tsekki

SHL:n ja Liigan näen suhteellisen tasaväkisinä. Pelityyli on ymmärtääkseni aika erilainen kyseisissä liigoissa. AHL:stä löytyy todella kovia yksilöitä jotka ei syystä tai toisesta mahdu NHL:ään hyökkääviin ketjuihin. Ja eurooppaan lähtö ei ole monelle edes vaihtoehto. Nämä pelaajat olisivat kuitenkin todennäköisesti tähti pelaajia euroopassa.
 

faro

Jäsen
En usko että kovinkaaan moni on pitänyt Huhtalaa liigassakaan pehmeäkätisenä huippuluokan maalintekijänä ja jos on pitänyt niin ihmettelen.
Minusta on aika kummallista, jos kovinkaan moni ei pidä kahden edellisen kauden parasta maalintekijää Liigassa huippuluokan maalintekijänä (=Liigatasolle). Tämä sitten varmaan tarkoittaa ettei sellaisia ole ollenkaan(?), ja se taas ei puolestaan mairittele Liigan tasoa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Ruotsin liiga on samanveroinen kotimaisen liigan kanssa. Ei minulla ole muuta käsitystä kuin se, että Lukko on pelannut Luulajaa vastaan kaksi matsia, toisen hävisi ja toisen voitti. Tiistaina oli kovempi ja parempi joukkuen vastassa kuin Lukon yksikään liigavastustaja toistaiseksi.

Mutta varmaan NHL ja KHL vievät voiton näistä naapurimaista. Ja Jokerit tulee takaisin muutaman vuoden päästä, jos omistaoligarkeilta sattuisi rahat loppumaan ja suurella tappiolla pyöritettävä liiga kuihtuu. Aika outo ajatus nyt, mutta ei mahdoton.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Paljon riippuu siitä, miten liigoja verrataan toisiinsa. Esimerkiksi AHL:n vertaaminen tasoltaan eurooppalaisliigoihin on vaikeaa jo yksin siitä syystä, että peliä pelataan eri säännöillä ja pienemmässä kaukalossa kuten siksikin, että AHL:n seurat ovat farmeja, joissa pelaajien päätarkoitus on päästä ylös mahdollisimman nopeasti. Tavoitteena ei ole kehittää joukkuepelaamista, vaan pelaajia. Voidaan pohtia myös, verrataanko eurooppalaisliigoja keskimääräisen vai huipputason osalta vai verrataanko niitä esimerkiksi sen perusteella paljonko niiden pelaajia varataan vuosittain NHL:ään. Melkoisena jääkiekon suurkuluttajana meni äsken viides NHL-matsi tältä kaudelta ja kausihan alkoi toissa yönä. KHL:n otteluita olen nähnyt toistakymmentä, Liigaa ja CHL-pelejä enemmänkin. Sen perusteella mitä olen nähnyt, voi vertailua tasosta suorittaa kunhan ensin määrittelee, mitä ja miten vertaillaan.

Jos otetaan vertailuun NHL:n TOP-4 ja kustakin eurooppalaisliigasta myös TOP-4 eli potentiaaliset välieräjoukkueet, vertailu voisi tuottaa jotain tällaista TOP-10 osalta tasoerot huomioiden:

1. NHL
2.
3.
4. KHL
5.
6. SHL
7. Liiga
8. Sveitsi
9.
10. Tsekki

Muutama heitto, joilla vertailun tulokset muuttuvat, osin jopa paljon:

A) Jos vertailua painotetaan enemmän sarjojen keskitasoon, erot pienenevät mutta eivät välttämättä kovin paljon.
B) Jos vertaillaan pelaajakasvatusta NHL:ään, SHL ja sen seurat repii eroa Liigaan.
C) Jos vertaillaan ammattimaisuutta muissa kuin pelaaja- ja peliin liittyvissä asioissa (Management), KHL putoaa SHL:n ja Liigan taakse. Ainakin. Yllättävän alkeellista on meno monien KHL-seurojen johtamisen ja olosuhteiden osalta.
D) Jos verrataan pelkästään tuomarointia ja sen linjaa ja johdonmukaisuutta, järjestys on muuten sama paitsi Liiga putoaa sijan tai kaksi ja on kaukana jopa SHL:n tuomaroinnista.
E) Jos otetaan AHL mukaan ja pelataan NHL-kaukalossa pelit, AHL nousee SHL:n ja Liigan edelle. Jos pelit pelataan isossa eurooppalaiskaukalossa, AHL.n parhaat seurat tuskin pärjäävät.
 
Viimeksi muokattu:

Tronic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Futbol Club Barcelona
Mielenkiintoinen seikka SHL:n ja Liigan välillä on se, että SHL:ssä on tällä hetkellä parikymmentä ulkomaalaisvahvistusta enemmän, vaikka siellä pääsarjassa 2 joukkuetta vähemmän kuin meillä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Erku heittää taas parastaan. Voi hyvä luoja sentään millaiseksi paskaseinäksi tämäkin ketju saadaan välittömästi sen pystyttämisen jälkeen. Noista kohdista joissa suoraa vastausta kysymyksiin ei yllättäen ole antaa, saisi kyhättyä romaanin. Se, miksi erkulta kysellään Jokereiden KHL:ssä pärjäämistä (asetettuna edelliskausien perspektiiviin) on itselleni lähestulkoon se ja sama koska KHL ei itseäni kiinnosta - tiedostan sen kovemmaksi sarjaksi ehdottomasti. Erkulta nyt muutenkaan kannata mitään juurikaan kysellä, sillä vastaus hankaliin kysymyksiin saadaan yhtä usein kuin minä voitan vakiosta rahaa. Pointtina: Miksi kirjoitat tähän ketjuun? Vastauksistasi päätellen et haluaisi, niin paljon älähdät muiden oksenteluista jatkuvasti ja niin ponnettomia vastauksia suollat tänne että ehkä mieluummin kannattaisi lopettaa.

On aivan äärettömän hassua ettet, parahin erku, osaa antaa kiertelemättä vastauksia suoriin kysymyksiin koskien pärjäämistä KHL:ssä nyt kontra aikaisemmat sukeltamiset Liigassa. Onko kaikki selitettävissä tuolla "buustilla" jonka pelaajat saa kun siirtyvät "puuhasteluliigasta" pois? Se on kaikki mihin pystyt? Miksi sinä et ole velvollinen lyömään asiallista vastausta pöytään vaan saat heitellä tällaisia hömpötysvastauksia muille, vielä toistuvia kertoja, mutta samalla otat koko ajan kantaa siihen miten muiden kysymykset ovat jatkuvasti pelkkää oksentelua ja vastaukset vähäjärkisiä? Nuo arvokisakokemukset ynnämuut eivät ole relevantteja, sillä a) olet aikaisemmin melko värikkäin sanakääntein dissannut suomen maajoukkueen tasoa arvokisoissa ja b) Jokereilla on ollut joka kausi mestaruuteen avaimet antanut rosteri, aiemmin oli vähemmän arvokisaedustusta mutta myös heikompi liiga, ja sillä on ollut taipumus olla Liigan suurin vitsi suorituksellisesti jo useamman kauden ajan. Niin paljon kontradiktioita löytyy teksteistäsi ettei niitä voi ottaa vakavasti. Puhumattakaan tosiaan siitä että sinulta saa vastauksia vain silloin kun itse haluat niitä antaa. Trollailuja ja avovittuiluja sen sijaan tulee vastaan tuon tuostakin.

Ei kukaan pysty sitä kumoamaan että tänään arvottavissa CHL-jatko-otteluissa pelaa enemmän suomalais- kuin ruotsalaisjengejä. NLA:kin on vähän yllättäen kaukana takana, ja NLA:n poppoot ovatkin olleet suuria pettymyksiä. Liigan taso verrattuna SHL:ään, NLA:han ja AHL:ään on kilpailukykyinen, monen mielestä jopa parempi. Itse miellän vertailun muilla mittareilla kuin CHL:n playoff-edustuksella todella haastavaksi, niin eri tyylistä kiekkoa noissa yllämainituissa sarjoissa pelataan ja niin paljon enemmän eri kerrosten väkeä on esimerkiksi SHL:ssä kuin Liigassa. Tämä ulkomaalaisvahvistusten määräkin on joskus kelvannut erkuille ja kumppaneille kun Liigan tasoa on pitänyt voida jollain argumentilla lyödä, ihan vain oheishuomiona. Rahaa Ruotsissa toki on, mutta nähtävästi myös vähemmän rahalla realisoitunutta briljanssia. Konkreettisesti paljon kovempitasoista työtä verrattuna tippuneisiin ruotsalaisjengeihin tekee esimerkiksi SaiPa, jossa kovatasoinen valmennus ja osaava organisaatio pyörittää hienoa showta pienellä rahalla ja kovalla työmäärällä. SaiPa pystyisi haastamaan helposti heikoimmat KHL-jengitkin, joissa rahaa mällätä on jokaisella mittarilla aivan järkyttäviä määriä. Liigan kova taso ei ole siis mitattavissa aina jollain maajoukkuepelaajien määrillä, vaan ihan omin silmin voi tarkistella miten tuo jengi suorittaa kentällä pelissä nimeltä jääkiekko. Siellä on pyyhitty zugeilla yms. jäätä, ja Zugissa vastassa ollut esimerkiksi kaiken maailman pierremarcbouchardeja. Ei ne nimet, pelatut änärimatsit, varatut änäripelaajat, kisaedustukset tai tilipussit kaikkea paina, vaan jokapäiväinen tekemisen taso, sille ei yksinkertaisesti voi laittaa hintaa.

Hyvä ketju tämä oli avata, ikävää vain että sisältö on samaa paskaa kuin tuossa toisessa. Arvostan muuten niitä jokerikannattajia jotka kykenevät osallistumaan näihin keskusteluihin kiihkottomasti. Arvostan todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Kawasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on tullut tämän ketjun kaksi parhainta ja perustelluinta viestiä @Cobol ja @Scissors. Noihin voi yhtyä täysin rinnoin.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Erkun tekstit on kyllä pelkkää paskaa, mutta samalla melkoisen viihdyttävää luettavaa. Välillä ihan naurahtaa ääneen, että voiko joku olla oikeasti noin tyhmä vai vaan pelkkä Trolli kuten moni edeltäjänsä.

Liiga on kyllä melkoista puuhastelua välillä tuomarilinjoineen ja liigakarsinta/liiganousu episodeillaan, mutta kyllähän se KHL on vielä potenssiin 100 verrattuna kotoiseen liigaan puhuttaessa puuhastelusta. Kuten Kawasa mainitsi jo, joukkuuet tekevät persnettoa, moni heittää kupin nurin heti kun yksi oligarkki tai joku muu rahanpesijä vetää rahansa pois ja lippuja saa oikeestaan ku Jokereiden ja Bluesin peleihin parhaina päivinä eli tyyliin viis yhden hinnalla, jotta tilastoja saisi edes vähän kaunisteltua. Ei silti tunnu peleissä käyvän porukkaa, poislukien muutama seura mm Jokerit ainakin toistaiseksi.

Se on sanomatta selvää, että KHL on pelilliseltä tasoltaan Euroopan ja maailman toiseksi kovin liiga, mutta samalla suurin kupla ja puuhasteluliiga mitä koskaan nähty. Ero NHL:ään on valovuosia ja näitä nyt onkin turha verrata missään muodossa.
 

faro

Jäsen
lippuja saa oikeestaan ku Jokereiden ja Bluesin peleihin parhaina päivinä eli tyyliin viis yhden hinnalla, jotta tilastoja saisi edes vähän kaunisteltua. Ei silti tunnu peleissä käyvän porukkaa, poislukien muutama seura mm Jokerit ainakin toistaiseksi.
Mistä näitä tällaisia lippuja saa Jokereiden peleihin? Ei ole tullut vastaan, mutta sä voisit varmaan avata enemmän.

Yritä nyt muutenkin kaiken Venäjävastaisuutesi keskeltä tajuta, että Venäjällä ihmisten keskimääräinen ostovoima taisi olla noin neljä kertaa pienempi kuin Suomessa, joten totta helvetissä liputkin ovat halvempia.

Porukkaa käy KHL-peleissä kuitenkin keskimäärin reilusti enemmän kuin Suomessa.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mistä näitä tällaisia lippuja saa Jokereiden peleihin? Ei ole tullut vastaan, mutta sä voisit varmaan avata enemmän

Jokereiden peleihin jaettiin viimeisien liiga kausien aikana tuhansia ilmaislippuja ja itsekkin olen tämmösen sitten myynyt eteenpäin, kun ei Stockmannilla ymmärretty että satuin kannattamaan hieman eri joukkuetta. Ja Blues joskus myi jotain viiden tai kymmenen sarjalippuja johonkin ihan pilkkahintaan (tyyliin 40€), mutta olet oikeassa, oli ehkä hieman liioiteltua tuo viisi yhden hinnalla. Hienoa, että näihin jaksetaan tarttua näin. ;)
 

Durable

Jäsen
Jokereiden peleihin jaettiin viimeisien liiga kausien aikana tuhansia ilmaislippuja ja itsekkin olen tämmösen sitten myynyt eteenpäin, kun ei Stockmannilla ymmärretty että satuin kannattamaan hieman eri joukkuetta. Ja Blues joskus myi jotain viiden tai kymmenen sarjalippuja johonkin ihan pilkkahintaan (tyyliin 40€), mutta olet oikeassa, oli ehkä hieman liioiteltua tuo viisi yhden hinnalla. Hienoa, että näihin jaksetaan tarttua näin. ;)

Miksi et maininnut, että oma suosikkijoukkueesi jakaa myös ilmaislippuja?
 

faro

Jäsen
Jokereiden peleihin jaettiin viimeisien liiga kausien aikana tuhansia ilmaislippuja ja itsekkin olen tämmösen sitten myynyt eteenpäin, kun ei Stockmannilla ymmärretty että satuin kannattamaan hieman eri joukkuetta. Ja Blues joskus myi jotain viiden tai kymmenen sarjalippuja johonkin ihan pilkkahintaan (tyyliin 40€), mutta olet oikeassa, oli ehkä hieman liioiteltua tuo viisi yhden hinnalla. Hienoa, että näihin jaksetaan tarttua näin. ;)
Miksi jätit vastaamatta toiseen kohtaan?

Se on hienoa, että Jokerit on ennen toiminut näin, mutta enää ilmaislippuja ei jaella muutoin kuin joissain kouluvierailuissa. Nykyään jokaisesta lipusta saadaan rahaa.
 

faro

Jäsen
Mielestäni ensimmäisessä viestissä oli yksi kysymys johon, jos en suoraan niin ainakin epäsuorasti vastasin. :)
Mutta väitit kuitenkin, että lippuja saa KHL:ssä puoli-ilmaiseksi, mikä ei pidä paikkaansa. Perustele tämä.

Tämä kuitenkin osaltani tästä aiheesta, ainakin tässä ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Katso yksi peli molempia sarjoja niin tiedät. KHL-peliä seuratessa toivot, että peli ei loppuisi ollenkaan, ja liigapelin aikana nukahdat sohvalle.

Minä olen suorittanut tämän kokeen. Tulokset eivät vastanneet millään muotoa sinun väitettäsi. Hartwall Arenalla nähty ottelu oli unettava neppailu, mistä puuttui fyysisyys pelin osalta tyystin. Oli siellä joku nyrkkihippa, mutta eipä siitäkään mitään ihmeempää tullut. Vierasjoukkueella oli muutama hieno syöttökuvio, joista yhden seurauksena vieraat menivät ottelussa johtoon. Maalintekijöitä en muista varmuudella yhtäkään, todennäköisyyksien puolesta veikkaan, että Hagman teki ainakin yhden. Tuomarityöskentely ei ollut sillä tasolla, mitä täällä Jatkoajassa on hehkutettu. Ottelutapahtumasta paistoi fyrkka, blingbling ja, ainakin audiopuolen osalta, huono toteutus. Siinä katsomossa missä itse istuin (114(?)) kuuluivat kaikki kaiutukset korvia repivän lujina. Propsit toki VR:n mainoksesta, sitä junaa tuli useinkin katsottua vaikka peli olikin käynnissä. Suurinta tunteenpaloa ottelutapahtumassa osoitti luultavasti humalassa ollut, mm. jokerilippalakkiin pukeutunut mies, joka käveli Jokereiden maalin jälkeen vierasjoukkueen kannattajan eteen, nosti keskisormen pystyyn ja käveli takaisin omalle paikalleen uhotakseen vierasfanien suuntaan. Poliisit palkitsivat tämän esityksen poisviennillä, jatkotoimista en osaa sanoa. Kokonaisuutena ottelutapahtuma ja ottelun taso olivat minulle erittäin suuri pettymys. Suurimman myötähäpeän aiheutti Hartwall Arenan kuuluttajan englannin kielen taito, jota voisi kuvata paremman sanan puuttuessa sanalla rikkinäinen. Olisin lähtenyt pelistä aikaisemmin, mutta seurueessamme oli henkilöitä ketkä halusivat katsoa ottelun loppuun saakka. Olin tyytyväinen kun ottelu loppui ja pääsin pois paikanpäältä.

Vastaavasti olen katsonut tällä kaudella 15 liigakamppailua. Minun silmääni nämä ottelut ovat olleet intensiivisiä, tasaväkisiä ja jännittäviä otteluita. Myönnettäköön, että tasaväkisyys ja jännittävyys ei ole toteutunut niissä Sportin otteluissa mitä minä olen nähnyt, mutta intensiivisiä ne ovat minun silmääni olleet. Tappeluiden osalta näkemäni ovat menneet KHL:n ja Liigan osalta tasan, surullisia nyhjäyksiä molemmat. Tuomarit ovat onnistuneet minun mielestäni, jos eivät erinomaisesti niin vähintäänkin hyvin. Toki myönnetään, että nimet selässä eivät ole ihan samalla tasolla kuin KHL:n puolella, mutta ottelut itsessään ovat olleet viihdyttävämpiä. Lisäksi ainakin maalivahtipelin osalta Liiga on huomattavasti KHL:ää edellä. Yhdenkään ottelun aikana ei mielenkiintoni ole siirtynyt mihinkään muuhun asiaan. Ottelutapahtumat ovat vaatimattomampia kuin KHL:ssä, mutta minä pidän siitä. Se nostaa itse pelin keskiöön. Kertaakaan en ole nukahtanut kesken ottelun, en sohvalle enkä katsomoon. Olen jopa huomannut pientä harmitusta ottelun päättymisestä johtuen, jopa tilanteissa joissa suosikkijoukkueeni on voittanut ottelun saaden kolme sarjapistettä.

Myönnän suoriltakäsin, että otantani KHL-otteluista on varsin pieni. Se on kuitenkin riittävän suuri kumoamaan molemmat sinun väitteistäsi.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ketjun aiheeseen liittyen, olen erittäin iloisesti yllättynyt Liigan tämän kauden tasosta. Ottelut ovat olleet viihdyttäviä, sarja on tasainen ja otteluissa on ollut sopivasti ryminääkin. Tähän kun lisätään liigajoukkueiden erinomainen menestys CHL:n alkulohkoissa, niin kyllä tässä oma pää alkaa taipua ajatukselle, että Liiga on samalla viivalla SHL:n kanssa. Jokatapauksessa selvästi edellä Extraliigaa ja NLA:ta. Tällä hetkellä ei ole minkään sortin viitteitä siitä suhteellisesta tason laskusta, mistä monet kirjoittajat täällä Jatkoajassa ovat paukuttaneet.

Mutta väitit kuitenkin, että lippuja saa KHL:ssä puoli-ilmaiseksi, mikä ei pidä paikkaansa. Perustele tämä.

Minkä kukakin kokee puoli-ilmaiseksi. Itse maksoin KHL-ottelulipusta 8,50 euroa sisältäen toimituskulut ja verot. Tuolla hinnalla pääsin Hartwall Arenalla alakatsomoon, toiseen päätyyn. Mielestäni tuo on Suomessa jääkiekko-otteluun oikeuttavasta lipusta puoli-ilmainen hinta.
 
Viimeksi muokattu:

faro

Jäsen
Myönnän suoriltakäsin, että otantani KHL-otteluista on varsin pieni. Se on kuitenkin riittävän suuri kumoamaan molemmat sinun väitteistäsi.
Annan vinkin: Katso illalla ottelu SKA-Jokerit, ja sen jälkeen vaikka HPK-JYP. Jos et näe eroa, niin se ei voi johtua mistään muusta kuin värilaseista.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Annan vinkin: Katso illalla ottelu SKA-Jokerit, ja sen jälkeen vaikka HPK-JYP. Jos et näe eroa, niin se ei voi johtua mistään muusta kuin värilaseista.

En katso, koska SKA-Jokerit ei kiinnosta minua pätkääkään. Lisäksi oletan HPK-Jyp ottelun olevan huomattavan paljon tasaisempi, kuin mitä Pietarista on tarjolla. Ja eikös ne värilasit olekin kumma juttu. Sinulle KHL on suuri, mahtava ja ihana. Minulle se on unettava, tunteeton ja teennäinen.
 

faro

Jäsen
En katso, koska SKA-Jokerit ei kiinnosta minua pätkääkään. Lisäksi oletan HPK-Jyp ottelun olevan huomattavan paljon tasaisempi, kuin mitä Pietarista on tarjolla. Ja eikös ne värilasit olekin kumma juttu. Sinulle KHL on suuri, mahtava ja ihana. Minulle se on unettava, tunteeton ja teennäinen.
Siinä tapauksessa on ihan turha keskustella kanssasi. Minulla on selvästikin paljon suurempi otanta verrata Liigapelien tasoa KHL-peleihin, joten turha tuhlata aikaa turhanpäiväiseen väittelyyn.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Pahoittelen off-topicia, mutta kyllähän KHL-kiekon ja liigakiekon välillä on viihdyttävyydessä todella merkittävä ero. Ero on giganttinen KHL:n eduksi niin vauhdissa kuin taidossakin. Liigassa taklataan kyllä selvästi enemmän, mutta myös mailahäirintää ym. pelin viihdyttävyyttä häiritseviä elementtejä esiintyy enemmän.

Mitä tulee topicin aiheeseen, niin ilahtuneena olen seurannut liigajoukkueiden suoriutumista CHL:ssä. Onhan siellä selkeästi kahden eri kerroksen joukkueita vastakkain ja jokaiseen lohkoon mahtui 1-2 heittopussia, mutta silti 7:n suomalaisjoukkueen selviytyminen jatkoon on äärimmäisen kova näyttö siitä, että liigasta löytyy edelleen talenttia.

Miksi muuten jokainen ketju tuntuu menevän nykyisin tähän Jokerikannattajien ja liigaseurojen kannattajien juupas-eipäs väittelyyn??
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Siinä tapauksessa on turha keskustella kanssasi. Minulla on selvästikin hiukan suurempi otanta verrata Liigapelien tasoa KHL-peleihin, joten kanssasi on turha tästä jauhaa.

Ja tämä sinun otannastasi syntyvä lopputulemako on täysin värilaseista vapaa? Kaikella kunnioituksella arvon faro, KHL-ottelut ovat, ainakin minulle, erittäin unettavia ja ennen kaikkea tunteettomia. Ottelutapahtumista ja koko sarjasta paistaa muovisuus ja teennäisyys. Taitoelementin puolesta SKA-Jokerit on varmasti otteluna HPK-Jyp ottelua edellä, mutta intensiteetin osalta en olisi niinkään varma. Kuten jo totesin, ne värilasit on vaan kumma juttu.

Miksi muuten jokainen ketju tuntuu menevän nykyisin tähän Jokerikannattajien ja liigaseurojen kannattajien juupas-eipäs väittelyyn??

Koska jääkiekko on yksinkertaisten ihmisten yksinkertainen laji. Valitettavasti on tainnut tuo yksinkertaisuus tarttua myös meihin kirjoittajiin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja toki monelle yksilölle vielä siirtyminen puuhasteluliigasta siihen Euroopan suurimpaan ja kauneimpaan sarjaan antaa sen lisäboostin ...


Kiitokset todella selkeästä ja tyhjentävästä vastauksesta. Aloin mielenkiinnolla tuotostasi lukemaan ja vastauskin viestisi alkuun hahmottui hieman samalla päässäni. Lopetin kuitenkin tuohon lainaamaani kohtaan viestisi lukemisen. Tuohon voisi ainoastaan heittää osittain huumorilla, että eikös ne KHL:n joukkueet tule vasta ensi kaudella mukaan CHL:ään, jos silloinkaan? Sittenhän se vasta nähdään mimmosen boostin se antaa kyseisille pelaajille.


Eilen todellakin uutisoivat tuosta KHL:n mahdollisesta osallistumisesta vuoden kuluttua CHL:ään. Kesällä olin vielä sitä mieltä että niitä ei tuolla todellakaan kaivata. Mieleni on osittain muuttunut. Olisi todella mielenkiintosta saada nuo "ylivertaiset" organisaatiot mukaan peleihin. Jotenkin ne vaan pitäisi pystyä pitämään pois päätöksenteosta. Eli joukkueet pelaamaan, mutta päättäjät pysykööt kaukana. Todella vaikea ja ehkä jopa mahdoton yhtälö. Jos sinne vaikka 6-8 jengiä tulisi niin siinäpä sitä pelillistä vertailua olisi hyvä tehdä. Paitsi toisten kannattajien mielestä siihen ei osallistuta tosissaan. Kumpien? Se riippuu tuloksista.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös