Kukkonen pelasi täsmälleen samanlaisen kauden kuin mitä häneltä on totuttu näkemään? Ei todellakaan, kyllä tämä oli kunnon suonenveto. Ei siitä ole kahta sanaa. Edellinen kausi Röglessä kuvastaa mun mielestä Lassea paremmin. Kukkosta arvostetaan Suomessa paljon, mutta siihen se sitten jääkin. NHL:ssä Kukkosen taso havaittiin nopeasti, eikä vastuuta hirveämmin annettu. Eniten arvostusta Kukkonen saa juuri pelikavereiltaan, suurien johtajanominaisuuksiensa takia.
Kukkosen kausi suonenveto? Juupa juu. Lasse summasi päättyneellä kaudella tilastot: 55ott 12+16=28 pistettä, 52jmin, +22.
Kun Kukkonen pelasi edellisen kerran liigaa (05-06), tilastot olivat: 56ott 11+16=27 pistettä, 38jmin, +30.
Molemmilla kausilla Kukkonen valittiin myös sm-liigan parhaaksi puolustajaksi. Sm-liigan all-stars kentälliseen Kukkonen valittiin nyt kolmannen kerran (edellä mainittujen kausien lisäksi 02-03).
Kukkonen suoritti tällä kaudella lähes täsmälleen samoin kuin mihin aiemmin Liigauransa lopetti ennen ulkomaan kiertuettaan.
Minusta tuntuu että sinä hämäännyt nyt siitä että Kukkosen rooli on ollut maajoukkueessa ja kovemmissa liigoissa aivan erilainen kuin mitä se Kärpissä on. Majussa, NHL:ssä ja KHL:ssä Kukkonen oli aivan selkeä puolustava puolustaja, jonka ei tarvinnut osallistua hyökkäyspeliin eikä ylivoima-ajasta tarvinnut edes haaveilla. Tämä oli yksi syy miksi Kukkonen omien sanojensa mukaan palasi Kärppiin. Hän halusi kasvattaa omaa rooliaan. Nyt Kukkonen otti osaa myös ylivoimapeliin kaiken aiemman ohessa.
Ja kun ketju on palkintoketju niin sanotaan nyt sen verran että lähes kaikista palkinnoista olen samaa mieltä, joskin nuo SaiPan saamat palkinnot (paras veskari, paras valmentaja) on niitä joista voitaisiin vähän keskustella.
Tirkkonen veti toki huikean kauden SaiPan peräsimessä mutta fakta on myös se että niin teki Marjamäkikin Kärpissä. Late ei olisi oikeastaan voinut juuri paremmin enää suorittaa, Tirkkosen eväät sen sijaan hieman loppuivat loppua kohti. En kuitenkaan tästä halua hirveästi purnata koska Tirkkonenkin oli hyvä valinta. Itse olisin kuitenkin palkinnon antanut Marjamäelle.
Samaten Markkanen oli hyvä, mutta kun katsotaan kylmiä numeroita eli tuloksia ja vielä peliesityksiäkin niin Markkanen ei olisi minun listallani ollut edes TOP 3:ssa tässä kategoriassa. Ohi olisi kiilannut Rynnäs, Metsola, Saros nyt ainakin, ehkä myös Zapolski. Tämä palkinto oli mielestäni se, missä mentiin eniten metsään.