Ei pidä hyväksyä.
Niiden estämiseksi on tehtävä parhaansa.
Eikö niiden estämiseksi tehdä parasta? Mihin se raja vedetään sitten jos viedään avojääntaklaukset pois? Viedäänkö samalla kaikki taklaukset pois? Mites kiekko, saisiko pehmokiekon tilalle? Kukaan ei halua loukkaantumisia, mutta niitä vain tuppaa lajissa kuin lajissa tulemaan ajoittain.
Mitä avojään taklauksissa menetettäisiin? Montako niitä edes tulee liigassa nykyisin keskimäärin ottelussa? Ehkä nolla pilkku jotain....
Kuinka monta aivovammaa siitä huvista oltaisiin valmiita maksamaan? Ei yhtään toivottavasti.
Avojääntaklaukset tuovat oman mausteensa pelille, ne ovat koko ajan semmoinen uhka kiekolliselle pitää pää ylhäällä. Näyttäviäkin ovat kun osuvat hyvin kohteeseen, mutta tapahtuuhan noita ei näyttäviä avojääntaklauksia joka pelissä missä puolustaja ajaa kiekollisen runkoon keskialueella kiinni, kun eivät ole näyttäviä niin ovat menneet sinultakin ohi kun toteat ettei niitä tule kuin nolla pilkku jotain. Kaikissa avojääntaklauksissa ei suinkaan satu pahasti.
Kukaan ei halua aivovammoja tietenkään kenellekään, mutta kun itse käyn pelaamassa jääkiekkoa niin kyllä minä haluan pelata nimenomaan jääkiekkoa ja siihen kuuluu taklaukset. Itse en edes tyyliin koskaan taklaile, mutta silti minä haluan ne lajissa nimeltä jääkiekko pitää. Salibandy on sitten kokonaan toinen laji, siellä saa vedellä suht huoletta pää alhaalla...