The Hockey Handbook
Jäsen
Onko jossain tilastoja siitä, miten punaviivan poistaminen on vaikuttanut avojään taklauksiin?
Mä en voi sille mitään, jos sun sarkasmitutka on paskana. Valitan.Mitäpä jos ensi kerralla vastaat heti totuudenmukaisesti mitä asiasta ajattelet tai vaihtoehtoisesti ilmoitat ettei sinua kiinnosta asia jota kuitenkin kärkkäästi aloitit kommentoida? Siis sen sijaan että heittelet toisensa kumoavia lausuntoja vartin välein ja vedät perinteisen "ihan sama mulle" -kiukuttelun kun tästä huomauttaa. Voi olla että saataisiin ihan järkeväkin keskustelu.
Jollei taklaus tule YHTÄÄN yllättäen /puuntakaa /kuolleesta kulmasta, niin eihän taklaaja koskaan osuisi kohteeseen. Taklattava väistäisi taklauksen aina.
Liigalta tuli viime kaudeksi linjaus, jossa tämä sääntökohta ohitettiin ja päähänkohdistuneeseen taklaukseen riitti, että taklaus osuu myös päähän, vaikka ei ensisijaisesti. NHL:ssä ja kansainvälisissä peleissä tämä taklaus olisi ollut oman käsitykseni mukaan sääntöjenmukainen.
@yki
Se, että liiga ei ole saanut kirjoitettua tuota asiaa julki sivultaan löytyviin sääntöihinsä, ei tarkoita, etteikö asia olisi kuitenkin toisin kuin niissä säännöissä sanotaan.Palaan tähän vielä sen verran, että Liigan sivuilla sääntökirjasta poikkeaviin erillissääntöihin ei tuota pykälää ole merkitty, joten sääntökohta vaikuttaisi olevan käytössä.
Jääkiekon SM-liiga – Liiga.fi
Reaaliaikainen otteluseuranta, tilastot, tulokset, otteluohjelma, uutiset - löydät parhaat jääkiekkosisällöt Liiga.fi -sivustolta!liiga.fi
Se, että liiga ei ole saanut kirjoitettua tuota asiaa julki sivultaan löytyviin sääntöihinsä, ei tarkoita, etteikö asia olisi kuitenkin toisin kuin niissä säännöissä sanotaan.
Viime syksynä kauden alla julkistettiin kurinpidon linjauksia uutisessa ja tuolla on asiasta maininta.
4 peliä on ihan minimi... tässä ei ollut lähelläkään puhdas taklaus... 5peliä plus uusijalisät, jotka on kyllä aika kyseenalaisia....Onkin mielenkiintoista nähdä Liigan linja; Viton puhdas taklaus (6peliä kakkua) versus Ladan päähän kohdistunut taklaus (?). Ootellaan mitä herrat keksii..
Riehut jo täällä ennakkoon? Tää on aina niin huvittavaa tää ennakkoon uhriutuminen.Sampo sää oot vitun säälittävä piipertäjä ja koko kurinpitodelegaatio voitte haistaa paskan jos Varakkaan niitti oli rangaistavampi kuin mikän näistä tämän päiväisistä. Voit soittaa, sulla mun numero ennestään.
Täh? Sampon pitäisi siis keskustella sun kanssa ennen päätöstä tai päätöksiä?En riehu ennakkoon. Sampolla on mun numero ja aikaisemmin ollaan keskusteltu samantyyppisistä asioista ja haluaisin nyt myös keskustella. Mulla ei heidän nykystä numeroa ole.
Riehut jo täällä ennakkoon? Tää on aina niin huvittavaa tää ennakkoon uhriutuminen.
Laatikaiselle ainakin kuuluu kunnon kakku, jos ja kun verrataan Varakkaan taklaukseen.
Ei minullakaan luottoa linjakkuuteen ole, mutta silti naurattaa ja samalla vituttaa toi, että huudetaan jo ennakkoon tulevien päätösten olevan vääränlaisia. Odoteltaisiin ne päätökset ensin.Mulla ei ole vahvaa luottoa kurinpitoon varsinkin kun Berger ja Riska pääsivät omista taklauksistaan kuin koirat veräjästä, mutta saa yllättää positiivisesti! Milloinkohan voisi odotella tuomioiden tulevan?
Kun katsoo näitä vuosien saatossa Sampon arpomia rangaistuksia niin tällainen viittaamasi keskustelu tuskin ainakaan huonontaisi linjaa.Täh? Sampon pitäisi siis keskustella sun kanssa ennen päätöstä tai päätöksiä?
Jokainen värilasein pelejä katsova henkilö kyllä varmasti toisi helpotusta sampon päätöksiin.Kun katsoo näitä vuosien saatossa Sampon arpomia rangaistuksia niin tällainen viittaamasi keskustelu tuskin ainakaan huonontaisi linjaa.
En ole kenenkään joukkueen puolella kuka on ollut nyt tehdyissä jutuissa tekijä tai kärsijä.Jokainen värilasein pelejä katsova henkilö kyllä varmasti toisi helpotusta sampon päätöksiin.
Eli normaalia saamattomuutta ja leväperäisyyttä liigan osalta, jos tuo sääntö on edelleen käytössä.
Selvästihän se tuossa todetaan, mutta koska kyse on viime kaudelle tehdyistä sääntötulkinnoista eikä siitä enää ole mitään mainintaa liigan sivuilla niin kyllä minä ainakin ymmärrän asian niin, että tuo koski vain viime kautta. Jos sama tulkinta on edelleen käytössä niin kyllä se pitäisi Liigan toimesta saada merkittyä kilpailusääntöihin, joilla tällä kaudella pelataan.
Jaahas.... nyt päästään asian ytimeen täällä, kun Kärpät pääsee osingoille :)
Jos pelaat eri sarjassa, historiaa ei ole. Tämäon aika iso pointti urheilijan oikeusturvan kannalta....
Mielenkiinnolla odotan linjaa, mutta en kannata näitä kovennuksia ellei ole ollut tahallisia tekoja takana....
Arvaa mitä? Jos lähdetään tälle linjalle, niin olen katsonut pelejä jopa sua pidempään.En ole kenenkään joukkueen puolella kuka on ollut nyt tehdyissä jutuissa tekijä tai kärsijä.
Jääkiekon sääntökirjan mukaan vähiten rikkonut pelaaja on toistaiseksi Ville Varakas.
En ole HIFK:n fani enkä erityisemmin pidä Ville Varakkaasta, mutta sääntöjen mukaan pienimmän rikkeen tekijä hän on verrattuna eilisen ja tämän päivä otteluissa rikkeen tehneisiin. Siis heihin kenet mainuttu.
Omasta taustastani sen verran kerrron, että olen ollut fyysisesti paikalla kun Lukko on pelannut finaaleissa.
Yli 30 -vuoden katsomus jääkiekkoon löytyy ja olen nähnyt Stevensin tappotaklaukset ja Otevrelin Burakovskyn kanssa törmäämiset. Myös Nylanderin silmäkrurgin operaation olen ollut todistamassa.
Mitään Stevensin niittejä en enää halua nähdä, mutta jääkiekko on edelleen fyysinen laji missä loukkeja tulee. Huolestunut olen, että onko jatkossa liiga enää paras kasvu alusta, nyt kun taklauskielto tulee
Tämän illan törkein temppu oli Jussi Jokisen. Kuten Varakkaan tilanteessa niin Laatikainen ei tehnyt sitä kuitenkaan tahallaan, vaikka suoraan kupoliin tuli. Siksi tuo Varakkaan 6 peliä oli liian kova linjaus.
Nyt sitten seuraavat pelaajat ottaa linjauksen mukaan enemmän pelejä, joka ei ole koko liigan etu...
Onkin mielenkiintoista nähdä Liigan linja; Viton puhdas taklaus (6peliä kakkua) versus Ladan päähän kohdistunut taklaus (?). Ootellaan mitä herrat keksii..