Ei tuo ole mikään nimimerkkien takaa keskustelupalstalle nostettu juttu, vaan asiasta on Jääkiekon SM-Liiga Oy ihan oikeasti tiedottanut viime kauden alla. Löytyy
liigan nettisivuita. Kohdassa 4 on avattu tuota päähän kohdistunutta taklausta ja joku nimimerkki tässä ketjussa on tuon ihan koko kohdan kopioinut tähän ketjuun tällä viikolla. Pariinkin eri kertaa se on ollut. Itse en koko kohtaa ole kopioinut vaan sen asian oleellisen pointin. Se, että nimimerkki lainaa liigan tiedotetta asiasta, ei muuta sitä nimimerkin takaa tuomiseksi. Ei ole mikään kirjoittamaton sääntö vaan ihan kirjoitettu sääntö.
Koska tuo nosto on ihan kopioimalla ja liittämällä, olikohan linkattunakin, tänne tarjottu, niin kannattaa joskus itsekin lähteä lukemaan sitä alkuperäistä lähdettä. Tai luottaa siihen, että se kopioitu tai referoitu teksti on ihan oikeasta lähteestä. Tai jos ei luota ja itse osaa etsiä sitä lähdettä, niin sitten kysyä niiltä, jotka tietävät missä se lähde on.
Itse en uskaltaisi niin vahvaa väitettä, mitä tästä liigan tulkinnasta noista pääosumista olen kirjoittanut, ikinä kirjoittaa, ellei asiasta olisi selkeää kirjallista aineistoa tarjolla. Oma tietoni perustuu nimen omaan tuohon uutisjuttu, minkä nyt tänne linkkasin.
Kuten todettua, liigan tiedotus on välillä mitä on. Ja tämänkin päähän kohdistuneiden taklausten osalta, jos ja kun linjaus on (käsitykseni mukaan) edelleen tuo, mitä viime kauden alla on tehty (ja silloin myös toki joukkueillekin tiedotettu), niin miksi kummassa sitä ei lue esim. liigan kilpailusääntöjä koskevalla sivulla? Jotenkin onnetonta siltä osin, että mahdollisen uuden jääkiekkoa seuraavan, jos tuota pohtisi, niin pitäisi osata tuommoinen tieto kaivaa liigan sivuilta uutisartikkeleista edellisen kauden puolelta. Kyllä noin oleellinen asia pitäisi löytyä kohdasta, missä säännöistä ja sääntökirjasta tapahtuvista poikkeamista kerrotaan muutenkin.