Liigan kurinpitopäätökset 2018–2019

  • 349 233
  • 2 313

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En koe tarvetta aloittaa menemistä kanssasi henkilökohtaisuuksiin. Jätän sen ilon ihan muille kahvakiekon kannattajille. Sovitaan niin, että Kärpät huitoo eniten.

Mikään ei tunnu yhtä mukavalta kuin päästä Tappara-fanin ihon alle. Voit laittaa mulle yksityisviestiä niin tavataan Hakametsän parkkiksella ennen seuraavaa Tappara-Kärpät -peliä.
Olen pahoillani, että ymmärsit viestini täysin väärin. Mahdollisesti arviointikykyä heikensi ilmoittamani suosikkijoukkue ja tutka jätti hälyttämättä.

Hakametsän parkkipaikalla ei muuten myydä olutta, sitähän olit minulle tarjoamassa, vai?
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Älä mee sinne @Olbertson . Tapparan toverihan tarkoitti, että samalla tavalla kuin täällä vaahdotaan Ohtamaasta koska Kärpät, niin Tapparaa syytetään suotta jostain"kahvakiekosta", vaikka itse en kyllä ihan oikeasti tiedä puhtaampaa taitokiekkojoukkuetta. Näihin Liigan dynastioihin suhtaudutaan hiukan samalla lailla kuin futiksen puolella HJK:n porskuttamiseen.
 
H

Hidas_ja_kankea

Hyväntahtoinen letkautus muuttuu nakkikioskitappeluksi linjalla Tappara-Kärpät. Yhteisymmärrykseen pääseminen vaatisi sovittelijaksi vähintään jonkun ahtisaaren sovittelijaksi. Helpompaa oli namibia-neuvottelut.

Tuota vain ihmettelin, että koventaako Haatajan kurinpitopäätös tuomariin törmäämisestä tuomiota. Pitääkö aikaisemman päätöksen olla samasta aiheesta vai riittäkö aikaisempi mikä tahansa päätös koventamaan tuomiota.

Jotkut tapaukset herättävät keskustelua ja toiset ei. Haataja-tapauksesta ei näköjään 30 sivua kirjoiteta (onneksi).
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotkut tapaukset herättävät keskustelua ja toiset ei. Haataja-tapauksesta ei näköjään 30 sivua kirjoiteta (onneksi).
Liian selkeä tapaus. Ei edes pahimmat värilasi-sankarit kykene tätä puolustelemaan. Kun sitä keskustelun toista puolta ei ole, niin ei oikein keskusteluakaan... Kurinpitodelegaatiolla on toki tuomiollaan mahdollista äläkkä vielä nostaa. Joku 1-2 peliä tai vaihtoehtoisesti joku törkeän pitkä (8+ peliä tai jotain?) saisi varmasti jengit poteroihinsa huutelemaan...
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En koe tarvetta aloittaa menemistä kanssasi henkilökohtaisuuksiin. Jätän sen ilon ihan muille kahvakiekon kannattajille. Sovitaan niin, että Kärpät huitoo eniten.

Mikään ei tunnu yhtä mukavalta kuin päästä Tappara-fanin ihon alle. Voit laittaa mulle yksityisviestiä niin tavataan Hakametsän parkkiksella ennen seuraavaa Tappara-Kärpät -peliä.

Kova äijä olet. Meinaatteko olla lipunryöstöä?
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kova äijä olet. Meinaatteko olla lipunryöstöä?

Itse ajattelin ostaa peliin ihan oman lipun. Enkä usko että Tapparan mieskään lähtee tähän lajiin. Sen verran rehellistä porukkaa ovat.

Ensimmäinen kertani Hakametsässä oli siitä ikimuistoinen, että tuntematon kirvesfani antoi minulle ylimääräisen lippunsa peliin, itse olin ajatellut ostaa omani ovelta. Kun muutin Tampereelle ja piti ostaa ensimmäistä kertaa parkkilippu, tuli joku tuntematon paikalle ja antoi minulle lippunsa, jossa oli aikaa jäljellä pari tuntia. Näin hyvät ensikokemukset minulla on manselaisista. Eikä mielikuva ole muuttumut mihinkään tässä vuosien saatossa, mitä olen täällä asustellut. Päinvastoin. Täällä asuu Suomen mukavimmat ja rehellisimmät ihmiset.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
4 peliä tuli, enemmänkin olisi voinut antaa. Haatajan kohdalla kohtuullinen tuomio kun mies ei ole profiloitunut sikailuun.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Naurettava tuomio. Pelkästään sillä, että ei ole profiloitunut päähäntaklaajaksi ei kyllä voi ottaa yhtään peliä pois. Joel Mustonen sai Ruotsin puolella samantien 8 peliä pelikieltoa kun osui. Täällä ei edes haluta yrittää näemmä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pelkästään sillä, että ei ole profiloitunut päähäntaklaajaksi ei kyllä voi ottaa yhtään peliä pois.
.

Ei pitäisi mutta rikehistoria otetaan aina huomioon tuomioita annettaessa. Jos on kakkua pohjilla niin kerroin on suurempi
 

Tollanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liigan viesti Haatajan rangaistuksessa on se, että päähän kohdistuneissa taklauksissa ollaan nollatoleranssissa ja ne tullaan kitkemään pois kovalla kädellä.

Tuohon tuomion perusteluihin pitäisi aiemman rikehistorian lisäksi vaan saada vielä näkyviin kohta, jossa kerrotaan kuinka suurena lieventävänä asianhaarana pidetään sitä,että kyseessä on liigan mittapuulla meritoitunut ja arvostettu pelaaja, joka tunnetaan herrasmiehenä ja moraaliltaan nuhteettomana kaukalossa.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Naurettava tuomio. Pelkästään sillä, että ei ole profiloitunut päähäntaklaajaksi ei kyllä voi ottaa yhtään peliä pois. Joel Mustonen sai Ruotsin puolella samantien 8 peliä pelikieltoa kun osui. Täällä ei edes haluta yrittää näemmä.

SaiPan Kody Kunik sai viime kaudella Michael Keräsen päähän kohdistuneesta taklauksesta viiden ottelun pelikiellon. Kyseinen taklaus nähtävissä oheisen linkin kautta. Oliko tuo Haataja suorittama päähän kohdistuva taklaus nyt sitten törkeämpi kuin Kunykin vastaava, jos tuomio kerran on naurettava?

SaiPan tuore hankinta menetti hermonsa: raju päähän kohdistunut taklaus – KooKoon pistenikkari talutettiin pois kaukalosta
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Aika linjassahan tuo on tämän ja viime vuoden kakkujen kanssa vastaavasta aiheesta. Toki on eri juttu mitä mieltä siitä linjasta on. Outoahana se olisi jos tuosta olisi arvottu merkittävästi kovempi rangaistus. Tämän kauden linja on ollut aika löysän oloinen tai sitten oikein törkeitä ei ole vain tullut.

Vähän sylettää vahingoksi / omaksi syyksi tulkittu Radken telominen kauden alussa jonka takia mies on edelleen saikulla. Tästä ei tullut mitään.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vähän sylettää vahingoksi / omaksi syyksi tulkittu Radken telominen kauden alussa jonka takia mies on edelleen saikulla. Tästä ei tullut mitään.

Samoinhan KooKoon Emil Kristensen sai päähän kohdistuneen taklauksen syyskuussa ja on ollut sivussa jo 21 ottelua eikä ole pystynyt edes aloitamaan harjoittelua. Tuossa tilanteessa Emil Kristensen tuli toki itse pää alhaalla tilanteeseen eikä varmasti yhtään odottanut taklausta, mutta niin vain päähän kolahti ja pahimmillaan Kristensenin ura saattaa olla ohi. Eli ei näistä päähän kohdistuneista taklauksista automaattisesti rangaistuksia anneta eikä varmasti olisi pitänyt antaakaan Kristensenin tapauksessa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kärppien Ohtamaa takaapäin jaloille huitomisesta: kakkua 1 peli, palsta huutaa vääryyttä ja Kärppien suosimista kurinpitopäätöksissä.

Kookoon Strömberg takaapäin jaloille huitomisesta: ei pelikieltoa, syyt alla. Palsta on hiirenhiljaa.

Niin ja ne syyt. Ne on tässä: -
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kärppien Ohtamaa takaapäin jaloille huitomisesta: kakkua 1 peli, palsta huutaa vääryyttä ja Kärppien suosimista kurinpitopäätöksissä.

Kookoon Strömberg takaapäin jaloille huitomisesta: ei pelikieltoa, syyt alla. Palsta on hiirenhiljaa.

Niin ja ne syyt. Ne on tässä: -

Katso seuraavan kerran kun Topi Nättinen pelaa ja ihaile halonhakkaajamestaria työssään. Kun ei satu, niin hakkaaminen on ok liigassa liigan mielestä.

Ohtamaan viikate sattui ja siitä tuli liian pieni rangaistus.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Haataja sai aikalailla oikeutetun penaltin, mutta täytyy ihmetellä tätä linjaa, miksi tuo Lehtonen sai vähemmän tuosta aivan helvetin törkeestä poikkarista Gymerin kupoliin? Puhumattakaan siitä Kousan oikeusmurhasta... kyllä tässä linjassa vielä on aika paljon hiomista.
 

444

Jäsen
Ihmeellistä. Luin monestakin luotettavasta tahosta otteluseurannassa, että oli täysin puhdas taklaus, jossa Lundellia ei edes teoriassa voisi sattua. Kompuroi kuulemma omiin jalkoihinsa jne. Onneksi ei kompuroinut pahemmin.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ihmeellistä. Luin monestakin luotettavasta tahosta otteluseurannassa, että oli täysin puhdas taklaus, jossa Lundellia ei edes teoriassa voisi sattua. Kompuroi kuulemma omiin jalkoihinsa jne. Onneksi ei kompuroinut pahemmin.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä kun katsoo taklaajan nimeä ja joukkuetta. Tulee varmaan kovin rankku tällä kaudella Tikalle.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Väliaikaiseen pelikieltoon asetettu Tomm Itikka oli syöttämässä ottelun voittomaalia jatkoajalla. Muistaakseni hänellä on historiaa aikaisemmilta kausilta pelikieltoon johtaneista taklauksista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös