Liigan kurinpitopäätökset 2018–2019

  • 348 730
  • 2 313

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas, nyt ainakin suurin osa Kärpät-faneistakin tietävät tämän päivän jälkeen mikä on jalkapyyhkäisy. Oikea tuomio, oikea pituus.
Totta, se hyvä puoli tässä on. Aiemmin en ihan ollut varma. Nyt olen nähnyt Jokisen näyttämön esimerkin ja lisäksi hieman selkeämmän esimerkin ranskanmaalta.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Asiallinen ja linjakas yhden ottelun pelikielto, kun yhtä otteluahan näistä on tavattu Liigassa tällä kaudella antaa.

Sääli vain, että tuomarit eivät tuota huomanneet matsin aikana, nythän pelaaja jonka olisi pitänyt olla suihkussa teki tasoitusmaalin ja syötti voittomaalin.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En kyllä vaihda mielipidettäni tuosta Jokisen "pyyhkäisystä". Ruotsalainen kiilasi syliin ja molemmat menetti tasapainonsa, jolloin raajat heilui minne heilui. Tampereelle ja tilannehuoneelle näytti Jussin virheeltä, minulle Artun virheeltä ja hänen olisi pitänyt saada 2 min estämisestä.

Noh, lepo tekee JJ:lle hyvää ja uskon tänään pelaavan 19 Kärppä-pelaajan pystyvän voittoon!
Päasia ettei JJ menettänyt tasapainoaan niin pahasti notta ois loukkaantumaan päässyt. Nyt loukkaantu vaan kannattajat.
 

HockeyBoy66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja tuo 60-luku liittyy asiaan miten.. ? Ettei nyt vaan olisi siinä tasajalkaa polkiessa kiukustuneena piikistä tuonut "sylki vaan suuhun" ensimmäisen mieleen juolahtavan asian millä huomio toisaalle? No, sen mitä se ainoastaan teki niin korosti vain sanomaani.. Kiitos.

Veikkaan, että vielä suurempi haloo olisi noussut, jos ei olisi ilmoittanut tutkivansa. Toisaalla par aikaa siitä keskustelua miten on tympeää kun ilmoitellaan miten sattuu ja joistain ei, joistain kyllä jne. Mielestäni on hyvä, että ilmoitetaan heti kun on menossa tutkintaan. Nykyään vielä niin helppoakin julkistaa se tieto.

Jokinen sai pelikieltoa. Itse en ole vielä itkukortteja nähnyt oikeastaan ollenkaan, mitä nyt muutaman mielestä oli vääryys sekin, eihän siinä kuulemma ollut nähtävissä mitään syytäkään, mutta se kai kuuluu defaulttina asiaan. Jos niitä jossain on, niin vinkkaatko? Pääasiassa on taidettu yleisesti pitää ihan linjan mukaisena ja odotettuna tuloksena?

Minä veikkaan, että kurinpidosta et saa syyllistä 3-0 tilanteeseen vaikka miten sitä salaliittoteorioit, oisko ihan vaan, että Kärpät voittaneet kaikki kolme peliä kuten ennakkoon oli oletuskin.


Nyt on niin pikku nokkelaa kommenttia joka asiaan, että tyydyn nauttimaan Kärppien jatkopaikasta tällä hetkellä ja jätän edellä keskustellut asiat tähän.

Kurinpidon ratkaisusta vielä sen verran, että Jokinen söi tänään popparia ja se siitä. Pelit jatkuu taas.

Niin ja tervetuloa jatkossakin seuraamaan Kärppien otteita näin aurinkoisen kevään koittaessa! Kiekkofanin hienointa aikaa!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menikö Vainionpään jalkapyyhkäisy kurinpitoon?
Mietin ottelua katsoessani samaa, jotta noukitaankohan tuo Vainionpään suorittama Humalojan kaataminen kurinpitokäsittelyyn. Kyllähän tuo jalkapyyhkäisyltä vaikutti, joten tutkintaan joutaisi. Tuskin menee. Sarja ohi ja kaikkee.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mietin ottelua katsoessani samaa, jotta noukitaankohan tuo Vainionpään suorittama Humalojan kaataminen kurinpitokäsittelyyn. Kyllähän tuo jalkapyyhkäisyltä vaikutti, joten tutkintaan joutaisi. Tuskin menee. Sarja ohi ja kaikkee.
Pitäisihän tuosta matsi tulla kakkua, mutta saa nähdä jaksaako kurinpito vaivautua. Vai kuuluuko jalkapyyhkäisy niihin rikkeisiin, joita katsotaan maalin edustalla sormien läpi? Hymiö.
 

Korkea maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg
Menikö Ilkka Heikkisen ”päähän kohdistunut” hirvittävä teloitus kurinpitoon? Pitäisihän siitä nyt vielä iso kakku antaa perään. Helpottaisi Ilkan päätöstä uran jatkamisesta.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Menikö Ilkka Heikkisen ”päähän kohdistunut” hirvittävä teloitus kurinpitoon? Pitäisihän siitä nyt vielä iso kakku antaa perään. Helpottaisi Ilkan päätöstä uran jatkamisesta.

Meni, mutta tuomio oli, että ei aihetta pelikieltoon. Toisin kuin Laatikaisen osalta odotetaan vielä montako peliä napsahtaa.
 

Ralph

Jäsen
Arto Laatikainen sai kolmen ottelun pelikiellon. Nyt jännittämään, mitä Aleksi Salonen saa. Eikun sehän ei saanut mitään, ei edes ulosajoa.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei jumalauta tätä touhua... Mahtaa Sampo tosiaan pitää huolen siitä, että ei ainakaan kotiinpäin vedosta voi huomauttaa. Kannattaisi varmaan myös turpaan vedosta olla huolissaan kotiseudullaan.

Laatikaisen tuomio ei ole (jälleen kerran) missään linjassa mihinkään aiempaan tuomioon. Ja vaikka nyt jostain joku vastaava löytyisi, niin näitä läpi sormien menneitä tapauksia alkaa olemaan jo aivan helvetisti. Jos joku jotain näille apinoille näistä videoiden kelailuista maksaa, niin sietäisi nyt hieman tutkiskella itseään.

Tässähän meinaa ihan suuttua...
 

Lilleman

Jäsen
Käsittämätön tuomio Laatikaiselle. Odotan Liusjärven perusteluita. Lisäksi HPK voisi vaihteeksi tehdä valituksen urheilun oikeusturvalautakuntaan.

Tilannehan oli oikeasti täysin puhdas yhteentörmäys, Pajuniemi miltei pysähtyy Ladan luistelulinjalle joten jonkinlainen kontakti siinä väkisinkin tulee. Kontakti ei kuitenkaan päähän tule, kenties alapäähän.

Ehkä Sampo näkee jotain mitä muut eivät.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Käsittämätön tuomio Laatikaiselle. Odotan Liusjärven perusteluita. Lisäksi HPK voisi vaihteeksi tehdä valituksen urheilun oikeusturvalautakuntaan.
Urheilun oikeusturvalautakuntaprosessi on niin hidas, että menisi kauden päättymisen yli ennen kuin sieltä tulisi päätös.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Laatikaisen tilanteen kaltaisia "korkeita käsiä" nähtiin jo pelkästään TPS-HPK sarjassa kymmenkunta. Mukana myös ihan oikeita päähän kohdistuneita taklauksia sun muita vaarallisia tilanteita... Nyt sitten välieriin keksitään tämmöinen haista-paska-tuomio. Tarviiko Tappara apuja vai vituttaako Liigaa kun valitettiin Tavin selkään puhalluksesta?

Mitä sitten kun tulee ihan oikea töötti, josta pitää antaa rankkua? 10-30 peliä?
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Urheilun oikeusturvalautakuntaprosessi on niin hidas, että menisi kauden päättymisen yli ennen kuin sieltä tulisi päätös.

Mitä tuosta muuten edes hyötyy, jos valitus menee läpi? En ole ikinä jaksanut perehtynyä itse. Enkä jaksa tälläkään kertaa, joten kysyn.

Käsittämätön tuomio Laatikaiselle. Odotan Liusjärven perusteluita.

Tilannehan oli oikeasti täysin puhdas yhteentörmäys, Pajuniemi miltei pysähtyy Ladan luistelulinjalle joten jonkinlainen kontakti siinä väkisinkin tulee.

Mielenkiinnolla odotan itsekin perusteluita.

Tuomio sinänsä on mulle ok. Olihan se nyt saatanan turha osuma ja täysin väitettävissä oleva tilanne, mutta joku linja olis kiva.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Lähtökohtaisesti kaikki epäselvät, epäloogiset ja tulkinnan varaiset sampoilut pitäisi seuran lähettää automaattisesti urheilun oikeusturvalautakuntaan. Kyse kuitenkin pelaajan oikeusturvasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyä se päähän osui. Ehkä muihin tuhmailuihin verrattuna ylimitoitettu, mutta ansaittu penaltti.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
En minä nyt tämänkään pelikiellon pituudesta jaksa valittaa. Linjattomasta vitun puuhastelusta sitäkin enemmän. Tässä ei ole oikeasti minkään valtakunnan järkeä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Aivan käsittämätön tämä Laatikaisen saama pelikielto! 2 min kampituksesta korkeintaan!
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Mä yritin tosta videosta kattoa mutta en mä kyllä noista kuvakulmista nää , ainakaan ilman hidastusta , että päähän osuisi. Kai sieltä sitten kohta tulee parempaa videomateriaalia sillä tuosta en kyllä vielä saa arvottua minkään maailman pelikieltoa Laatikaiselle
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä yritin tosta videosta kattoa mutta en mä kyllä noista kuvakulmista nää , ainakaan ilman hidastusta , että päähän osuisi. Kai sieltä sitten kohta tulee parempaa videomateriaalia sillä tuosta en kyllä vielä saa arvottua minkään maailman pelikieltoa Laatikaiselle
Mistä ne veret sitten jäälle tuli jos ei päähän osunut?

Hyvä tuomio, ehkä muutaman pelin olisi voinut antaa lisää. Älytön kyynärpään kurotus leukaan. Yksi kauden rumimpia temppuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös