Eikö NHL:ssä nykyisin saa vaihtaa pelaajia jäähyn jälkeen? En usko, ellei minulle toisin osoiteta voimassa olevasta sääntökirjasta ko. sääntökohtaan.Eli pitkien ja jäähyjen jälkeen ei vaihdeta aloittakaa mutta muuten vaihdetaan.
Eikö NHL:ssä nykyisin saa vaihtaa pelaajia jäähyn jälkeen? En usko, ellei minulle toisin osoiteta voimassa olevasta sääntökirjasta ko. sääntökohtaan.Eli pitkien ja jäähyjen jälkeen ei vaihdeta aloittakaa mutta muuten vaihdetaan.
Itse käsitin tuon niin, että jäähyn jälkeisessä b-pistealoituksessa aloittajaa ei vaihdeta, vaan annetaan varoitus. En jaksa tarkistaa, onko noin, mutta jos on niin onpahan käsittämätön ylimääräinen pykälä, joka ei tuo mitään lisäarvoa mihinkään. Johan siinä on vaihtunut ketjut ja muutenkin palanut aikaa ties mihin sirkukseen.Eikö NHL:ssä nykyisin saa vaihtaa pelaajia jäähyn jälkeen? En usko, ellei minulle toisin osoiteta voimassa olevasta sääntökirjasta ko. sääntökohtaan.
Tämän illan SaiPa-KalPa pelin tuomarointi pääsi kyllä koskaan näkemissäni liigapeleissä top3-listalle paskuudessaan.
Joo kyllä hipaisi hieman poskea. Pelimies ja soturi ei edes kaadu tuollaista. Saati esitä tuollaista naurettavaa teatteria. Ruotsissahan jaettu filmauksesta pelikieltoa. Olisi paikallaan täälläkin. Tuosta oisi sietänyt istua pari peliä.
Olen monet kerrat tästä vauhkonnut, mutta mun mielestä tuo sääntö on täysin turha ja sysipaska, jos kerran sukelluksesta pitää tuomita sekä sukeltajalle, että ”rikkojalle” jäähy. Näinhän kun se siis käytännössä menee 99,9% todennäköisyydellä.
Kiitos luottamuksesta, toivottavasti pyyntösi ei ole tehty sarkastisella sävyllä. Sarkasmitutkani on rikki.Olen samaa mieltä. Aivan uskomaton ja täysin päätön tuo sääntö tai ainakin käytäntö on. Joku tuomariasiantuntija (@Old referee ) voisi tulla avaamaan tätä, jos se auttaisi maallikkoakin tajuamaan että mistä helvetistä tuossa lainatussa skenaariossa oikein on kyse.
E: Modet voi siirtää oikeaan ketjuun jos poikkesin turhaan asiasta.
Semmoiset tilanteet, missä sukeltajaan ei kohdisteta rikettä...?Suomessahan on nerokas käytäntö edelleen, että jos joku filmaa, niin myös vastapuoli on syyllinen. Kertokaa yksikin tilanne, jossa kaveri sukeltaa ja pelkästään sukeltaja saa jäähyn? Niin, aika hiljaista on. Filmatahan saa siis ihan vapaasti, koska pahin rangaistus siitä on että vaatapuoli saa myös jäähyn.
Olen monet kerrat tästä vauhkonnut, mutta mun mielestä tuo sääntö on täysin turha ja sysipaska, jos kerran sukelluksesta pitää tuomita sekä sukeltajalle, että ”rikkojalle” jäähy. Näinhän kun se siis käytännössä menee 99,9% todennäköisyydellä.
Kiitos luottamuksesta, toivottavasti pyyntösi ei ole tehty sarkastisella sävyllä. Sarkasmitutkani on rikki.
Sukeltamisjäähyhän annetaan, jos pelaaja tehostaa rikettä tai teeskentelee olevansa rikottu. Tehostamistapauksessa on siis tapahtunut myös rike ja silloin on mahdollista ja tavallistakin (ja jopa oikein) viheltää jäähy molemmille. Itse olen antanut ja myös kollegani ovat antaneet täällä alasarjoissa ja junnupeleissä jäähyjä pelkästään teeskentelystä (eli hyppäämisestä, kaatumisesta tms. ilman tai lähes ilman kosketusta). Uskonpa, että liigavauhdissa noiden näkeminen on hankalaa. Toki varmasti vähentäsi teeskentelyä, kun niistä annettaisiin penaltia. Minusta hyvä käytäntö olisi jälkikäteen sakkojen tai pelikieltojen jakaminen selvissä tapauksissa.
Myös meidän fanien ongelmahan on se, että näemme rikkeitä siellä, missä niitä ei ole (esim. eilen Ilves-Jyp pelissä Ruotsalaisen puolittainen läpiajo, jossa kaatui omaa huolimattomuuttaan) ja filmaamista siellä missä sitä ei ole (case Koblizek-Mäntylä). Yhtälailla Jyp-peluri korosti Jokisen rikettä sinänsä typerässä ja rumassa päähän kohdistuneessa taklauksessa. Kakkosella olisi voinut jypiläistäkin muistaa. Näitä esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon kaikista joukkueista. Pallo on Liiga-johdolla. Halutaanko näistä pois? Halutaanko tuomareilta tiukempaa tulkintaa?
Minä en ymmärrä tätä ajattelutapaa ollenkaan. Miten rikkeen keventäminen poistaa vakavuutta siitä, että läpiajoon pääsevää kaveria on pidetty rajusti kiinni tai koukattu selkeästi? Olen yrittänyt kovasti pohdiskella tätä logiikkaa, mutta se ei minulle aukea. Rike on rike, tulee sen rikkeen seurauksena toinen jäähy tai ei.Mielestäni on silti absurdia, että sieltä pystyy samassa tilanteessa tulkitsemaan rikkeen tapahtuneen ja korostuksen / teeskentelyn tapahtuneen. Olisi mielestäni linjanvetona raikasta, että pelkistä filmauksista saisi penkkiä. Myös ehdottamasi sakko/kurinpito-kortti olisi ehdottomasti katsomisen arvoinen.
Minä en ymmärrä tätä ajattelutapaa ollenkaan. Miten rikkeen keventäminen poistaa vakavuutta siitä, että läpiajoon pääsevää kaveria on pidetty rajusti kiinni tai koukattu selkeästi? Olen yrittänyt kovasti pohdiskella tätä logiikkaa, mutta se ei minulle aukea. Rike on rike, tulee sen rikkeen seurauksena toinen jäähy tai ei.
Luonnollisestikin pelkkä sukeltaminen ilman rikettä tuo rangaistuksen pelkästään sukeltajalle, ja vaikea uskoa Liigassa linjauksen olevan mikään muu. Aika usein ensimmäisestä sukeltamisesta (ellei teatteri ole täysin naurettavaa) huomautetaan/varoitetaan pelaajaa ja joukkuetta, minkä jälkeen sukeltamiset loppuvat kuin seinään. Yleensä sukeltamista kuitenkin edeltää jonkunasteinen rike, ja molempien rankaiseminen tilanteesta on tuomarille helppo ratkaisu ja maistuu joukkueille. Ei voi kumpikaan koutsi sanoa, että "sehän sukelsi/koukkasi", kun molemmat on huomioitu :)En minä ole mikään asiantuntija, joten ihan hyvillä mielin luen kantaasi. Lienee omaani paljon validimpi. Tarkoitin itse karsastavani sitä että kerta kerrasta (Liigassa) tuomarit joka kerta poimivat filmauksen lisäksi myös sen rikkeen. Että ikään kuin filmaamista ilman varsinaista rikettä ei koskaan tapahdu. Esimerkissäsi näin ei toki ole.
Voisiko liiga nyt ihan oikeasti puuttua kovalla kädellä näihin filmaamisiin? Tänään TPS-HIFK pelissä Turunen filmasi Tepsin Larssonille jäähyn. Kyseessä oli päivänselvä filmaaminen ja jäähyn kalastelu. Turunen on filmaamisessa kunnostautunut aikaisemminkin ja kyllä näitä muitakin pelaajia on, jotka ovat erikoistuneet filmaamiseen. Kyseessä on älyttömän vastenmielinen ilmiö, enkä kunnioita tällaisia pelaajia yhtään.
Eli hyppiminen on kyllä kuvottavaa, mutta niin pitkään kun täällä pelataan todella sallivalla linjalla, ja playoffeissa käytännössä vankilasäännöillä, niin ymmärrän kyllä myös kaatuilijoita..
Juu, ja TPS:n tuore valmentaja Virtanen:
– Hänen tyyliselleen puolustajalle on tilausta meidän pelisysteemille omassa päädyssä, että saamme liimattua vastustajan hyökkääjiä laitaan.
Hohhoijaa...
Kerrotko itse, että miten sen tulisi liittyä? Liittyy kylläkin vankilasääntöihin, ja liigan tuomarilinjaan siten, että nämä Virtasen tyyppiset valmentajat haluavat venyttää tulkintaa niin, että pelin voi voittaa tekemällä vain yhden maalin. Anteeksi kaikille, jotka pahoittivat mielensä tästä viestistä. Samalla haluan pyytää anteeksi kaikkia muitakin viestejäni, joita sinä tai joku muu ei ole ymmärtänyt tai jotka ovat aiheuttaneet pahaa mieltä...Kerrotko vielä että miten tämä liittyy muutamaan edelliseen viestiin ja jäähyjen kalasteluun?