Joskus vuosia sitten ketjun avasin ja nyt voisi vähän avautua. Käytössä oleva läppäri sekoilee kirjaimien kanssa niin paljon, että ranskalaisin viivoin lyhyesti.
- Suomessa on helvetin hyvät tuomarit. Kysykää keneltä vain sm-liigan pelaajista, jotka ovat ulkomailla pelanneet.
- Tuomarit todella harvoin pelejä ratkaisevat, heitä vaan on perkeleen helppo syyttää.
- Me kannattajat, etenkin Jatkoajassa, elämme pää syvällä anuksessa kun melkein joka pelissä päähuomio on tuomareissa. Minulla ollut onni nähdä laajasti kiekkoa Euroopassa ja myös P-Amerikassa, Suomi on ainoa paikka missä tuomareista keskustellaan jatkuvasti ja silti esim. mm-kisoissa jostakin ihmeen syystä isoja pelejä viheltävät suomalaiset.
- Nyt on kerrottu hyvät uutiset. Potilaalle mainitaan seuraavaksi laajalle levinneestä aivokasvaimesta (pahanlaatuinen).
- SM-liiga, nyt taitaa vastuussa olla Kruusin Make, mikä helvetti siinä on, että jotakin helvetin puolkuolleita ex-liigadumareita tuodaan otteluvalvojiksi ? Tämä on P-Koreasta tuttu hyvä veli systeemi, olet päässyt sisäpiiriin, et ole enää kelvollinen aktiividuuniin niin sinulle annetaan helvetin vastuullinen tehtävä, johon liittyy paljon hyvää ruokaa ja kahvia. Tuulettakaa nyt perkele tota, joku aktiivi Mestiksen dumari seuraamassa peliä olisi satakertainen parannus siihen, että "Juhola"* raahaa limusiinissä ruhonsa pelipaikalle, muistelee tuttujen kanssa vanhoja ja ottelun jälkeen lausuu käsityksensä jostakin tilanteesta!
*Hifk-Jokerit ottelussa viimeinen maali tuomittiin täysin Oikein. Tuomarit tekivät siis hommansa erinomaisesti eikä siitä ole mitään valittamista. Koska olen kuitenkin tätä hommaa sisältä päin nähnyt parikymmentä vuotta niin en voi ymmärtää, miksi joku Juhola pitää roudata Porista paikalle seuraamaan peliä ja kuittaamaan isot rahat. Mulla on 20 parempaa ja nuorempaa nykylätkästä ymmärtävää tuomaria esittää tuolle paikalle heti.