Puhutaan maalintekopelistä, joten mun mielestä AINA nää pitäis tulkita hyökkäävän eduksi. Jos pakki on niin hölmö, että työntää hyökkääjän omaa molaria päin, niin Nicken sanoin "ihan oma syy".Tästä ketjusta kun jättää molemmat värilasit äänestyksestä pois niin aika selvää on että maali oli hyvä.
Itse olin Heljangon takana n.5m päässä linjassa tapahtumasta, eli samalla etäisyydellä kuin tuomarit lähes. Live tilanteessa todella selvä kontakti ruhoon ja Staipaleella ei ollut mitään mahdollisuutta sen jälkeen puolustajan pihdeissä tangentin suuntaisesti välttää tilannetta. Primaarin kontaktin jälkeen vielä väisteli poistuessaan alueelta lisä kontakteja. Sitten kun katson videolta tuota niin varsinkin yhdessä kuvakulmassa kontakti näyttää vähäiseltä muihin kuvakulmiin verrattuna. Videot vie kaiken live tilanteen tunteen pois, myös tuomareilta jotka olivat täysin varmoja maalista alunperin. Käsittämätön kuperkeikka sitten tuli mielipiteeseen eikä luotettu enää miten jäällä tilanne vierestä nähtiin ja KOETTIIN.
Se on totta että lopussa tuli housuun kakka mutta juuri tuo tilanne katkaisi kamelin selän kun ei riitä että pelaa hyvin vaan kaikki on vastaan. Tapparan orastavan nousun, heti heidän maalin jälkeen kylmä suihku, olisi muuttanut tilanteen täysin. Joukkue ja yleisö reagoi väärin toki toisten tekemiin virheisiin.
Tuomarille ja tilannehuoneelle minuutti aikaa/tarkistus, ja jos siinä ajassa ei löydy hylkyperusteita niin good goal tai jäällä tehty päätös pätee. Ja aina pitäis lähteä siitä, että videolta etsitään hyväksymis- ei hylkyperusteita.
Näissä vaivaa sama linjattomuus, kuin Liigan tuomaroinnissa yleensäkin.