Täytyy sanoa, että vähäisemmistäkin maalivahdin häirinnöistä on maali hylätty, millä HIFK:n jatkoaikamaali Lukkoa vastaan kuudennessa ottelussa hyväksyttiin.
Samaan hengen vetoon täytyy sanoa että hämmästyttää taas se että Ässien tasoitusmaalia ei viidennessä ottelussa hyväksytty Ilvestä vastaan.
Liigalla on muutama niin sanottu ammattituomari joista yksi on mm. Kärppien iki oma tuomari Joonas Kova joka mm. oli osallisena tuossa HIFK Lukko ottelussa.
Herää kysymys että millä perusteella tuollainen tuomari saa yleensäkään jatkaa tuomitsemista ammattilaissarjassa, puhumattakaan siitä, että hänelle maksetaan siitä vielä päätoimista palkkaa.
Olen seurannut jääkiekkoa vuodesta 1974 lähtien ja täytyy sanoa että Joonas kovan tasoista alisuorittajaa tuomarina en ole kyllä aiemmin nähnyt.
Ja jos joku kommentoi, että olen katkera HIFK:n voitosta Lukkoa vastaan, niin voin kertoa, että olen ollut TPS:n kannattaja vuodesta 1974 lähtien, joten tuota HIFK Lukko ottelua en seurannut kummankaan väriset lasit päässä.
Ottaa vaan päähän se että niin hieno laji kuin jääkiekko onkin, niin joku muu kuin pelaajat (tässä tapauksessa Joonas Kova), ratkovat niitä kaukalossa.
Jotain muutosta näihin asioihin on tulevaisuudessa pakko tapahtua.