Mennään sitten aiheeseen, olin säästellyt tämän kirjoittamista finaalien jälkeen koska olin aivan varma Kärppien mestaruudesta. Nyt toki tietyt nimimerkit pääsee laittamaan tämän huonon häviämisen piikkiin.
Mutta asiaan.
En syytä sua huonosta häviämisestä, mutta olen aika vakuuttunut, että foorumilta löytyy myös paljon nimimerkkejä, joiden näkökulmasta Kärppiä on nimenomaan suosittu tuomareiden toimesta. Niinhän nää aika usein menee. Mutta loppuviimein on parasta vaan muistaa, että ihmisiä ne tuomaritkin on ja siten inhimillisiä virheitä sattuu heille siinä, missä muillekin kentällä ja kentän laidalla oleville. Ja kun tuomarit taitavat olla kentällä vielä ainoat toimijat, jotka eivät tee toimeaan ammattilaisina, niin välillä tuntuu kyllä kohtuuttomalta, että isoin paska kaadetaan nimenomaan heidän niskaan. Jos fanit haluavat tuomareista ammattilaisia, niin valitus pitää suunnata joukkueiden suuntaan. Hehän käytännössä Liigan omistavat ja päättävät siitä, että mennäänkö ammattilaistuomareilla vai ei. Ja vaikka meillä olisi ammattilaistuomarit, niin edelleen ovat ihmisiä ja kyllähän tänä keväänä jopa suuressa ja mahtavassa NHL:ssä on käynyt ilmeisesti tuomarivirhe yhdessä pudotuspeliparissa seiska pelissä, jossa Las Vegas oli sitten kärsivänä osapuolena.