Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 062 419
  • 3 984

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse. Olen sanonut olevani rehellinen ja avoin tämänkin asian suhteen. On harmillista, ettet usko vilpittömyyteeni. Toinen vaihtoehto on se, että jostain syystä et täysin ymmärrä, mitä sana valehtelu tarkoittaa.
Vilpittömyyteen on vaikea uskoa, kun on täysin väärässä. Kukaan muu ei väitä Kärppien materiaalin olevan laaja. Ei edes vitsillä.

Hienosti jätit myös tuon vertailun väliin, mutta se olikin odotettua. Kontrasti on sen verran hurja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vilpittömyyteen on vaikea uskoa, kun on täysin väärässä.
Ok, ei voi mitään. Harmillista. Minulla ei ole sinun silmissä oikeutta omaan rehelliseen mielipiteeseen. Sinä tiedät, että valehtelen. Tämä on ehkäpä karskein juttu, mihin olen tällä palstalla törmännyt. Ja moneen olen törmännyt.
Hienosti jätit myös tuon vertailun väliin, mutta se olikin odotettua. Kontrasti on sen verran hurja.
Minä en näe mitään järkeä lähteä vertailemaan nykyistä Kärppälaumaa viiden vuoden takaiseen, kuten sinä pyydät. Vertailen mieluummin tämän kauden viittätoista joukkuetta keskenään ja sitä olen tehnytkin rehellisellä ja avoimella otteella.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse. Olen sanonut olevani rehellinen ja avoin tämänkin asian suhteen. On harmillista, ettet usko vilpittömyyteeni. Toinen vaihtoehto on se, että jostain syystä et täysin ymmärrä, mitä sana valehtelu tarkoittaa.

Aika moni on sinulta @McTorso toivonut lihaa luitten ympärille koskien sekä Mannerin ylivertaisuutta valmentajana ja kärppien materiaalin leveydestä, mutta vielä toistaiseksi ei lihaa ole näkynyt. Konkreettisia juttuja, joita muut eivät ole ymmärtäneet, mutta jotka sinä ymmärrät ja tiedät niiden johtavan kultaiseen kevääseen.

Voisitko nyt kertoa, että millä tavalla kalenterivuonna 2020 Mikko Manner on näyttänyt ylivertaisuutensa muihin valmentajiin nähden? Virta, Myrrä ja Ahokas ovat antaneet aika kivat näytöt, mutta joku juttu sillä Mannerilla on oltava, mutta mikä? Ketkä yksilöt ovat ottaneet Mannerin alaisuudessa suuren kehitysloikan? Entä mitkä alueet eritysesti ovat joukkuepelissä kehittyneet?

Entä miten kärppien materiaali on leveämpi ja laadukkaampi, kuin Lukon, tai Tapparan vastaava? Jos top kolme hyökkääjät jätetään pois laskuista, niin itse en vaihtaisi yhtään Lukon 2-4 kentän pelaajaa päikseen Kärppien vastaavien kanssa. Ainoana poikkeuksena tulevaisuutta ajatellen Räty jolle taitaisi maisemanvaihto tehdä hyvää.

Ja jos joukkue on niin leveä ja laadukas, niin miksi huonoja otteita pitää selitellä poissaoloilla?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@mize , olen paljolti vastannut noihin kysymyksiisi. Harmi, että on jäänyt vajaaksi. Toisaalta voit onnitella itseäsi siitä, että perusteluni Kärppien noususta ohi suosikkijoukkueesi eivät ole vakuuttaneet ja voit rauhassa nauttia kärkipaikasta. Toki Kärpistä kirjoitan vielä lisää voimasuhdearvioni lopetuksessa.

Kahteen esittämääsi asiaan kommentoin vielä erikseen.
..tiedät niiden johtavan kultaiseen kevääseen.
En ole tuollaista missään väittänyt. En edes mitään tuon suuntaista. Vääristely on ikävää.:(
Ja jos joukkue on niin leveä ja laadukas, niin miksi huonoja otteita pitää selitellä poissaoloilla?
Onhan noita muitakin syitä nostettu esiin. Samoin huonot otteet olisi hyvä määritellä, jos sarjan neljänneksi paras pistekeskiarvo erinäisten haasteiden keskellä on merkki huonoista otteista. Toisaalta, jos Kärppien materiaali on vajavainen jo lähtökohtaisesti, miten kelkasta pudonnut Manner on haasteiden keskellä pystynyt luotsaamaan joukkueen tuollaiseen suoritukseen.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ymmärrä, miten jotkut jaksavat vängätä noin paljon. Itse olen pitänyt noista arvioista, kunhan sivuuttaa ihan kaiken Kärppiin liittyvän, ja lukee ne kuin Kärppiä ei olisikaan.
 
H

Hidas_ja_kankea

En ymmärrä, miten jotkut jaksavat vängätä noin paljon. Itse olen pitänyt noista arvioista, kunhan sivuuttaa ihan kaiken Kärppiin liittyvän, ja lukee ne kuin Kärppiä ei olisikaan.

Täällä on varsin realistinen kuva kärppäkannattajien joukossa tilanteesta, yksi poikkeus poislukien.

Nyt tähän on eilisen jälkeen ilmestynyt tyhjää liirumlaarumia sivutolkulla. On mahdollista kirjoittaa paljon ja olla lopulta kertomatta tai vastaamatta mihinkään. Tyypillistä yleensä poliitikoille, kun pitää selittää kiusallisessa tilanteessa oman eturyhmänsä toilauksia. Väliin sitten voi heitellä merkityksettömiä abstrakteja ilmaisuja ja olla edelleen kertomatta mitään.

@Via Dolorosa lla oli muutama sivu aikaisemmin mielenkiintoisia pointteja, mutta en koe mielekkäänä niiden esille ottamista valitsevassa tilanteessa.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Et sinä voi tietää minun valehtelevan. Ainoa, joka sen voi tietää olen minä itse.
Nyt alkaa tulemaan Trump tason väittämää ja argumentointia, jotta pakkohan se on uskoa. Samalla totean, että Lukko on voittanut kolme viimeisintä Suomen mestaruutta. Minä vain tiedän sen ja jos joku muuta väittää ni on väärässä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt alkaa tulemaan Trump tason väittämää ja argumentointia, jotta pakkohan se on uskoa. Samalla totean, että Lukko on voittanut kolme viimeisintä Suomen mestaruutta. Minä vain tiedän sen ja jos joku muuta väittää ni on väärässä.
Nyt ei sinulla ymmärrys pelaa valehtelu käsitteen kanssa. On lähes täysin varmaa, etten osu voimasuhdearvioideni kanssa napakymppiin. On myös mahdollista, että olen väärässä Kärppien iskukyvyn kanssa. Se jää nähtäväksi. Ei minulla ole sellaisia harhakuvitelmia, että tietäisin kaiken ennalta, vaikka välillä jotkut mielensä pahoittaneet moisia väitteitä kirjoittelevat. Yhtäkaikki, väite siitä, että valehtelen, eli olen epärehellinen, on täysin väärä. Olen kirjoittanut arvioni rehellisesti ja vilpittömällä mielellä. Tuon kyseenalaistaminen on mielestäni moukkamaista ja erittäin huonoa keskustelukulttuuria.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä en usko hetkeäkään siihen, että McTorso valehtelee, kun hän kertoo Kärppien materiaalin olevan hänen mielestään parempi kuin Lukon taikka Tapparan. En usko, että hän myöskään valehtelee, kun hän kertoo hänen mielestään Lukolla olevan kapea materiaali. Uskon satavarmasti myös siihen, että syvällä sisimmässään hän uskoo, että Kärpät tulee jyräämään runkosarjan voittajaksi.

Samalla tavalla jotkut ihmiset uskovat Jumalan olemassaoloa ja pikkulapset esimerkiksi joulupukkia. Siinä mielessä väitteet valehtelusta ja toisen uskon kyseenalaistaminen on järjetöntä, koska kukaan ei voi toisen pään sisään päästä.

Ne mielipiteet ja väitteet kuitenkin voi kyseenalaistaa, kuten minäkin olen tehnyt ja siitähän tässä loppupeleissä taitaa olla kyse.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Nyt ei sinulla ymmärrys pelaa valehtelu käsitteen kanssa. On lähes täysin varmaa, etten osu voimasuhdearvioideni kanssa napakymppiin. On myös mahdollista, että olen väärässä Kärppien iskukyvyn kanssa. Se jää nähtäväksi. Ei minulla ole sellaisia harhakuvitelmia, että tietäisin kaiken ennalta, vaikka välillä jotkut mielensä pahoittaneet moisia väitteitä kirjoittelevat. Yhtäkaikki, väite siitä, että valehtelen, eli olen epärehellinen, on täysin väärä. Olen kirjoittanut arvioni rehellisesti ja vilpittömällä mielellä. Tuon kyseenalaistaminen on mielestäni moukkamaista ja erittäin huonoa keskustelukulttuuria.
Siitä alkuperäisestä syytöksestä jäi se olennainen osa vallan pois. Kirjoittaja tarkoitti siinä, että sinä valehtelet itsellesi. Et muille.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siihen nähen, että kyseessä pitäisi olla ennakko, joka on jo kirjoitettu syksyllä, niin aika helevetin kauan kestää kopioida teksti ja liittää se tähän ketjuun? IMO. Ellei sitten ole käsinkirjoitetusta tekstistä? Senkin voi parilla klikkauksella kuvata ja liittää kaiken kansan ihmeteltäväksi. Jos sitä tekstiä pitää vielä muokata, niin sittenhän kyse ei ole enää ennakosta? Tai jos se on vasta ajatuksissa kirjoitettu syksyllä? Nyt se pitää vain laittaa paperille.

No joo. Huomioklikkauksia on Torsomies saanut taas oikein urakalla.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Eipä tätä keskustelua nyt kannata jatkaa, kun Torso selvästi nauttii tilanteesta eikä vain viitsi tuota arviotaan tänne kirjoittaa. Eipä sillä, että enää pätkääkään kiinnostaisi, mutta voitaisiinpa siirtyä asiasta eteenpäin.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hei,

Haluaisin lukea asiallisia, pilke silmäkulmassa kirjoitettuja, mutta kuitenkin hyvin perusteltuja mielipiteitä ja arvioita Liigan joukkueiden voimasuhteista. Täältä niitä ei tunnu löytyvän. Osaisiko joku neuvvoa paikkaa josta etsiä?
Ennen täältä niitä toki löytyi, mutta nykyään tuntuu olevan tännekkin rantautunut tämä jankkaamisen ja mielensäpahoittamisen laiva.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Joo, omasta mielestäni Kukkosen lopettamisen merkitystä ei pidä toisaalta aliarvioida, mutta ei myöskään yliarvioida. On varmasti aivan totta, että Kukkonen jätti Kärppiin ison johtamis- ja auktoriteettivajeen. Toisaalta sen voi myös nähdä asiana, joka mahdollistaa Kukkosen varjoon jääneiden johtavien pelaajien nousun eturiviin. Oma mielipiteeni on aika vahvasti se, että Kukkosen poissaolemiseen peli ei saisi kaatua, vaikka varmasti kestää tovinsa siinä, ennen kuin uudet johtavat pelaajat saavat sinetöityä asemansa. Se on silti mielestäni monelle pelaajalle enemmän uusi mahdollisuus, vaikka tietysti siirtymä aiheuttaa omia kompleksejaan.

Itte kirjoittelin kesällä semmosia, että Kärppien maalivahtien torjuntaprosentit tulevat romahtamaan, kun Lasse ei ole puolustamassa lähisektoria. Toinen asia tähän lisäksi oli myös se, hyvin lähisektoria suojeleva Jakub Krejcik vaihtui maalin edessä umpisurkeaan Libor Sulakkiin. Sulak on loistava transitiopuolustaja, mutta se miten huippuhyvin Kärpät aiemmin lähisektoria hoiteli, ei onnistu näillä tämän kauden miehillä mitenkään yhtä hyvin.

Lassen henkisen tsempin puute pukukopista myös puuttuu.

Mitä Mikko Manneriin tulee, niin ei hän huono valmentaja ole. Mutta valmentajien naaman on todettu kuluvan loppuun noin kolmessa vuodessa. Ihan sama vaikka olisi mikä posetiivari, ehkä jo kahdessa. Silloin kannattaisi vaihtaa maisemaa vaikkapa juniorimaajoukkueeseen tms. Mannerin tämä kuluva kausi näyttää juuri siltä, että neljäs vuosi oli liikaa. Usein se on sitä että ideat yksinkertaisesti loppuu ja pitää käydä miettimässä se jääkiekko uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Voisiko sen kuuluisan Kärppä-arvion jo julkaista, niin pääsisi siitäkin piinasta?

Siihen nähen, että kyseessä pitäisi olla ennakko, joka on jo kirjoitettu syksyllä, niin aika helevetin kauan kestää kopioida teksti ja liittää se tähän ketjuun?

Onhan näitä arvioita jo kesällä nähty. Tästä kun pakittaa elokuulle, niin löytyy McTorson arvioita.

Kärkiosaamisella tarkoitan sitä ihan piikkiä. Puljujärvi! Kärppien ykkösketju Pyörälä-Kunyk-Puljujärvi, ei siihen voi vastata Lukko, eikä mikään muukaan liigaseura. Kokonaisuudella en tarkoittanut pelkästään hyökkääjien nimilistaa. Sitoutuneisuus, sydän, omat kasvatit. Voimavara, joka jää monelta palstalaiselta huomiotta.

Eihän tuolle ketjulle ole pystynyt vastaamaan kärkiosaamisessa kuin Lukon, HIFK:n, TPS:n Pelicansin ja Ilveksen ykköskentät.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mun mielestä Audiette oli tän ketjunn vastaus ja mietintä siihen että oliko torso oikeasti kirjoittanut arvionsa nyt vai joskus aiemmin? itse odotan toki inan parempaa vielä ko pelurilta.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jaa, ma luulen, että Sportti putsaa pöydän.

Nyt on kuulkaa Vaasassa pelimerkit kohdillaan ja viime peleissä nostetta.
Sport-JyP 3-2, Sport-Pelicans 3-2, Sport-Tappara 4-2.

Nyt keulii paappis kovasti, toisaalta Hyvää Joulua teille kaikille!
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Haluaisin lukea asiallisia, pilke silmäkulmassa kirjoitettuja, mutta kuitenkin hyvin perusteltuja mielipiteitä ja arvioita Liigan joukkueiden voimasuhteista. Täältä niitä ei tunnu löytyvän. Osaisiko joku neuvvoa paikkaa josta etsiä?
Ennen täältä niitä toki löytyi, mutta nykyään tuntuu olevan tännekkin rantautunut tämä jankkaamisen ja mielensäpahoittamisen laiva.

No mutta löytyyhän jopa tästä ketjusta ainakin kaksi syyskauden päätteeksi tehtyä hienoa voimasuhdearviota, a la @Via Dolorosa ja @Proffa_20 . Vai tarkoititko, että ketjussa kaikkien ketjuun tehtyjen arvioiden pitäisi olla joko mieleisiäsi tai sinua kiinnostavia? Sellainen toive on minusta rehellisesti älyllistä epärehellisyyttä. Minulle kaikilla tehdyillä arvioilla on merkityksensä, syistä jotka jo sanoin, enkä minä suoranaisesti ohita jonkun tekemää arviota sen takia, että hän kannattaa jotain toista joukkuetta kuin minä, tai samaa joukkuetta.

Kaiken varalta: kyllä tajuan sun hakevan jotain sarkasmia, mutta mielestäni se nyt osuu vääriin kohteisiin jne.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myttynen, Väyrynen ja Autio ovat varsin päteviä hakuja tähän kohtaan Ilvekseltä. Suurin kysymys kohdistuneet nyt Mäkiniemeen, jos Kolppanen ei enää ole palaamassa sille tasolle jota hän oli vielä Venäjällä. Hyökkäys ja puolustus riittävät nykyisilläkin nimillä tappelemaan TOP-4 sijoista.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Mäkiniemi oli viimeisimmässä ottelussa kentän paras kun Ilves kaatoi KalPan 2-0. Miehen huippuillat siis riittävät, nyt kaivataan tasaisuutta
 

Silppuri

Jäsen
Ai että oli mukava lukea pari sivua mielenkiintoista keskustelua voimasuhteista.

Hyvää joulua kaikille!
 

Liitteet

  • FB_IMG_1607420039965.jpg
    FB_IMG_1607420039965.jpg
    121 KB · kertaa luettu: 563

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Totta. Hyvä loppukausi. Senkään kauden alku ei ollut mikään kovin ruusuinen Jokereissa.



Erinomainen viesti. Viimeisestä virkkeestä en kuitenkaan olisi niin varma. Mitä todennäköisemmin Ilveksen P/O tulee laskemaan melko rajustikin. Tepsin suhteen samanlaista ennustusta on aika vaikea tehdä. Peli on kokoajan kehittynyt ja se näkyy runkosarjassakin. Alun pohjasakasta ollaan noustu melkoisesti eikä olla kuin suuren mahtavan Ilveksestäkään perässä kuin enää 10p.




Mainiota viestejä muiltakin. Mahdollisen mielipahan ja pelikieltojen takia en kuitenkaan koe tarpeelliseksi vastata enää näihin. Senverran on nyt Ilves-leirissä kynnet esillä. Hyvää joulua kuitenkin teillekkin kaikille tasapuolisesti!

Hienoa, että sait ennen joulua pahan mielesi puristettua tänne meidän muiden iloksi. Kyllä se siitä, toivo vaikka hunajapurkkia joulupukilta ja hiero nahkaasi jos Ipan menestys sillä lähtisi nahkasi alta pois.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sori, mikä? Millä vuosisadalla sitä tässä eletään? Noh, kaipa yhden pronssin viimeisestä kahdestakymmenestä vuodesta voi laskea menestyksenä. Kukin tyylillään, i guess.
Ehkä tässä eletään nykyhetkessä eikä muistella viimevuosikymmeniä kuten teillä Turussa ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös