Via Dolorosa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна
@Via Dolorosa , mitä mieltä sinä olet Lukon puolustuksen laajuudesta? Eikö oikeasti yhtään huolestuta tuo kapeus? Kyllä kai tuonne olisi lähes pakko hankkia vielä yksi liigatason puolustaja, jota voi oikeasti sitten tarpeen tullen peluuttaakin?
Heinolan kanssa Lukon puolustus on ehdottomasti ollut riittävä, mutta ilman Heinolaa se ei mielestäni ole enää tasolla, miltä kärkijoukkueen puolustuksen pitäisi näyttää. En ole huolissani kapeudesta, koska joukkueeseen on tulossa puolustaja, kun Heinolan lähtö varmistuu. Ennen virallista vahvistusta ei voi tehdä mitään. Näin totesi Kalle Sahlstedt viimeksi tämänpäiväisessä paikallislehdessä.
Alle viikko sitten totesin.
Tarve ei ole akuutti, mutta kevääksi mielestäni välttämätön. Mitä nopeammin Heinolan korvaaja saadaan, niin sitä enemmän aikaa on päästä kiinni Lukon pelisapluunaan.
Tätä mieltä olen edelleen.
Lukko ei peluuta 7. puolustajaa, vaan tämän paikan on yleensä ottanut 13. hyökkääjä, jota on sitten kierrätetty pelissä. Kukkonen/Laitinen riittää mielestäni ihan hyvin siksi "kuudenneksi" puolustajaksi, kun edellä on Press, Sevänen, Saarijärvi, Klok sekä tämä mystinen tuleva vahvistus.
Heikoin kohta Lukon joukkueessa puolustus mielestäni toki on.
Edit. Lisätään nyt vielä sekin, etten minä itse ihan täysin ostanut eilen Virran peluutusta. Mikään ei olisi estänyt nelosen peluuttamista sarjajumboa vastaan, mutta syystä taikka toisesta Virta ei halunnut niitä pelaajia (Suni-Markkula-Ylitalo) peluuttaa. Toki argumentteja on annettu, miksi nyt kolmella kentällä voitiin poikkeuksellisesti mennä.
Itse olen kaivannut Noel Pietilälle näyttöpaikkaa, kun nykyinen sarjatilanne senkin soisi. Toisaalta Lukon U20 pelaa ensimmäistä kertaa varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen ihan tosissaan mestaruudesta, niin ymmärrän myös tämänkin puolen, ettei U20 joukkuetta haluta tarkoituksella heikentää, kun on kaikki karanteenit sekä muut paskat haittaamassa normaalia hissiliikennettä nuorten ja edustuksen välillä.
Viimeksi muokattu: