Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 062 446
  • 3 984

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puhuit Lukon osalta, kuinka materiaali on kapea, niin mitä sillä tarkoitit? Juurikin Lukolla se materiaali varsinkin hyökkäyksen osalta on erittäin laaja, toisin kuin Kärpillä, joka käytännössä on ollut koko kauden ykköskentällisensä varassa. Kärkiosaamista kyllä löytyy, mutta en osta väitettä laajuudesta, jos sillä tarkoitetaan Jussi Jokisia, Aleksi Mustosia ja Radek Koblizekia.
Miksi edes vaivautua? Jokainen hieman Kärppiä tarkemmin seuraava tajuaa, että Kärppien hyökkäyksen leveys eritysesti tulosvastuun osalta on _erittäin_ kapea. Puolustuksessa toki samaa vikaa: Heshka ja/tai Sulak veks, ja ongelmia alkaa tulla erityisesti kiekollisessä pelissä.

Ei kukaan Kärppiä seuraava totea itselleen näin: "Ykkösketjulla on tänään näemmä ohi-ilta. Ei se mitään. Nelikko Mustonen-Jokinen-Kristof-Koblizek varmasti kääntävät tämän pelin meille."

Ja siinä onkin sitten se leveys. Tuo nelikko ykkösketjun takana. On jopa suorastaan idioottimaisen typerää kertoa täällä valheita siitä, että Kärppien materiaali olisi tarpeeksi leveä, kun se ei sitä todellakaan ole.

Kärppien hyökkäysmateriaali oli leveä ja laadukas esimerkiksi kausilla 13-14, 14-15, 15-16(ainakin paperilla). Eliteprospectista nämäkin löytyy, ja voi tehdä huvikseen vaikka vertailua nykytilanteeseen.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Tein tämän ennakkoarvion ennen kauden alkua;

Lukko voittaa runkosarjan, koska peli on lähtenyt niin hyvin rullaamaan alkukaudesta. On vähän kestänyt kirjoittaa tänne, koska elämässä on muutakin kuin jääkiekko. Jos jollain on kysyttävää, palaan asiaan sitten joskus myöhemmin, koska olen perheellinen mies niin vastaan kun siltä tuntuu.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Pisteiden valossa kyllä, mutta lähinnä yksilöiden tähden. Tilastollisesti joukkue on saanut enemmän mitä se pelillisesti on ansainnut. Jos sama meno jatkuu myös tauon jälkeen, niin se kyllä tulee näkymään myös tilastollisesti.


Kaikki Kärppien pelit nähneenä, mielestäni tilanne on päinvastoin. Kärpät olisi ansainnut peleistään jopa enemmän pisteitä peliesityksillään. Tai no, jokainen tappio tai voitto on toki ansaittu, mutta kyllä peleissä SaiPaa ja Pelicansia vastaan, Kärpät oli pelillisesti vastustajaansa edellä, vaikka molemmista peleistä 0 pistettä tarttuikin. Molemmissa matseissa Kärppien maalivahti torjui koko ottelussa 10 (!!) laukausta.

Muutenkin näen, että Kärppien "pelillistä kriisiä" on ylimitoitettu. Totta on, että peli ei ole rullannut vielä optimaalisesti, ja maalinteossa on ollut tuskaa. Silti, Kärpät on hallinnut suurinta osaa peleistään kiekollisesti tälläkin kaudella. Ykköspakkiparin puuttuminen sekä korona-ongelmat ovat varmasti vaikuttaneet myös joukkueeseen.

Ihmeellistä maalittamista tällä palstalla on.

Oma näkemys:

- Lukko voittaa runkosarjan, ja on mestaruuskamppailussa ykkössuosikki
- Tappara ja Kärpät nousee kärkikolmikkoon ja haastaa Lukon
- Ilves/IFK tippuu NHL-lainojen lähtemisen myötä hieman

Omituinen kausi, ja vaikeasti ennakoitavissa kun lainapelaajia tulikin yllättävän paljon, ja nyt on vaikea arvioida kuinka paljon NHL alkaminen vaikuttaa eri joukkueisiin. Nyt varmasti myös pelipaikkoja alkaa löytymään työttömille kiekkoilijoille.

Toivotaan, että kausi saadaan jollain opilla pelattua täysimääräisenä läpi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sahlstedt sanoi kauden alussa että saatiin hyvä nippu, mutta määrällisesti pieni.
Jos materiaalin laajuutta katsotaan niin kyllä lukolla laadullisesti parempi nippu kuin Kärpillä.
Sahlstedt on fiksu mies ja erinomainen urheilutoimenjohtaja. Harkitun ja varmaan taloudellisesti pakotetun riskin hän on ottanut tuon määrän kanssa. Katsotaan, kuinka hallittu tuo riski lopulta on.

Mitä laatuvertailuun tulee, niin näkemyksemme ovat eriävät.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomasin kyllä. Kuten olen aikaisemmin sanonut, niin kaikkea ei voi karanteenien piikkiin laittaa. Kyllä siinä pelissä pitäisi silti olla hyviä elementtejä ja pelitavallinen kaava mitä halutaan toistaan. Näitä ei ole näkynyt, vaan Kärpät on pelillisesti aivan sekaisin.
Kärppien pitää parantaa, se on selvä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Kärpät on pelillisesti aivan sekaisin. Kiekonhallinta, syöttömäärät ja laukaisumäärät antavat jotain osviittaa tilanteesta, siis maalien lisäksi. Noista olisi kiva saada statistiikkaa. Otteluiden lomassa tulevat tilastot ovat kertoneet positiivisia asioita Kärppien pelaamisesta.
Mutta kun Kärpät on pelillisesti ollut heikko jo koko vuoden 2020, niin onko se silloin liian lyhyt aikaväli? Olen samaa mieltä, että Manner on loistava valmentaja, mutta juuri nyt näyttää, että Mannerin eväät ovat syöty. Olleet jo pidemmän aikaa. Ensimmäistäkään kunnon argumenttiä en ole saanut, että miksi Manner sen pelin nyt saisi kuntoon. Se ei riitä, että toteat Mannerin olevan intohimoinen kiekkomies ja rehellinen kiekkojohtaja.
Olethan saanut argumentteja. Et vain halua niitä huomata tai et hyväksy niitä. Ei sinun samaa mieltä tarvitse olla. Erikoinen on muuten väitteesi, että Manner on loistava valmentaja, mutta eväät on nyt syöty. Mitä tuollainen tarkoittaa?
Kerroit taannoin, kun totesin Lukon olleen tämän vuoden paras joukkue, kuinka viime kauden joukkueita ja tämän kauden joukkueita ei saisi verrata keskenään, mutta nyt kuitenkin kannatat katsomaan historiaa?
Eri kauden joukkueet ovat eri joukkueita. Joillakin muutoksia on kausien välissä enemmän, joillakin vähemmän. En näe järkeä ylläpitää ylivuotista sarjatulukkoa tyyliin tammikuusta tammikuuhun. Historialla tarkoitin Mannerin historiaa. Ei siltä kannata ummistaa silmiä.
Pisteiden valossa kyllä, mutta lähinnä yksilöiden tähden. Tilastollisesti joukkue on saanut enemmän mitä se pelillisesti on ansainnut. Jos sama meno jatkuu myös tauon jälkeen, niin se kyllä tulee näkymään myös tilastollisesti.
Ei pidä paikkansa. Kärppien pelit nähneenä voin sanoa, että Kärpät on menettänyt pisteitä peleistä, joita se on pelillisesti hallinnut. Lukko, Tappara, Kalpa ja HIFK toisessa kohtaamisessa olivat Kärpille syksyllä liian kovia. Sitä en kiistä. Olisi muuten mukava saada noita mainitsemiasi tilastoja nähtäväksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos jollain on kysyttävää, palaan asiaan sitten joskus myöhemmin, koska olen perheellinen mies niin vastaan kun siltä tuntuu.
Tuon asian nostin esille sen vuoksi, ettei minulla oikeasti ole mahdollisuus välittömään vastaamiseen. Nyt olen onnellisesti lomalla ja sen vuoksi olen pystynyt olemaan normaalia aktiivisempi. Mielestäni olenkin vastaillut vähintäänkin kohtuullisesti minulle osoitettuihin viesteihin. Tämä yksi innokas vaan nyt tivasi vastausta useamman kerran päivän aikana, vaikka vastaus oli illaksi luvattu.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olethan saanut argumentteja. Et vain halua niitä huomata tai et hyväksy niitä. Ei sinun samaa mieltä tarvitse olla. Erikoinen on muuten väitteesi, että Manner on loistava valmentaja, mutta eväät on nyt syöty. Mitä tuollainen tarkoittaa?

Ei nyt pistetä sanoja suuhun. Minä sanoin, että huomasin kyllä, mutta kaikkea ei karanteenien ja kahden puolustajan poissaolon syyksi laittaa. Ei joukkue kahden viikon karanteenin aikana unohda miten pitäisi pelata, vaan se toteuttaa valmentajan ajamaa pelitapaa.

Manner mullisti saapuessaan liigakiekon loistavalla pelitavalla, jonka avulla Kärpät hyvän materiaalinsa kanssa marssi laulaen mestaruuteen ensimmäisellä kaudella, sekä voitti näytöstyyliin kolme runkosarjaa. Jostain käsittämättömästä syystä kuitenkin Manner on selkeästi organisoituneesta pelitavasta halunnut muuttaa Kärppien pelin ylihyökkäämisen puolelle ja ikään kuin unohtanut vahvan viisikkopelin tärkeyden. Tämä vastaukseksi osaksi myös noihin pelin sisällä oleviin tilastoihin. Heikompia joukkueita vastaan kuriton ylihyökkääminen ja viisikkopelin puute riittää yksilötaidon myötä, mutta kun pelin vaade lyödään astetta kovemmalle, niin nämä asiat eivät enää riitä, minkä tähden Kärppiä on kärkijoukkueiden toimesta kylvetetty tämän vuoden aikana.

Manner on ylivoimaisesti uransa kovimmassa paikassa tällä hetkellä. Mediassa mies on totutun tapaan esiintynyt erittäin kohteliaasti ottaen kaiken oman piikkiinsä, mutta kyllä sieltä on huomattavissa tuska tekemisen takana ja jopa uskonpuutetta, kun mies itse on kertonut, että "olen onnistunut sekoittamaan joukkueen pelin totaalisesti", joka kielii siitä että eväät on syöty.

Mitä laatuvertailuun tulee, niin näkemyksemme ovat eriävät.

Tapparan sekä Lukon joukkueet ovat materiaaliltaan huomattavasti Kärppiä laajempia sekä laadukkaampia. Nämä kaksi joukkuetta kyllä kestää sen, että hyökkäyksestä sivussa olisi ykkössentteri ja ykköspakki, mutta jos Kärpiltä lyödään sivuun vaikka Kunyk ja Sulak, niin se vaikuttaa jo paljon paljon enemmän. Siinä näiden joukkueiden rakenteellinen ero tuleekin vastaan. Toiset ovat rakennettu kestämään poissaolot, kun taas toinen elää veitsenterällä yhden pakkiparin ja hyökkäyskentän voimin.

Muutenkin näen, että Kärppien "pelillistä kriisiä" on ylimitoitettu.

Mahdollisesti. Kärpiltä odotetaan joka kausi aivan valtavan paljon ja kun pitkästä aikaa peli takkuaa alkukaudesta lähtien, eikä joukkue ole totutulla ykkössijalla kymmenen pisteen turvin, niin tilanne on erilainen, mielenkiintoinen ja jopa merkityksellistä Liigan kiinnostavuuden kannalta. En missään nimessä ole Kärppiä sivuuttanut pois mestaruustaistelusta keväällä, vaan olen nyt takertunut siihen, että miten ihmeessä Kärpät voi olla tällä hetkellä ykkössuosikki runkosarjan sekä mestaruuden voittamiselle. Mielestäni on aivan posketonta yrittää edes väittää tälläistä, kun ottaa kokonaiskuvan huomioon.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei nyt pistetä sanoja suuhun. Minä sanoin, että huomasin kyllä, mutta kaikkea ei karanteenien ja kahden puolustajan poissaolon syyksi laittaa. Ei joukkue kahden viikon karanteenin aikana unohda miten pitäisi pelata, vaan se toteuttaa valmentajan ajamaa pelitapaa.
En pistänyt sanoja suuhun. Kerroin vain huomion, ettet sinä näe argumentteja, vaikka sinulle niitä esitetään. Alkuun et nähnyt yhtään, nyt olet huomannut jo nuo kaksi mainitsemaasi. Olen myös perustellut Kärppien nousua Lukkoa laajemmalla materiaalilla ja Mikko Mannerilla. Olet asiasta erimieltä, etkä pidä argumentteja riittävinä. Ilmeisesti sen vuoksi sivuutat ne. Kyllä argumentit ovat olemassa, vaikka et niitä allekirjoita.

Mitä tulee tuohon koronakaranteenin vaikutukseen, niin yksinkertaistat asiaa liikaa.
Tapparan sekä Lukon joukkueet ovat materiaaliltaan huomattavasti Kärppiä laajempia sekä laadukkaampia. Nämä kaksi joukkuetta kyllä kestää sen, että hyökkäyksestä sivussa olisi ykkössentteri ja ykköspakki, mutta jos Kärpiltä lyödään sivuun vaikka Kunyk ja Sulak, niin se vaikuttaa jo paljon paljon enemmän. Siinä näiden joukkueiden rakenteellinen ero tuleekin vastaan. Toiset ovat rakennettu kestämään poissaolot, kun taas toinen elää veitsenterällä yhden pakkiparin ja hyökkäyskentän voimin.
Eikös Kärpät ole kerännyt enemmän pisteitä ottelua kohden kuin Tappara? En tiedä, miten paljon Tapparalla on ollut poissaoloja, mutta ilmeisesti se ei ole kestänyt niitä yhtä hyvin kuin Kärpät. Eikös Lukko hävinnyt sen pelinsä, jossa sillä oli pikkaisen enemmän poissaoloja?
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä tulee tuohon koronakaranteenin vaikutukseen
Mitä muuten luulet, millainen vaikutus Kärppien pistekeskiarvoon oli sillä karanteenilla, jonka turvin Kärpät vältti samalla viikolla kohtaamasta sekä Lukon että Ilveksen? Ja tähän pienenä huomiona, että jos katsotaan tämänhetkistä P/O-taulukkoa, niin Kärpät ei ole saanut pisteen pistettä yläpuoliskon joukkueilta sitten aivan alkukierrosten.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En pistänyt sanoja suuhun. Kerroin vain huomion, ettet sinä näe argumentteja, vaikka sinulle niitä esitetään. Alkuun et nähnyt yhtään, nyt olet huomannut jo nuo kaksi mainitsemaasi. Olen myös perustellut Kärppien nousua Lukkoa laajemmalla materiaalilla ja Mikko Mannerilla. Olet asiasta erimieltä, etkä pidä argumentteja riittävinä. Ilmeisesti sen vuoksi sivuutat ne. Kyllä argumentit ovat olemassa, vaikka et niitä allekirjoita.

Olen viestistä toiseen kertonut, että ymmärrän, mutta kaikkea ei voi niiden piikkiin laittaa. Materiaalista me voidaan hyvillä mielin olla eriävää mieltä, missä en suostu taipumaan, mutta miksi Mikko Manner saa joukkueen nousuun? Ilmoitit Kärppien pelaavan nousujohteisen kevään Mikko Mannerin johdolla, mutta miksi? Minä olen perustellut puhtaasti pelillisillä asioilla ja esimerkeillä, miksi Mannerin sädekehä on himmennyt ja uhkakuvia on esillä. Toistaiseksi olet kertonut, että Mikko Manner on intohimoinen kiekkomies ja rehellinen kiekkomies, jonka lisäksi Kärpät tulee pelaamaan nousujohteisen kevään. Se nyt yksinkertaisesti ei vain riitä, ainakaan minulle, jos haluat mainostaa Kärppiä ykkössuosikkina.

Eikös Kärpät ole kerännyt enemmän pisteitä ottelua kohden kuin Tappara? En tiedä, miten paljon Tapparalla on ollut poissaoloja, mutta ilmeisesti se ei ole kestänyt niitä yhtä hyvin kuin Kärpät. Eikös Lukko hävinnyt sen pelinsä, jossa sillä oli pikkaisen enemmän poissaoloja?

Suosittelen ihan oikeasti menemään lukemaan sen kirjoituksen Tapparasta sekä Kärpistä, niin huomaat mitä haen takaa.

Lukko hävisi kyllä pelin KalPaa vastaan, jossa oli pikkaisen enemmän poissaoloja. Saarijärvi, Koivistoinen, Pospisil ja Saarela. Jokainen voi määrittää sitten oliko poissaolot pikkaiset vai valtavat, kun joukkueen alkukauden 4 parasta pistemiestä oli yhtäaikaisesti sivussa. KalPa kävi kyllä kylvettämässä vielä tämänkin jälkeen Lukon Miettisen loistavalla pelin muuntautumiskyvyllä, joten minä en ainakaan selittele tai jossittele mitään, vaan annan kunniaa vastustajalle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä muuten luulet, millainen vaikutus Kärppien pistekeskiarvoon oli sillä karanteenilla, jonka turvin Kärpät vältti samalla viikolla kohtaamasta sekä Lukon että Ilveksen?
Hankala sanoa. Toki tämän palstan tietäjät tietävät, että Kärpät olisi hävinnyt molemmat ottelunsa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen viestistä toiseen kertonut, että ymmärrän, mutta kaikkea ei voi niiden piikkiin laittaa. Materiaalista me voidaan hyvillä mielin olla eriävää mieltä, missä en suostu taipumaan, mutta miksi Mikko Manner saa joukkueen nousuun? Ilmoitit Kärppien pelaavan nousujohteisen kevään Mikko Mannerin johdolla, mutta miksi? Minä olen perustellut puhtaasti pelillisillä asioilla ja esimerkeillä, miksi Mannerin sädekehä on himmennyt ja uhkakuvia on esillä. Toistaiseksi olet kertonut, että Mikko Manner on intohimoinen kiekkomies ja rehellinen kiekkomies, jonka lisäksi Kärpät tulee pelaamaan nousujohteisen kevään. Se nyt yksinkertaisesti ei vain riitä, ainakaan minulle, jos haluat mainostaa Kärppiä ykkössuosikkina.
SInun pelilliset perustelut eivät ole olleet kestäviä. Niiden perusteella tekemäsi päätelmä siitä, että Kärppien pelaaminen on täysin sekaisin, ei myöskään päde. Olen tuotakin asiaa kommentoinut. Kaikesta huolimatta näen argumenttisi ja tunnustan niiden olemassaolon.

Vastasin illalla kovasti tivaamaasi kysymykseen. Siinä kerroin Lukon olevan todennäköisyyksien mukaan ykköshevonen. Etkö huomannut tuota? Olen kertonut sinulle niitä seikkoja, jotka puoltavat uskoa Kärppien nousuun Lukon ohi. Minulla tuota uskoa riittää, kuten tiedät. Jos keskustelu kannattajan kanssa ei tuota sinulle tarpeeksi laadukkaita vastauksia ja haluat mielummin keskustella objektiivisen asiantuntijan kanssa, suosittelen vaihtamaan keskustelukumppania.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasin illalla kovasti tivaamaasi kysymykseen. Siinä kerroin Lukon olevan todennäköisyyksien mukaan ykköshevonen. Etkö huomannut tuota?

Huomasin, mutta kysyin sinulta sinun omaa mielipidettäsi, että vieläkö pidät tällä päivämäärällä jo nähtyjen esitysten perusteella Kärppiä ykkössuosikkina niin runkosarjan kuin mestaruudenkin voittoon. Sen sijaan, että olisit antanut suoran vastauksen, niin kiertelit asiaa vedoten vedonlyöntitoimiston veikkauksiin ja todennäköisyyksiin ja toit mukaan järjen sekä tunteen. Ei minua mikään muu kiinnostanut, kuin sinun oma rehellinen mielipiteesi ja mahdolliset perustelut.

Sinun pelilliset perustelut eivät ole olleet kestäviä.

Tämä selvä. Seison korjattuna, jos niin on tarpeen. Mikäli minun perustelut eivät ole tarpeeksi vakuuttavia, niin suosittelen lukemaan median ja arvostettujen asiantuntijoiden, jotka ihan rahaa siitä työstä saavat, mielipiteitä Kärppien pelaamisesta ja ongelmista.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Mutta millä tavalla Kärppien rosteri on merkittävästi laajempi kuin Lukon? Mikä tekee Mikko Mannerista niin paljon paremman valmentajan kuin Pekka Virta?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta millä tavalla Kärppien rosteri on merkittävästi laajempi kuin Lukon? Mikä tekee Mikko Mannerista niin paljon paremman valmentajan kuin Pekka Virta?
Tuohon olen luvannut vastauksen Kärppiä koskevassa ennakossani, joka tulee tyylikkästi ulos heti näin kauden alkumetreillä.:)

***
Mielenkiintoista on muuten se, että ennakon myöhästymisen varjolla minun väitettään pönkittävän asiantuntemustani. Kyllä asia on ihan päinvastoin. Ennen kauden alkua Kärppien ja Tapparan pitämistä kärkikaksikkona ei varmasti olisi kyseenalaistettu yhtä paljon kuin nyt. Tai no, jostain syystä Tapparaa ei kyseenalaisteta vieläkään, mutta Kärppiä kyllä. Yhtäkaikki, tällä hetkellä kärkikaksikkoni toteutuminen vaatii uskoa, eikä se sana kuulu objektiivisen asiantuntijan sanavarastoon. Miten ihmeessä siis pönkitän myöhästyneellä ennakon viimeistelyllä asiantuntijuuttani?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Huomasin, mutta kysyin sinulta sinun omaa mielipidettäsi, että vieläkö pidät tällä päivämäärällä jo nähtyjen esitysten perusteella Kärppiä ykkössuosikkina niin runkosarjan kuin mestaruudenkin voittoon. Sen sijaan, että olisit antanut suoran vastauksen, niin kiertelit asiaa vedoten vedonlyöntitoimiston veikkauksiin ja todennäköisyyksiin ja toit mukaan järjen sekä tunteen. Ei minua mikään muu kiinnostanut, kuin sinun oma rehellinen mielipiteesi ja mahdolliset perustelut.



Tämä selvä. Seison korjattuna, jos niin on tarpeen. Mikäli minun perustelut eivät ole tarpeeksi vakuuttavia, niin suosittelen lukemaan median ja arvostettujen asiantuntijoiden, jotka ihan rahaa siitä työstä saavat, mielipiteitä Kärppien pelaamisesta ja ongelmista.
Rehellisen mielipiteeni perusteluineen sinulle annoin. Ne eivät sinulle kuitenkaan kelpaa. Se ei kuitenkaan tee niistä olemattomia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mutta millä tavalla Kärppien rosteri on merkittävästi laajempi kuin Lukon?
Ei millään.

Mikä tekee Mikko Mannerista niin paljon paremman valmentajan kuin Pekka Virta?
Tätä nyt on toki hankala arvioida näin ulkopuolisena. Virralla toki tuoreimmat näytöt niistä peleistä mitä on pelattu on paremmat sanotaanko vuoden ajalta, mutta toisaalta Mannerilla on kovat meriitit. Kolme perättäistä runkosarjan voittoa, kulta ja hopea kertovat kuitenkin jostain, oli materiaali mitä tahansa.

Mutta en osaa tuohon nyt tarkkaa vastausta kyllä sanoa.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hankala sanoa. Toki tämän palstan tietäjät tietävät, että Kärpät olisi hävinnyt molemmat ottelunsa.
Mietin vain siltä kannalta, että onko karanteeneista ollut Kärpille yksinomaan haittaa. Mutta mitenkäs se viestini loppuosa. Oletko yhtään huolestunut, että Kärpät ei ole saanut pisteitä yläpuoliskon joukkueilta sitten alkukierrosten?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mietin vain siltä kannalta, että onko karanteeneista ollut Kärpille yksinomaan haittaa. Mutta mitenkäs se viestini loppuosa. Oletko yhtään huolestunut, että Kärpät ei ole saanut pisteitä yläpuoliskon joukkueilta sitten alkukierrosten?
Kyllä karanteeneista on ollut Kärpille haittaa, se on selvä. Varsinkin tuo ensimmäinen kymmennen vuorokauden jakso ilman joukkueharjoituksia perin kriittiseen aikaan pelin kehittämisen kannalta, iski lujaa. Ei myöskään kannata unohtaa henkistä vaikutusta.

Tuohon kysymykseesi on helppo vastaus. Totta kai tappiot kärkijoukkueille huolettavat. Siitä huolimatta leuka pystyssä eteenpäin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisiko sen kuuluisan Kärppä-arvion jo julkaista, niin pääsisi siitäkin piinasta?
Tähän on helppo vastata, että toivottavasti sitä ei edes julkaista.

Yhden henkilön näkemys vs. meidän kaikkien muiden. Ei mikään hedelmällisin lähtökohta. Jos Torso saisi tulitukea näkemyksilleen, niin asia voisi olla eri.

Kun edes me Kärppien kannattajat (suurimmissa määrin) emme yhdy hänen mielipiteisiinsä, niin aika pahasti mennään metsään. Kannustaminen, ja positiivisen ilmapiirin luominen on eri asia kuin valehteleminen. Parina esimerkkinä vaikkapa Kärppien pelin laatu, sekä materiaalivertaukset suhteessa Lukkoon tai Tapparaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Turha nyt lähteä mihinkään ladon taakse ja sitä rataa hommiin .. fanipoika on fanipoika ja se sille sallittakoon .. toki kaunis poistuminen voi olla vaikeaa tässä tilanteessa, kun kaikki omatkin inan eri linjoilla.
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Mieluummin lueskelen Torson yltiöoptimistisia kuin Humlin äärinegatiivisia sepostuksia Kärpistä / liigan voimasuhteista. Koronan, kaamoksen, ilmastomuutoksen ym. takia positiiviset jutut saavat ainakin huumoria ruokittua :)

Voihan se liigakiekkoilukin kevään mittaan normalisoitua, mutta ihan yhtä hyvin ensi kauden alkaessa hallitseva mestari on yhä HPK.

Mielenkiintoista nähdä miten seuroilla uskallusta / pätäkkää satsata loppukauteen Koronan luoman epävarmuuden takia. Tai miten tilanne tasoittuu liigaseurojen välillä jos johonkin kärkijoukkueeseen iskee tauti ja sekoittaa pakkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös