Jos etsittäisiin kauden 14-15 ketju voimasuhteista, niin olisikohan kuinka samanlaista tekstiä Tapparan pelistä ja kriisistä? Silloin varmasti enemmän kritiikkiä, koska oli "keltanokka-Tapola" ensimmäistä kauttaan päävalmentajana. Eiköhän Tapparan nouseminen runkosarjan TOP 4:ään ole yhtä varmaa, kuin lumentulo Lappiin.
Täytyy kuitenkin myöntää, että sosiaalisessa mediassa tapparalaisten hiljaisuus on ollut korvia huumaavaa, samoin muutaman kaverin. Etenkin paikallispelien jälkeen, pois lukien harjoitusottelu ennen kauden alkua.
Kärppienkin nousu taitaa olla aika taattua, tosin olisiko se yhtä varma, kuin lumentulo Helsinkiin? Tässä oma näkemykseni viime viikolta meidän omasta osiosta:
@Tarinankertoja muiden joukkueiden analyyseistä olen muuten samaa mieltä paitsi Kärppien osalta. Ei tuo materiaali omasta mielestäni hirveästi Ilvestä parempi ole, Kärpille ja Lukolle ainakin häviävät. Kärki on terävä, todella terävä, mutta aika harmaata massaa muuten. Mielenkiintoisia nuoria pelaajia taas löytyy, kuten aina, mutta ykköskentän jälkeen kenttäpelaajat eivät mitään pelkoa hirveästi herätä. Varsinkin, kun Lukon ja Tapparan kokoonpanoihin vertailee.
Pieni ajatusvirhe siellä on näköjään tullut, kun olen tarkoittanut Tapparaa ja Lukkoa toisessa virkkeessä.
Todennäköistä on, että tälle analyysille voi naureskella jo vuodenvaihteessa, mutta maalivahteja ja ykköstä lukuunottamatta, en pidä Kärppien materiaalia kovin erikoisena. Ykkösen takana on rutinoituneita konkareita ja junioreita, sekä paikallaan polkevia pelaajia. Hieman kärjistäen. Jos nyt esimerkkejä haluaa, niin olen antanut itseni ymmärtää, että Koblizekin seuraavaa askelta on odotettu jo useampi kausi. Mustosen paikallaan polkemiseen alettiin kyllästymään ainakin Ilveksessä, en tiedä miten Lahdessa miehen kehittyminen koettiin, mutta jotenkin muistelisin sielläkin yllättyneen Mustosen pelatessa viime kaudella maajoukkueessa? Ainakin Tampereella yllätyttiin, kun Mustonen Ouluun siirtyi. Pisteiden valossa ei ole ainakaan vielä onnistunut Kärpissä, peliesityksiin en osaa ottaa kantaa.
Perjantaina Rädyt ja Koskenkorvat varmaankin sitten näyttävät tälle arviolle pitkää nenää, ja samalla Leevi Meriläinen nollaa Ilveksen NHL-pelaajat.