Kun puhe on kääntynyt Ilveksen NHL-lainoihin, niin ainakin omasta mielestäni olen huomannut, että aika nopeasti sieltä on saavuttu turkki pystyssä ja kynnet esillä, varsinkin mikäli se aihe on hiemankin negatiivinen Ilveksen osalta. Eli lainapelaajien poislähtö/joukkueen iskukyky tämän jälkeen. Toinen huomattava piirre on ollut, että sen jälkeen alkaa se perinteinen jossittelu ja mutta mutta sanan käyttö, millä pyritään saamaan lopputulosta, että miten ainakin se ja se jää Ilvekseen, eikä tahdota uskoa pahinta mahdollista, eli sitä kuinka kaikki voivat lähteä. Eikä siinä, minulle on aivan sama kuka uskoo mihinkin, vaikka uskoisi sitten joulupukkiin. Ei minulta pois. Ymmärrän myös näitä kannattajia, Ilveksellä kun kerrankin menee aivan helvetin hyvin kaukalossa, niin silloin ei uhkakuvia haluta edes ajatella. Tämä on sitä samaa fanipoikakamaa, kuinka myös sekin, että tullaan kertomaan Mäkiniemen korvaavan pelillisesti varmuudella Dostalin täysin, koska oli Mestiksessä niin hyvä ja muutenkin 'vakuuttava'. Sen myönnän välittömästi, että tätä mieltä eivät varmasti ole kaikki Ilves-kannattajat ja varmasti suurimmalla osalla on pelko perseessä tulevasta, että miten pärjätään, mutta kuten yllä jo mainittiin, niin varmasti se äänekkäin (parin-kolmen hengen) porukka on saanut tälläisen yleisen kuvan, mitä Nelfor jo aikaisemmin kertoi.
Ei lainapelaajat ole minulta pois, eikä niissä ole mitään väärää, vaikka joku on sellaisen kuvan voinut saada. Itse olen kuitenkin pyrkinyt aina keskusteluissa tuomaan mukaan realiteetit, että nykyinen sarjataulukko sekä voimasuhteet ovat hyvinkin vääristyneet, koska niitä lainapelaajia on siellä sekoittamassa pakkaa ja ainakin itse olen alusta asti ollut siinä uskossa, että laina on laina ja jossain kohtaan se ilmainen herkku loppuu. Tämä ei koske pelkästään Ilvestä, vaan kyllä siellä on muitakin joukkueita, jotka elävät vahvasti lainan/lainojen kautta.