Vertaillaan:Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee, mutta minäpä muistelen silti. Luulen, että itse kommentit peräti löytyvät täältä vielä. Kirjoitin sinulle näillä identtisillä sanoilla vastineen kauden 2017-18 alla, kun sinä asetit Kärppien uuden valmentajan, Mikko Mantereen, ilman mitään perusteluita TAI näyttöjä Liigan parhaaksi valmentajaksi. Asiaa ei sinänsä muuta se, että olit oikeassa. Näytöiltään Miettinen tässä vaiheessa vertautuu oikein hyvin Kärppien nykyiseen päävalmentajaan, jolta puuttuvat Liiganäytöt, mutta muita näyttöjä osaamisesta on.
- Manner oli toiminut Mestiksessä päävalmentajana kuudella kaudella, Miettinen yhdellä.
- Manner oli toiminut A-junioreiden päävalmentajana SM-liigassa yhdellä kaudella, Miettinen kolmella. Miettinen johdatti joukkueensa mestaruuteen. Siitä pointsit hänelle.
- Manner oli toiminut Liigassa apuvalmentajana neljällä kaudella saavuttaen kaksi kultaa ja yhden pronssin. Manner oli jokaisella kaudella erittäin suuressa roolissa niin taktisella puolella kuin joukkueen arjessa. Suikkasen kaudella Mannerin sanotaan nostaneen uppoamassa olleen laivan takaisin pintaan. Miettisellä oli allaan kolme kautta Liigassa apuvalmentajana. Roolista en osaa sanoa. Julkisuudesta saamani kuvan perusteella ei kovinkaan suuressa. En muista oliko kaikkina kausina edes kakkoskoutsina. Saa sivistää.
- Manner oli toiminut sekä nuorten maajoukkueen että miesten A-maajoukkueen apuvalmentajana. Varsinkin tuo miesten A-maajoukkueen status on merkittävä ja kertoo omaa kieltään siitä, minkä tasoisesta miehestä oli kyse.
Liigataipaleen alun Manner pyyhkii siis lattiaa liigataipaleen aloittavalla Miettisellä. Ainoa etu Miettisellä on juniorivalmennuksen puolelta. Jokainen voi itse päätellä, kuinka merkittävä tuo etu on.
Minä en ole vaatinut muilta kirjoittajilta yhtään mitään! Arvioni Mikko Mannerista eivät muuten olleet päättömiä, vaan napakymppiosumia!Vaikka aikaa kuluukin niin ei kuitenkaan kannata muilta vaatia sellaisia perusteluita, jotka vain itselle sattuvat kelpaamaan. Yhtä päättömiä olivat omat arviosi Mikko Mantereesta.
Viimeksi muokattu: