Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Minun mielestä taas nuot muutkin TPSin nuoret ovat erittäin potentiaalisia olemaan tulevalla kaudella hyviä Liiga pelaajia. ..vaikka heiltä en valtavasti otteluja olekaan nähnyt. Kaapolla on isoin potentiaali ja uskon se aika hyvin realisoituvan tulevalla kaudella. Kuitenkin aika usein noilla nuorilla ottaa kauden tai useammankin, jotta oppivat tekemään tulosta myös miesten peleissä. Monilla noista nuorista on kuitenkin enemmän kokemusta kuin Kaapolla, niin en nyt sitten tiedä kuka potentiaalisista siellä tulee enemmän pisteitä tulevalla kaudella tekemään esim. Nurmi(tai joku muu) vai Kaapo.Tätäpä olen aina miettinyt.
Mikä ihme voi olla niin vaikeaa nähdä oma joukkueensa/pelaaaja niillä sijoilla missä sen kuuluisikin olla? Onneksi tälläisiä ihmisiä ei ole liikaa, mutta välillä pulpahtaa aika järjettömiäkin tapauksia. Sitten vielä tulee liuta ihmeellisiä perusteluja, että vastaavasti varmasti se oma 30pisteen hyökkääjä on valovuoden edellä vastustajan 30pisteen tekijää. Omassa joukkueessa (Tps) on tasan yksi pelaaja kenellä on suht.koht hyvä mahdollisuus nousta siihen mitä häneltä odotetaan ja hän on Kaapo Kakko. Kaapo Kakolta sopii odottaa 30-35pisteen kautta jos kaikki menevät nappiin, mutta ihan yhtä hyvin voi jäädä alle 30pisteeseen. Tämän mainitsin siksi, että on tullut huomattua, että tuolla tepsinkin puolella odotetaan esim Pajuniemeltä ja Nurmelta todella kovaa tulosta. Heissä toki on sitä potentiaalia ja molemmat ovat nyt jo hyviä pelaajia, mutta eiköhän tässä mene vielä pari kautta kunnes he ovat sellaisia liiga pelaajia millaisena heidät jotkut jo näkevät. Todennäköisesti jollekkin tulee tammikuussa yllätyksenä, että miten tuolla Nurmella on ei ole maalin maalia tehtynä joulukuun jälkeen.
Nämä nuorien potentiaalin arvioiminen on vasta jäävuoren huippu silloin kun tapaa sellaisen ihmisen kuka näkee oman joukkueensa yksimielisesti parhaana jokaisella osa-alueella. Se on aivan äärimmäisen turhauttavaa saada kehittävä keskustelu aikaiseksi kun yksinkertaisesti toisen mielestä pelaaja on parempi koska sattumalta kyseinen pelaaja edustaa omaa joukkuetta.
Loppuun vielä mielenkiinnosta kysymys. Miksi se turhauttaa, jos et saa toisen mielipidettä taivuttamaan omasi kaltaiseksi? Minulla ei ainakaan ole mitään tarvettaa diktaattorin tai narsistin lailla muuttaa kaikkien mielipidettä omani mukaiseksi. Voin hyvinkin, ilman turhautumista elää sen kanssa, että toisella on oma mielipiteensä ja minulla on omani...