No, en ainakaan minä ole erimielinen tuosta syvyydestä. Siksi ihmettelen, miksi moista itsestäänselvyyttä minulle tiedoksi laitat.
OK, sori siitä. Käsitin varmaan sitten väärin.
Minulle roolitus on merkinnyt aivan muuta kuin sitä, että joukkueessa on liikaa hyviä pelaajia. Ei Tapparan hyökkäys sillä parane, että hyviä pelaajia lähti pois. Tapparan roolitus on edelleen epätasapainossa. Nyt vain hyviä pelaajia on aiempaa vähemmän.
...
Voisiko tuo resonointi johtua ihan siitä, että sinä vain yksinkertaisesti näet asian eri tavoin kuin minä? Minulla ei ole tuon asian kanssa mitään ongelmaa, eli antaa resonoida vaan. Tappara ei ole ihon alla, vaan kirjoittelen Tapparasta niinkuin muistakin kilpakumppaneista. Viimeisten vuosien aikana Kärpät on pelannut Tapparaa vastaan niin paljon, että väitän tuntevani kyseisen seuran kohtuullisen hyvin. Myös tämän kauden Tapparan joukkueesta tiedän ennemmän kuin monesta muusta joukkueesta. Olen Tapparan suhteen aika samoilla linjoilla monen tapparalaisen asiakirjoittajan kanssa. [/QUOTE]
Viimeiseen, minä olen havainnut että suurin osa Tapparan kannattajista (käytit myös termiä asiakirjoittajat) täällä on kanssasi eri mieltä. Oikeastaan yksi nimimerkki edellisillä sivuilla on kompannut näkemyksiäsi, ja vahvasti komppasikin. Ei se silti tarkoita että olet monen asiakirjoittajan kanssa samaa mieltä.
Minäkin väitän tuntevani Tapparaa hyvin, sillä näen Hakametsässä heidän otteluitaan noin kymmenkunta per kausi, ja lisäksi satunnaisia vierasotteluita jos TPS ei pelaa. Lisäksi pelasihan TPS playoffs-sarjan Tapparaa vastaan viime kaudella. Minä olen hyökkäyksensä roolituksista ja pelaajatyypeistä tätä mieltä:
Matti Järvinen on pelintekijätyyppi. Vaikka viime kevät olisi hänen osaltaan voinut olla säkenöivämpi, hän teki etenkin sarjassa Tepsiä vastaan oikeita asioita kiekolla ollessaan kentällä. Rytmitti peliä, jakoi peliä edistäviä syöttöjä ja loi paikkoja. Hän on myös SaiPassa pystynyt heikompien ketjukavereiden kanssa alustamaan 20 maalia per kausi viimeisten kolmen SaiPa-kautensa aikana. SaiPan pelejä noina kausina nähneenä hän nimenomaan oli Liigaan hyvän tason pelintekijä. JM Järvinen sitten toinen näistä offensiivisista kärkiketjujen pelaajista, hänestä ei tarvinne sanoa mitään sillä kaikki näkevät mikä miehen taitotaso on. Järvinen on myös tapparakausinaan muokannut peliään kokonaisvaltaisemmaksi. Kuusela on kolmas pelintekijätyyppi, joka taitaa myös maalinteon, ja Zaborskylläkin on käsiä tehdä peliä ja luoda paikkoja, vaikka onkin versatiilimpi kaveri eli kykenee myös ottamaan snaipperin roolia. Nämä neljä kaveria muodostavat oikein hyviä, erilaisia rooleja Tapparan kärkiketjuihin. Jarkko Malinen on vielä se pelaaja, joka puolestaan pystyy oikein hyvään kakkosketjutason sentteröintiin Liigan kärkijoukkueessa, on pystynyt myös liigaurallaan kärkipelaajan tasoon. Hän pelasi väkevät playoffsit IFK:ssa ja on myös monipuolinen kaveri pystyessään klassiseen pelintekoon, mutta myös sentteröidessään omaa tätä "raastinrauta"-grindaustaitoa.
Raastinrautaosastolla muutenkin Tapparalla on Jasua, Rauhalaa (hänestä povaan kyllä myös tulevina kausina kärkiketjujen miestä sillä omaa hyvät offensiivisetkin taidot), jo mainittua malista ja miksei Niko Ojamäkikin kykenisi pelaamaan vahvaa kiekotonta peliä ollen kuitenkin todella urheilullinen ja luistelutaidoltaan erinomainen pelaaja. Joona Luoto on myös tällainen kaveri, jonka odotan myös nousevan pisteiden valossa enemmän esiin. En näe että raastinrautaa kokonaan puuttuisi. En todellakaan.
Potentiaalisia maalintekijöitä sitten on esim. Kuuselaa, Karjalaista, Ojamäkeä ja Zaborskya. Bubbling under-osastolla myös Luoto on tällainen pelaaja. Malisellakin 16 maalin kausi löytyy.
Olet haastanut perustelujani siinä missä monet muutkin nimimerkit liittyen voimasuhdepohdintoihini. Jotkut ovat jopa onnistuneet perusteluillaan muuttamaan aiempaa näkemystäni, tosin liittyen yksittäisiin pelaajiin. Sinä et ole tuonut mitään sellaista uutta, jonka perusteella minun olisi syytä tarkistaa Ässien, Tapparan ja HIFK:n pisteytystä hyökkäyksen osalta. Olen ollut tietoinen kaikista niistä asioista, joita olet esiintuonut. Me vain näemme nuo asiat eritavoin. Minulle se sopii oikein hyvin.
Nyt voisin todeta että mietipäs uudestaan esim. tämän viestin, ja nimimerkille
@Sörsseli osoittamani viestin myötä. En näe, että olisit ainakaan huomioinut esille tuomiani asioita tarpeeksi, vaikka sanotkin että olet ollut niistä tietoinen. Eri mieltä saat olla, en vain ole itseäni tyydyttäviä perusteluita vielä nähnyt. Esimerkiksi tässä Tapparan hyökkäyksen roolitusasiassa ollaan eri linjoilla tyystin. Sekin sopii, mutta tuntuu että olet omassa norsunluutornissasi for a reason, etkä suostu sieltä kipuamaan alas ollenkaan.
Ässien kärjestä vielä (johon perustat arviosi): Kotkaniemi tulee pelaamaan vähemmän otteluita tulevalla kaudella kuin mitä olet saattanut huomioida. Taustalta pitäisi tulitukea tulla paljonkin, mutta en näe että sitä tulee samoissa määrin kuin IFK:n ja Tapparan kohdalla.