Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
No en nyt tiedä miten tämä sinun subjektiivinen näkemyksesi vie voimasuhdekeskustelua eteenpäin. Oikeasti, en tiedä mitä muuta odotat löytäväsi tästä joukkueiden voimasuhteita vertailevasta keskustelusta, kuin subjektiivisia kirjoituksia?Minä näkisin että HIFK:n hyökkäys on parempi. Vähän vai paljon, siihen en ota kantaa, mutta HIFK:n hyökkäyksen arvioiminen Ässiä heikommaksi on se juttu josta kenkä nähdäkseni puristaakin.
No itse taas haluan lukea tätä ketju juuri siitä syystä, että kannattamistaan joukkueista paljon tietävät kannattajat tuovat esille näkemyksiään omasta joukkueesta ja varsinkin niistä tuntemattomammista pelaajista. Ja sitten vertaavat sitä näkemystään muihin joukkueisiin. Tietenkin lähtökohta on se, että muista joukkueista tuskin tiedetään yhtä paljon kuin siitä omasta kannatuksen kohteesta. Näistä piirtyy kuitenkin usean risteävän mielipiteen kautta ihan hyvä kokonaiskuva. Sinä saat toki nähdä tämän asian ongelmana...kukin tyylillään.Jokaisen joukkueen (pl. Jukurit, HPK ja ehkä Sport) vastaavien alempien ketjujen pelaajista voi kirjoittaa tämänkaltaisia pohdintoja etukäteen. Jokaisen. Tässä se ongelma oikeastaan onkin, että IFK:n ja Tapparan vastaavista pelaajista voi helposti löytää vielä ennakkoon todennäköisempiä secondary scoring-onnistujia. Nämä joukkueet sinä kuitenkin jostain syystä rankkaat heikommiksi hyökkäystensä osalta ja se on se juttu josta minä en pääse jyvälle. "Hoitavat kyllä roolinsa" "voi yllättää", "pääsevätkö kunnolla irti" ja "voi tietää hyvää" on vähän sellaista mutuilua jossa ei etukäteen ole mitään järkeä jos ei ole historiaa joka ehdottomasti puhuisi sen puolesta että nämä kaverit (kollektiivisesti) kykenevät breikkaamaan tulevalla kaudella.
Sitten vielä kun on pitkään seurannut jatkoaikaa, niin voi itse käyttää omaa suodatinta, että miten suhtautuu keidenkin mielipiteisiin.
Kerro nyt vielä mikä tuosta HIFKin secondary scoringista tekee Ässiä paremman? Itse en rehellisesti sanottuna ymmärrä?
Jos nyt vaikka verrataan: Lähteenmäki, Rekonen, Tiivola, Makkonen, Salmio VS. Santala, Rask, Tallberg, Petrell, Jääskä
E: HIFKissä on sen verran kova vaatimustaso, että tuleva kausi tuskin kuuluu vielä Nordgrenille. Sanoisin, että melkein ennemmin Anton Lundell ottaa isomman roolin.