Naurava Kulkuri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät
Itseäni vähän ihmetyttää, miksi olet arvioinut Tapparan hyökkäyksen noinkin heikoksi? Ei tarvitse vastata, kun olet niin paljon joutunut jo kaikkea perustelemaan... minä kaivan tiedon jossain vaiheessa kun jaksan tuolta aiemmista viesteistä.Päivitetään nyt vielä niiden osa-alueiden arvosanat, joihin muutosta on tullut. Koetan jatkossa pitää myös osa-alueiden arvioinnin ajantasalla.
Hyökkäys
1. JYP, TPS 9,5
3. Kärpät, Ässät 9
5. HIFK, Tappara 8,5
7. SaiPa 8
8. KalPa, Lukko, Sport 7,5
11. HPK, Pelicans, Ilves 7
14. KooKoo,Jukurit 6,5
Ässien hyökkäys parani Makkosen hankkimisen seurauksena 0,5 pistettä ja Ässät nousi Kärppien rinnalle kolmanneksi.
Puolustus
1. Kärpät 10
2.Tappara 9
3. JYP, HIFK Lukko 8,5
6. TPS 8
7. Ässät,Pelicans, 7,5
9. HPK, KooKoo, Jukurit 7
12. Ilves, Sport, SaiPa 6,5
15. KalPa 6
Lukko ampaisi Krejcikin hankinnalla jaetulle kolmannelle sijalle. Krejcik nosti Lukon arvosanaa yhdellä pisteellä. SaiPa nousi Denisovin hankinnalla jaetulle 12. tilalle. Denisov korotti SaiPan pisteitä yhdellä.
Edit. Korjattu päivitys SaiPan osalta. 5,5 + 1= 6,5. Aluksi tuo vaikea yhteenlasku meni väärin.
Jos minun täytyisi arvata, niin mielipiteeseesi vaikuttaa aika paljon pelaajien heikot pisteet viime kaudella. Mielestäni Rautakorpi on iso syyllinen vähiin pisteisiin, niin isolla rintamalla tuo joukkue jäi jälkeen odotuksista tehojen suhteen. Onko tuleva kausi helpompi, en tiedä, mutta jos hyökkääjiä arvioidaan ilman valmentajaa niin sitten ainakin pitäisi Tapparan olla kova luu tällä rintamalla.
Vasemmassa laidassa Zaborsky ja JMJ ovat ehdottomasti ihan Liigan kärkitasoa. Zabon viime kausi oli vaikea ja edelliskautena mies oli rikki, mutta ei Zaboa voi silti laskea ulos kun mietitään potentiaalisia pistepörssin voittajia. JMJ taas ollut jo viitenä kautena putkeen yli 30p ukko ja ehkä hän pääsee laiturina vielä enemmän käyttämään pelintekokykyjään. Kolmos ja nelosketjuun täytyy vasemmalle laidalle sovitella vähän tuntemattomampaa nimeä tässä vaiheessa, mutta esim. Joona Luoto on sinne varmasti tarpeeksi hyvä ja mielenkiinnolla odotan, nähdäänkö pieneltä suurelta kiekkoilijalta, Kristian Tanukselta jo debyytti tulevalla kaudella. Tanus meinaan osaa pelata lätkää!
Keskushyökkääjät, Rauhala, Malinen, M. Järvinen, Jasu.
Tapparan keskikaistalta ei mitään valtavaa pistepotentiaalia löydy, nyt kun olen siirtänyt vielä JMJn laituriksi. Silti näiden kaverien suoritusvarmuus ja peruspelin taso on todennäköisesti kohdillaan.
Otto Rauhala on todella hyvä pelaaja ja teki viime kaudella tosi hyvät tehont 15 minuutin peliajalla, ilman YV vastuuta ja pelaten paljon alivoimaa. Itse lähtisin sijoittamaan Ottoa jopa ykkösen keskelle kovien laiturien väliin.
Malinen ei ole mikään tähtipelaaja, mutta ihan tarpeeksi hyvä perussentteri ja ennen kaikkea, tasaisen varma suorittaja. Järvinen on varmasti kova kaveri kolmosen keskelle ja kärkkyy paikkaa kahdessa ensimmäisessä ketjussa. Jasu taas on loistava sentteri nelosen keskelle.
Oikeassa laidassa taas sijoitellaan kärkeen yhtä Liigan kovimmista hyökkääjistä Kristian Kuuselaa, jolla on pelin kaikki osa-alueet erittäin kovalla Liigatasolla. Taistelee kenties Sakari Salmisen kanssa Liigan parhaan hyökkääjän tittelistä... Noh, ehkä jollain Korpikoskellakin voi olla sanansa sanottavana, mutta hänen nykykunnostaan ei minulla ole tietoa.
Aika monessa muussa joukkueessa Jere Karjalaista sijoiteltaisiin ykkösketjuun, mutta näin ei Tapparassa ole. Viimekaudellakin mies onnistui Rautakorvesta huolimatta iskemään kiekon verkkoon 18 kertaa. Viimeisen kolmen kauden aikana 162:ssa ottelussa Jere on iskenyt kiekon verkkoon 48 kertaa. Tämä on kova luku kolmosketjun jätkälle!
Ja jos Karjalaista ei jostain syystä tunnu napostelevan, niin innokkaana olan takaa pelipaikkaa vaanii väsymätön polkukone, työjuhta ja teräsmies tervän laukauksensa kera. Siis Porin oma poika Niko Ojamäki. Nikon täytyy kyllä tehdä iso parannus viime kauteen. En käsitä, miten Rautakorpi sai Nikon nollattua näin totaalisesti. Olen aina pitänyt häntä pommin varmana suorittajana...kuten Jarno Kärkeäkin :)
Summa summarum, vaikka keskikaista ei häikäisekään, on hyvää perusvarmaa tasoa, joka todennäköisesti osaa ottaa kaiken irti tuosta hurjasta laituriarsenaalista ja myös hyvistä pakaista... vaikka niitä ei tässä viestissä käsiteltykään.