Niin, puhuinkin yksittäisestä ottelusta enkä playoff sarjasta, tyhmäkin tietää että Kärpät sen veisi. Hyvä kun laitatte sanoja toisten suuhun. Toivon vain hartaasti ettei finaali olisi taas Kärpät Tappara ettei tämä sarja mene liian yksitoikkoiseksi.
Et kuitenkaan maininnut missään kohtaan puhuvasi vain yksittäisestä ottelusta, joten itse ainakin käsitin sinun puhuvan joukkueiden välisistä voimasuhteista yleisesti. Tietenkin yksittäisessä ottelussa Sport voi voittaa Kärpät, vaikka se puolustus toimisikin yhtä huonosti kuin tähän asti. Uskon, että aika moni muukin toivoo tuota samaa, mutta ainakin omaan silmääni tuo on ylivoimaisesti todennäköisin finaalipari. Tampereella ja Oulussa on tehty viime vuosien aikana aika paljon parempaa työtä kuin muilla liigapaikkakunnilla. Toki heillä on myös ihan kärkipään resurssit, jotka auttavat pärjäämään.
Kyllä mä väitän, että IFK:kin pystyy Kärppiä haastamaan tällä kaudella. Voitot on keskinäisistä 3-2 Kärpille ja IFK on jostain syystä ollut melko vaikea vastustaja Kärpille. IFK on kuitenkin ainoa joukkue, joka on onnistunut voittamaan Kärpät kahdesti tällä kaudella. IFK:lla toki suurin kysymysmerkki on maalivahtipeli ja sen taso oikeastaan ratkaisee kevään kohtalon.
Itse en tuota HIFK:n jälkimmäistä voittoa Kärpistä ole nähnyt, joten siihen on vaikea ottaa kantaa, mutta tuo IFK:n ensimmäinen voitto Oulusta oli melko erikoinen. Se oli varmaan huonoin peli, jonka olen Kärpiltä tällä kaudella nähnyt. Melko kuvaavaa oli se, että IFK sai kaksi läpiajoa, joista molemmista he tekivät maalin, vähän yli minuutin sisään. Onko Kärppiä vastaan kukaan muu saanut tällä kaudella kahta läpiajoa edes samassa erässä? Tai samassa pelissä? Ei ainakaan vähän yli minuutin sisään. Tuossa pelissä Kärppien organisoitu puolustus oli kaikkea muuta kuin organisoitu.
Kuten sanoit, niin maalivahtipeli on IFK:lla iso kysymysmerkki. Salminen ja Lyytinen ovat olleet hyviä täsmähankintoja, mutta kyllä Engrenin pitää löytää ihan eri taso kuin tällä kaudella on nähty, mikäli IFK meinaa mestaruuden voittaa. Lisäksi Atu Selinin uraa on tullut seurattua monta vuotta ja hän on jäänyt minulle mieleen valmentajana, joka melko hyvin saa aina joukkueen suorittamaan materiaalinsa edellyttämällä tasolla, mutta ei juuri koskaan onnistu ylisuorittamaan. Vaikka IFK:lla hyvä materiaali onkin, niin ainakaan omaan silmääni se ei ole Liigan paras.