No luvalla sanoen ei ollut kaksinen vastus tänään Iikalla.En tiedä mihin ketjuun tää nyt kuuluis, mutta onhan toi Kangasniemi ihan huikee!
No luvalla sanoen ei ollut kaksinen vastus tänään Iikalla.
Niinhän se on. HIFK olisi ne tarvittavat maalit tehnyt ilman Kangasniemeäkin, mutta kädettömiä duunareita vastaan (keillä vielä selkäranka katki ettei jaksa sitä duuniakaan tehdä) vaan helvetin helppo dominoida jos on yksilötaitoa. Eikä HIFK tietenkään olisi päästänyt kotijoukkuetta tekemään kolmea maalia jos peli olisi ollut edes teoriassa auki lopussa, eli turha laskea silläkään lailla että Jukurit olisi kolmella kassillaan voittanut ilman Kangasniemeä.Onko se pelannut Jukureita vastaan 23 peliä ja tehnyt niissä 17 maalia? Näitä bottom-4 joukkueita vastaan se yksilötaito vaan konkretisoituu.
Se on Iikkuli eikä mikään Iikka.No luvalla sanoen ei ollut kaksinen vastus tänään Iikalla.
Tuossa kotipaikkaa kohti autoillessa paikallisradiojuontaja ihasteli että "tuollainen dominonappulan kokoinen väkkärä mutta upeasti kyllä pyörittää".Se on Iikkuli eikä mikään Iikka.
...
Olen tietyllä tapaa samaa mieltä. En kuulu siihen porukkaan, joka julistaa etukäteen Kärpät mestariksi, vaikka Kärppiä kannatankin. Ei Kärpät ilmaiseksi sitä kannua saa. Mustelmia tulee ja mikä tärkeintä, pääkopan pitää olla kunnossa. Ja tuo pääkoppa on se ainoa asia, mikä mua vielä vähän mietityttää loppukautta ajatellen. Ja en puhu voittamisen kulttuurista tai kokemuksesta, vaan hetkessä elämisestä. Silloin, kun fokus on jossain muussa kuin pelissä, Kärpät on haavoittuvainen, joskus jopa surkea.Oikeastaan kausi saa loistavan päätöksen jos joku muu kuin Kärpät vie kannun. Ihan sama kuka se sitten onkaan. Ja en edes pidä sitä mitenkään mahdottomana vaikka täällä yleinen konsus on jo julistamassa Kärppiä mestareiksi.
Jälleen kaipaisin jotain perusteluita sille miksi "pudotuspelit on oma maailmansa". SM-Liigassa harvinaisen usein sijoitukset pystyy ennustamaan sarjataulukon perusteella. Tai no ihan yksi yhteen ei tokikaan, mutta hyvin harvassa on ne keväät että esim. sääleistä mennään puolivälieriä pidemmälle. Onko niin käynyt kolme kertaa Liigan historiassa?^Jääkiekko on pienten marginaalien laji ja pudotuspelit on aina täysin oma maailmansa.
Onhan niitä. Ässät on olleet kahdesti finaaleissa ja toisella kerralla veivät jopa mestaruuden. Toisaalta 2013 olivat runkosarjassakin neljänsiä eli ihan mistään sääleistä eivät silloinkaan mestaruuteen pompanneet. Siinä se isompi tuhkimotarina taisi olla se nousu sieltä haudan partaalta kovaan liitoon, mutta olihan Ässät kuitenkin pudotuspelien edetessä itsensä nostanut jo kohtalaisen varteenotettavaksi joukkueeksi.On niitä tuhkimotarinoita ennenkin nähty.
Viimeiset kymmenen kevättä finaaleissa on pelanneet runkosarjanJälleen kaipaisin jotain perusteluita sille miksi "pudotuspelit on oma maailmansa". SM-Liigassa harvinaisen usein sijoitukset pystyy ennustamaan sarjataulukon perusteella. Tai no ihan yksi yhteen ei tokikaan, mutta hyvin harvassa on ne keväät että esim. sääleistä mennään puolivälieriä pidemmälle. Onko niin käynyt kolme kertaa Liigan historiassa?
Laineen tasoitus sekuntia ennen summeria. Viimeisen muistelu kirpaisee edelleen, heh. Siinä ois Kärppien pitänyt sääntöjen vastaisesti kampata se Patelle syöttänyt pelaaja, koska jäähyllä ei olisi ollut enää mitään väliä.
Kyllä minulle kelpaisi paremmin kuin hyvin, että Tapparan seurana finaaleissa olisi mikä tahansa muu joukkue kuin Kärpät. Olisi symppis-Jukallakin edes pieni mahdollisuus muuhun kuin hopeaan.Ei se varmaan Kärppien tai Tapparan kannattajien mielestä tylsää ole että nuo siellä finaalissa aina ovat, luulen että kaikille muille kelpaisi vaihtelu.
Toisaalta symppis-Jukka on voittanut sen ainoan mestaruurensa nimenomaan Kärppiä vastaan. Siinä mielessä Kärpät voi olla se ainoa oljenkorsi.Kyllä minulle kelpaisi paremmin kuin hyvin, että Tapparan seurana finaaleissa olisi mikä tahansa muu joukkue kuin Kärpät. Olisi symppis-Jukallakin edes pieni mahdollisuus muuhun kuin hopeaan.
Ei se varmaan Kärppien tai Tapparan kannattajien mielestä tylsää ole että nuo siellä finaalissa aina ovat, luulen että kaikille muille kelpaisi vaihtelu.
Valitettavasti tosiasia on se, että ei noi budjetit voi olla vaikuttamatta.
HPK lienee myös varsin potentiaalinen ja ärsyttävä vastus tuossa keväämmällä.