Hyytiäinen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KeuPa & Ottawa
Sen verran omaa sapelia tulen kolisuttelemaan JYPin pakiston suhteen, että kaikki pakit mitkä maisemaa vaihtoivat olivat nimenomaan seuran puolelta poistoja. Välivaaralle ei jatkoa tehty koska palkka ja taso ei olleet enään ehkä balanssissa. Korvattavissa omilla junnuilla. Näkyvä haluttiin laittaa rahoiksi luottaen ettei ostaja nää tehojen taakse. Sillä olihan se välillä niin jäätävää paskaa kun olla voi. Omissa vaikeuksissa ja ylivoimalla syötöt jalkoihin tai vedot ensimmäisiin polkkareihin. Silti hyvät pisteet. Tähän paikkaan kärkipakkia haettiinkin. Salcido oli hyvä, mutta tuli paikkaamaan loukkaantumisia ja ilmeisesti tarjousta jatkosta ei edes jätetty. Ehkä Hongankin kuvioista oltiin jo hajuilla?
Päijänteen pohjoiselle rannalle nyt vaan on lurahtanut jotain joka tuottaa huippupakkeja (Vatanen, Määttä, Honka). Kauden lopussa saimme huomata, että Hietanenkin on siellä vähintään perseensä käynyt huuhtelemassa. Joukkueen paras pakki noin kokonaisvaltaisesti loppukaudesta. Ja nyt pelaavaan kokoonpanoon tyrkyllä Kemiläinen, Salonen ja Niku. Paikkoja vaan jätettävä näillekkin. Olen saletti, että joku näistä lyö läpi. Ja lisäksi Hongan tulo vissiin aika 50/50.
Itse pidän JYPin pakistosta ja paljon. Mäenpää oli täsmähankinta, juuri sitä mitä tarvittiin. Hieman halusin JYPin pakiston tilannetta avata, kun sitä kohtuu nimettömänä pidetään. Onko mulla värilast, ehkä.
-on sulla joo. Kyllähän tuossa on selkeesti "ostettu" se positiivinen näkökulma. Ai miksikö? Lähtijöiden joukossa oli myös eräs Auvitu. Ei käyttöä? mm. kaks maalia viimesessä SaiPa-pelissä. Lisäks Viitanen ja Kalteva ei pelannu YHTEENSÄ runkosarjan vertaa matseja viime kaudella; Viitanen huikeet 13 peliä! Mikä on pelaajien nykykunto? Mielellään näkisimme esim. Kaltevan ekan JYP-kauden tahdissa ja Viitasen hoitavan oman maalin edustan isännän elkein. Sitten Mäenpään jokaisesta pelaamasta pelistä kannattaa nauttia kun se voi olla viimenen hurrikaaninutussa. KHL-peikko tulee väijymään pitkään Synergian yllä. Luoma on taas vuoden vanhempi jne.
Ja ei, ei mullakaan ole näin negatiivinen ennakkokäsitys ens kauden Jypistä. Skenario tulee luultavasti sijoittumaan jonnekin mainittujen välimaastoon.