Saa ottaa talteen, mutta Liigan koko tulee tulee seuraavan viiden vuoden sisällä pienenemään joukkuemäärältään. Joko joukkueita lähtee uusiin sarjoihin tai joukkueita putoaa alempaan suomalaiseen sarjaan. Jos syntyisi uusi sarja jonne lähtisi vaikkapa Kärpät, Tappara, TPS ja HIFK niin se olisi Suomikiekolle hyväksi. Nuo seurat olisivat pelaajille houkuttelevampia ja siitä muodostuisi nykyistä Liigaa selvästi tasokkaampi sarja. Näin ollen suomalaiset pelaajat pääsisivät pelaamaan kovempia pelejä.
Liigajoukkueidenkin pitää ihan oikeasti kantaa vastuunsa suomikiekon tasosta. Se että jollain on osake, ei saa romahduttaa maan jääkiekon laatua. Sitä se juuri nyt tekee.
Minä en ole tässä esimerkiksi kannattamani SaPKon asialla sillä kaikki realiteetit mukaan lukien SaPKosta ei ole tulossa Liigajoukkuetta, se ei ole mahdollista. Kun taas tällä hetkellä Kokkolassa, Joensuussa, TUTOlla ja Vantaalla voisi olla ihan samat saumat pelata Liigaa kuin monilla siellä nyt pelaavilla.
Olen myöski yhtä paljon Tapparan kannattaja kuin SaPKon kannatajakin joten ei minulla ole sellainen yhyy, mua potkitaan tunne.
Ennenkaikkea olen jääkiekon fani, ja joukkueiden kannattaja ja jääkiekon kustannuksella tässä leikitään.
Suomikiekkoa heitellään kakkapökäleillä vähän joka suunnasta ja Liigakiekon viihdyttävyys laskee kohta sille tasolle, että ei enää viitsi vaivautua katsomaan.
@Juhaht edellä kiteyttää monien tuntemukset Liigaa kohtaa. Minä itse seuraan Liigaa ja käyn Liigapeleissä, mutta pikkuhiljaa vain sosiaalisen tapahtuman takia. Lätkä liigassa on viihdearvoltaan huonompaa kuin samaan aikaan pyörivät salatut elämät ym. Pelin taso on paskaa jos nyt vertaan sitä vaikka SHL:ään. On ihan perin kummallista ellei tuota suostuta ymmärtämään tuolla businesspäässä. No, onhan se jo huomattu ja siksi mietitty miten asia korjataan. Aika jättää nähtäväkseen korjataanko vai kustaanko omiin saappaisiin.
Ja mitä sitten tulee tään bisnesspuoleen ja sillä sarjapaikkojen oikeuttamiseen niin kannattaa vilkaista miten terveitä ytiöitä nämä Liigaseurat ovatkaan. Naurettavaa puuhastelua sanoisi joku.