Oheisen linkin takaa löytyy Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet: Ylen ohjelmatoiminnan ja sisältöjen eettiset ohjeet | Yle yhtiönä | yle.fi
Klippi tuolta:
"MAINONTA JA SPONSOROINTI
30. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä verkossa tarjoamiensa palvelujen yhteydessä.
Suhtaudumme kriittisesti aineistoon, johon liittyy kaupallisia intressejä. Julkaisemme tällaista aineistoa vain, jos siihen on sisällölliset ja journalistiset perusteet. Emme suostu toimimaan mainonnan tai markkinointiviestinnän välineenä.
Ylen julkaisemat sisällöt eivät saa sisältää mainontaa eivätkä markkinointiviestintää. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä muiden yleisissä viestintäverkoissa tarjoamiensa julkisen palvelun tehtävään kuuluvien sisältöpalveluiden yhteydessä. Yle ei tuota sponsoroituja ohjelmia. Tuotesijoittelu ja piilomainonta on kielletty.
Kun pyydämme ohjelmantekoon liittyvää teksti- tai kuvausmateriaalia tms. teemme selväksi, että emme tässäkään yhteydessä asetu mainonnan välikappaleeksi. Urheilutapahtumien yhteydessä noudatamme Euroopan yleisradioliiton, EBU:n ja kansainvälisten lajiliittojen hyväksymiä mainonnan sijoittelua tapahtumapaikalla koskevia säännöksiä.
Vältämme tapahtumien yhteydessä tapahtumapaikalle sijoitettujen mainosten tai logojen tarkoituksellista tai toistuvaa näyttämistä.
31. Ohjelmien käyttö kaupallisessa mainonnassa ei ole sallittua.
Ohjelmiamme tai sisältöjämme ei saa käyttää mainostarkoituksessa.
Poikkeuksena ovat yhtiön omat yhteistyöhankkeet, joihin liittyvän mainonnan Yle on harkinnut ja sopinut markkinointitavoista.
Verkkosisältöjämme voidaan linkittää linkittämisessä noudatetun hyvän tavan mukaisesti."
Ja tähän perään vielä uusintana klippejä ylen omasta uutisesta, joka kertoo uudesta jokeriohjelmasta:
"Jokereita seuraava tv-sarja “KHL: Tehtävä idässä”."
"Sarjassa eletään Jokereiden ensimmäistä KHL-vuotta seuran ytimestä"
"Jokereiden kautta toteutettava reality-dokumenttisarja"
"Jokereiden ensimmäinen pelikausi Venäjällä..."
"Jokereiden neitsytmatkan vertaiskokijoina käytetään useita muita suomalaisia KHL-pelaajia ja valmentajia, jotka tuovat syvyyttä Hartwall Arenan alokkaiden selviytymiseen Venäjällä." -Huomatkaa! Muiden joukkueiden pelaajat ovat vain syventävä osa jokeriohjelmaa.
"- Tehtävä idässä tuo suomalaiset sankarimme perheineen suoraan katsojan kotisohvalle. "
"TV-sarjan ohella Yle Areenaan tuotetaan runsaasti lisämateriaalia. Pelaajat jakavat myös henkilökohtaisia videotervehdyksiään ja kuvakirjeitä ohjelman Facebook- ja Twitter-sivuilla koko kauden ajan."
Tuosta voi jokainen omien värilasienssa kanssa sitten ihan rauhassa pähkäillä, että toteuttaako ohjelmasarja Yleisradion omat säännöt vai ei? Omasta mielestäni Yle rikkoo omia sääntöjään tässä, eikä edes mitenkään rimaa hipoen.
Klippi tuolta:
"MAINONTA JA SPONSOROINTI
30. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä verkossa tarjoamiensa palvelujen yhteydessä.
Suhtaudumme kriittisesti aineistoon, johon liittyy kaupallisia intressejä. Julkaisemme tällaista aineistoa vain, jos siihen on sisällölliset ja journalistiset perusteet. Emme suostu toimimaan mainonnan tai markkinointiviestinnän välineenä.
Ylen julkaisemat sisällöt eivät saa sisältää mainontaa eivätkä markkinointiviestintää. Yle ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä muiden yleisissä viestintäverkoissa tarjoamiensa julkisen palvelun tehtävään kuuluvien sisältöpalveluiden yhteydessä. Yle ei tuota sponsoroituja ohjelmia. Tuotesijoittelu ja piilomainonta on kielletty.
Kun pyydämme ohjelmantekoon liittyvää teksti- tai kuvausmateriaalia tms. teemme selväksi, että emme tässäkään yhteydessä asetu mainonnan välikappaleeksi. Urheilutapahtumien yhteydessä noudatamme Euroopan yleisradioliiton, EBU:n ja kansainvälisten lajiliittojen hyväksymiä mainonnan sijoittelua tapahtumapaikalla koskevia säännöksiä.
Vältämme tapahtumien yhteydessä tapahtumapaikalle sijoitettujen mainosten tai logojen tarkoituksellista tai toistuvaa näyttämistä.
31. Ohjelmien käyttö kaupallisessa mainonnassa ei ole sallittua.
Ohjelmiamme tai sisältöjämme ei saa käyttää mainostarkoituksessa.
Poikkeuksena ovat yhtiön omat yhteistyöhankkeet, joihin liittyvän mainonnan Yle on harkinnut ja sopinut markkinointitavoista.
Verkkosisältöjämme voidaan linkittää linkittämisessä noudatetun hyvän tavan mukaisesti."
Ja tähän perään vielä uusintana klippejä ylen omasta uutisesta, joka kertoo uudesta jokeriohjelmasta:
"Jokereita seuraava tv-sarja “KHL: Tehtävä idässä”."
"Sarjassa eletään Jokereiden ensimmäistä KHL-vuotta seuran ytimestä"
"Jokereiden kautta toteutettava reality-dokumenttisarja"
"Jokereiden ensimmäinen pelikausi Venäjällä..."
"Jokereiden neitsytmatkan vertaiskokijoina käytetään useita muita suomalaisia KHL-pelaajia ja valmentajia, jotka tuovat syvyyttä Hartwall Arenan alokkaiden selviytymiseen Venäjällä." -Huomatkaa! Muiden joukkueiden pelaajat ovat vain syventävä osa jokeriohjelmaa.
"- Tehtävä idässä tuo suomalaiset sankarimme perheineen suoraan katsojan kotisohvalle. "
"TV-sarjan ohella Yle Areenaan tuotetaan runsaasti lisämateriaalia. Pelaajat jakavat myös henkilökohtaisia videotervehdyksiään ja kuvakirjeitä ohjelman Facebook- ja Twitter-sivuilla koko kauden ajan."
Tuosta voi jokainen omien värilasienssa kanssa sitten ihan rauhassa pähkäillä, että toteuttaako ohjelmasarja Yleisradion omat säännöt vai ei? Omasta mielestäni Yle rikkoo omia sääntöjään tässä, eikä edes mitenkään rimaa hipoen.