Lisäyksenä vielä se, että Kapanen nolasi itsensä viime vuonna Ruutu-Lehkonen-asiassa.
Olen seurannut tätä keskustelua sivusta hyvin neutraalisti joskin hieman huvittuneena. Mutta nyt on tähän väliin todettava, että täällä menee joillain asiat totaalisen sekaisin. Eli Kimmo Kapanen tai KalPan organisaatio EI tehnyt minkäänlaista lastensuojeluilmoitusta case Lehkonen vs. Ruudusta. Kapanen kommentoi asiaa Savon Sanomissa näin:
Jarkko Ruutu uhkasi sammuttaa Lehkosen valot - Jääkiekko - Savon Sanomat
Eli tiivistetysti Kimmo totesi Ruudun uhanneen "sammuttaa Lehkosen valot" jo pelin alusta, tätähän ei kukaan varmaksi tiedä ellei jollain tuosta audionauhaa ole. Itse olin ko. pelissä paikalla, ja kyllä se Ruudun toiminta tässä(kin) tapauksessa oli vähintäänkin kyseenalaista. Mitä tulee tähän lastensuojeluilmoitukseen, niin sen teki täysin ulkopuolinen henkilö kuten alla olevasta Ylen uutisesta ilmenee:
Lastensuojelupäällikkö: â€Lastensuojeluilmoitus Lehkosesta herättää hyvin ristiriitaisia ajatuksia†| Yle Uutiset | yle.fi
Tämä ei saanut kannatusta ei KalPan leiristä eikä Lehkosen isältä, kuten oheinen juttu osoittaa, lisäksi se aiheutti kuopiolaisessa lätkäskenessä kollektiivisen häpeän ja vitutuksen tunteen:
â€Lapsi miesten maailmassa†- Jääkiekko - Savon Sanomat
Mutta mitä tulee itse ketjun aiheeseen ja siihen, pitäisikö Jokerit potkia helvettiin liigasta jo nyt, niin kysymys on mielenkiintoinen. Täällä ovat jo monet kirjoittajat tuoneet esiin hyvin valideja seikkoja siihen liittyen, miten Jokereille pahimmillaan voi tässä käydä, olkoonkin että meillä kannattajilla on aiheesta äärimmäisen puuttelliset tiedot jolloin joudumme tekemään omia arvailujamme rajoitetun rationaalisuuden (eng. bounded rationality) vallitessa. Itse en ole Jokereista koskaan juuri pitänyt, joten minulle on aivan sama pelaako ko. jengi liigaa vai ei. Joitain vuosia sitten Jokerit herätti vielä tunteita saapuessaan Niiralaan vierailulle, mutta jotenkin on mennyt fiilis jo vähän koko joukkueesta ja nykyään omalla kohdallani se kuuluu enemmän kategoriaan hmv.
Mitä tulee sitä vastoin suurimpaan osaan Jokereiden kannattajista, niin heitä käy todella paljon sääliksi jos heidän rakastamansa jengi ei tulevalla kaudella missään pelaa. Olkoonkin että täällä on muutamia nimimerkkejä joilla on selkeästi nyt vähän kilahtanut hattuun, niin kokonaisuudessaan täytyy sanoa että Jokereiden fanit ovat tällä palstalla siitä asiallisimmasta päästä. Itselleni ainakin tulee ikävä hyviä, asiallisia ja mielenkiintoisia keskusteluja mm. otteluketjuissa.
Mutta jotenkin Jokereita ja ennen kaikkea Harkimoa on rangaistava, niin selkeästi herra Harkimo vaikuttaa pyyhkineen sopimuksilla persettään että ei sitä voi sivusta seurata ja antaa tapahtua. Onko liigasta sulkeminen oikea vaihtoehto, niin sitä en tiedä. Toisaalta varmasti helpoimmalla päästäisiin jo Jokerit liigasta potkittaisiin, silloin ei ainakaan tarvitsisi koko kautta kuunnella itkua Jokerileiristä siitä, että ovat joutuneet kiristyksen kohteiksi ja toisaalta muiden joukkueiden (kannattajien) osalta siitä, että Jokereille "annettiin armoa".