Lentokonebongarit

  • 22 250
  • 144
K

kiwipilot

Flu kirjoitti:

Asialista Flu; olet näköjään reissaillut aikalailla. Jos tuon SP:n kyytiin mielit niin ainakin Iran Air lentää tumppijumboilla Teheran - Peking - Tokio (?) reittiä eli siitä vain seikkailemaan =)
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
kiwipilot kirjoitti:
Asialista Flu; olet näköjään reissaillut aikalailla. Jos tuon SP:n kyytiin mielit niin ainakin Iran Air lentää tumppijumboilla Teheran - Peking - Tokio (?) reittiä eli siitä vain seikkailemaan =)
Nyt siis välittömästi miettimään miten selitän meidän matkalaskuntarkastukselle, että paras reitti Tokioon menee Teheranin kautta ;-)
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Lentonäytöksissä nähdyt Harrier, F-15, F-16, F-18 ja n.50m korkeudessa yliääninopeudella kansan yli ajanut F-111 on ollut hienoja, viimeksi mainittu nousi rauhallisesti ja katosi, tuli sitten "puskista" noin vartin jälkeen aivan sika lujaa, siinä putosi monelta makkarat ja kahvit syliin...

Harvinaisen koneen ilmassa näin myös täällä Stavangerissa kun moottorivian takia laskun teki Blackbird SR-71, piti aivan h-tillistä ulinaa laskeutuessaan, kone vietiin välittömästi NATO:n bunkkeriin piiloon, parin päivän sisällä tuli ukkeleita Lockheedilta korjaushommiin, tämä joskus 90-luvun alussa, lentonäytös oli -88.

Työmatkat ajellaan hekoilla, nyt käytöstä poistettu Sikorsky-61 sekä Super Puma ja uusin Sikorsky-92, oon tainnut myös olla kyydissä jossain kaks lapasessa Bellissä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Laitetaanpa helppoa arvuuttelua Jatkoajan lentokonebongareille, eli mikä kone kuvassa? Kenttää jossa kone on kuvattu ei tarvitse arvata, sen arvaaminen olisi ehkäpä liian vaativa tehtävä...

vlad.
 

Liitteet

  • Arvuuttelua.jpg
    Arvuuttelua.jpg
    33,1 KB · kertaa luettu: 484
K

kiwipilot

vlad kirjoitti:
Laitetaanpa helppoa arvuuttelua Jatkoajan lentokonebongareille, eli mikä kone kuvassa? Kenttää jossa kone on kuvattu ei tarvitse arvata, sen arvaaminen olisi ehkäpä liian vaativa tehtävä...

vlad.
British Airwaysin Boeing 777-200. Ja kenttä voisi olla Boston Logan International. Takana American Trans Airin Boeing 727-200.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Boeing 767 - 300 vanhalla BA:n maalilla?
Ainakin on kovasti sen näköinen. Lensin tuossa viime vuosituhannen loppupuolella tollasella BA:n 767:lla Frankfurtista Heathtrowiin.
Muuta ei jäänyt mieleen kun tuo koneen ulkonäkö, lähinnä se leveys, ja mulkut lentoemot...
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
usko kirjoitti:
Boeing 767 - 300 vanhalla BA:n maalilla?
Ainakin on kovasti sen näköinen. Lensin tuossa viime vuosituhannen loppupuolella tollasella BA:n 767:lla Frankfurtista Heathtrowiin.
Muuta ei jäänyt mieleen kun tuo koneen ulkonäkö, lähinnä se leveys, ja mulkut lentoemot...
Ei ole 767. Kyllä Mr. Kiwipilot on oikeassa. 777-200 aika selvästi. 777 on leveämpi runko, joka saa aikaan tuon ennen ohjaamoa tulevan rungonkapenemisen, perän littana muoto ja siivet on helppo tunnistaa. 777-200/300 eron huomaa helpommin sivulta, mutta kun toinen ovi on moottorin kohdalla ei kyseessä voi olla 777-300, koska siinä ikkunoita mahtuu oven ja moottorin väliin. Tai siis näin ainakin itse päättelin. Lentokenttää en kyllä tunnista. Bostonissa on tullut oltua viisi kertaa, mutta tuosta kuvasta en kyllä kenttää keksi. Vlad, olisit ottanut sellaiseen suuntaan missä itse downtown siintään sen sataman yli ;-)
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Triviaa

Tuohan oli kivaa, uusi triviapläjäys. Tunnistakaa kuvassa näkyvät lentokoneet ja lentokenttä.

Tunnistutilanne: Mr.Usko 1/3 oikein
 

Liitteet

  • trivia.jpg
    trivia.jpg
    63,9 KB · kertaa luettu: 451
Viimeksi muokattu:

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Flu kirjoitti:
Tuohan oli kivaa, uusi triviapläjäys. Tunnistakaa kuvassa näkyvät lentokoneet ja lentokenttä.

Jiihaa. Arvaaminen, ja ennen kaikkea väärin arvaaminen on kivaa.
Etualalalla siis Qantasin 737 - 800 ja takana pikkusisko 737 - 300.
Kenttä on Sydneyn Kingsford Smith International.
Ja taas meni päin persettä?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kiwipilot kirjoitti:
British Airwaysin Boeing 777-200. Ja kenttä voisi olla Boston Logan International. Takana American Trans Airin Boeing 727-200.

Taisi olla liiankin helppo kuva arvuuteltavaksi kun heti tuli koneiden suhteen täydellisen oikea vastaus, kuvassa etualalla tosiaankin on British Airwaysin Boeing 777-200 ja taka-alalla Boeing 727.

Kenttä sen sijaan on Detroit Metro Airport ja terminaali muistaakseni oli tuolloinkin McNamara terminal. Kuva on otettu maaliskuussa 1998, hetkeä ennen ennenkuin lähdin paluulennolle Detroitista Lontoon kautta Helsinkiin.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Flu kirjoitti:
Tuohan oli kivaa, uusi triviapläjäys. Tunnistakaa kuvassa näkyvät lentokoneet ja lentokenttä.

Täytyy tunnustaa etten osaa tunnistaa koneita sen tarkemmin kuin, että kyseessä on Boeing 737-sarjan koneet. Veikkaan nyt kuitenkin taustalla olevan koneen olevan Boeing 737-300 mallia ja etualalla voisi olla pidempi Boeing 737-400 mallin kone. Kenttää en lähde veikkaamaan kun eivät nuo Aussien kentät tai Uuden Seelannin kentät ole tuttuja jonne sinnekin Qantas taitaa aika paljon lennellä.

vlad.
 
K

kiwipilot

Flu kirjoitti:
Tuohan oli kivaa, uusi triviapläjäys. Tunnistakaa kuvassa näkyvät lentokoneet ja lentokenttä.

Etualalla 737-838, takana 737-400 ja kentäksi voisin veikata Brisbanea.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
kiwipilot kirjoitti:
Etualalla 737-838, takana 737-400 ja kentäksi voisin veikata Brisbanea.
Kiwipilot on kone! Täydellisen oikea vastaus. Kenttä tosiaankin Brisbane domestic ja koneet kuten ylhäällä sanottu. Tässä tosin täytyy antaa tunnustuspalkinto Uskolle, hän oli erittäin lähellä - varsinkin, kun olin juuri lähdössä kohti Sydneytä etualalla nähdyllä koneella.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Mikä kone ja mistä päin maailmaa? Kuvaa käsitelty sen verran, ettei voi ihan suoraan lukea kohdetta.
 

Liitteet

  • kuva 2.JPG
    kuva 2.JPG
    10,2 KB · kertaa luettu: 400
K

kiwipilot

Jos mäkin sitten. Elikkä koneet, yhtiöt ja kenttä.
 

Liitteet

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    79,8 KB · kertaa luettu: 398

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Jukan takahiukset kirjoitti:
Mikä kone ja mistä päin maailmaa? Kuvaa käsitelty sen verran, ettei voi ihan suoraan lukea kohdetta.

Noo, veikataan taas pieleen

Kone taitanee olla Aeroflotin Airbus A320-214 ja kenttä Frankfurt Main.
- siellä pitäis olla iso ja ruma kyltti tuolla taustan betonimöhkäleessä...
 
K

kiwipilot

Jukan takahiukset kirjoitti:
Mikä kone ja mistä päin maailmaa? Kuvaa käsitelty sen verran, ettei voi ihan suoraan lukea kohdetta.

Aeroflotin A320 ja takana Boeing 737 jonka yhtiöstä ei hajuakaan. Kenttä voisi olla arkkitehtuurista päätellen jostain entisen Itä-Blokin alueelta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kone tiedetty heti oikein. Kenttä ei ole Frankfurtista, mutta Euroopassa toki.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
kiwipilot kirjoitti:
takana Boeing 737 jonka yhtiöstä ei hajuakaan.

Tuon yhtiön tunnistan kyllä sattuneista syistä varsin hyvin...

Kone on JAT:in eli Yugoslav Airlinesin. Ko. firma on tarjonnut allekirjoittaneelle unohtumattomia kokemuksia ilmailun ja asiakaspalvelun saralta.

Kuului ainakin kymmenisen vuotta sitten yhtiöihin, joiden palvelusten käyttöä en suosittele selvinpäin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
usko kirjoitti:
Tuon yhtiön tunnistan kyllä sattuneista syistä varsin hyvin...

Kone on JAT:in eli Yugoslav Airlinesin. Ko. firma on tarjonnut allekirjoittaneelle unohtumattomia kokemuksia ilmailun ja asiakaspalvelun saralta.

JAT (Yugoslav Airlines) on tuttu minullekin, joskaan en ole koskaan ollut yhtiön kyydissä, muistan vaan lapsena kun tuli luettua erilaisia lentokone ja lentoyhtiöitä käsitteleviä kirjoja niin niiltä ajoilta jäi mieleeni JAT yhtiönä. Taisi tuolloin olla niitä ensimmäisiä itä-blokin yhtiöitä joilla oli käytössä länsimaisia koneita, olisiko ollut Boeing 727 (voi olla, että muistan nyt aivan väärin kun aikaa on kuitenkin kulunut jo reilusti yli 20 vuotta noista ajoista).

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
kiwipilot kirjoitti:
Jos mäkin sitten. Elikkä koneet, yhtiöt ja kenttä.

Nämä siviilipuolen härpäkkeet ovat vähän hakusessa mutta siitä olen 100% varma, että aivan taka-alalla (takimmainen kone josta näkyy vähän keulaa ja pyrstöä) on Antonov An-124 ja taitaa vielä olla Volga-Dnepr -rahtiyhtiön väreissä.

Lentokenttänä voisi olla jokin Aasian kenttä - Intiasta tai Indonesiasta jonne Volga-Dnepr on esim. kuljettanut paljon rahtia myös YK:n alaisilla lennoilla.

vlad.
 
K

kiwipilot

vlad kirjoitti:
JAT (Yugoslav Airlines) on tuttu minullekin, joskaan en ole koskaan ollut yhtiön kyydissä, muistan vaan lapsena kun tuli luettua erilaisia lentokone ja lentoyhtiöitä käsitteleviä kirjoja niin niiltä ajoilta jäi mieleeni JAT yhtiönä. Taisi tuolloin olla niitä ensimmäisiä itä-blokin yhtiöitä joilla oli käytössä länsimaisia koneita, olisiko ollut Boeing 727 (voi olla, että muistan nyt aivan väärin kun aikaa on kuitenkin kulunut jo reilusti yli 20 vuotta noista ajoista).

vlad.

Juu näinhän tuo meni. Titon ja kumppaneiden Jugoslaviahan ei kuulunut näihin Neuvostoliiton satelliittivaltioihin ja niinpä JAT hankki mm. Boeing 737- ja McDonnell Douglas DC-10- koneita. Taisipa siellä olla myös itärautaa, mm. Tupoleveja sekä Iljushineja.
 
K

kiwipilot

vlad kirjoitti:
Nämä siviilipuolen härpäkkeet ovat vähän hakusessa mutta siitä olen 100% varma, että aivan taka-alalla (takimmainen kone josta näkyy vähän keulaa ja pyrstöä) on Antonov An-124 ja taitaa vielä olla Volga-Dnepr -rahtiyhtiön väreissä.

Lentokenttänä voisi olla jokin Aasian kenttä - Intiasta tai Indonesiasta jonne Volga-Dnepr on esim. kuljettanut paljon rahtia myös YK:n alaisilla lennoilla.

vlad.

Volga Dneprin An-124 "ruslan" meni oikein ja kenttäkin löytyy Aasian suunnalta, ei tosin em. maista.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
kiwipilot kirjoitti:
Jos mäkin sitten. Elikkä koneet, yhtiöt ja kenttä.
Tää on paha. Etualalla Air India Airbus 310-300 ja sen takana todennäköisesti Australian Airlines Boeing 767-338 tosin jotenkin tuo sivuperäsimen kaari näyttää hassulta - no ehkä vaan perspektiivivirhe. Taka-alalla varmaankin toinen 767-300 ja DC-10. Yhtiöt näyttävät todella tutuilta, mutta ei muistu mieleen. Ehkä sitten huomenna.
 
K

kiwipilot

Flu kirjoitti:
Tää on paha. Etualalla Air India Airbus 310-300 ja sen takana todennäköisesti Australian Airlines Boeing 767-338 tosin jotenkin tuo sivuperäsimen kaari näyttää hassulta - no ehkä vaan perspektiivivirhe. Taka-alalla varmaankin toinen 767-300 ja DC-10. Yhtiöt näyttävät todella tutuilta, mutta ei muistu mieleen. Ehkä sitten huomenna.

Way to go Flu! Kaikki arvaukset kohdilleen. Tuon takimmaisen 767:n yhtiö on varsin eksoottinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös