Mitä nöyryyttävää on siinä, että parhaat pelaavat? Kyllähän hän näytönpaikan voi ansaita, mutta se tapahtuisi sitten treeneissä. Ja IFK:n tuntien hän näytönpaikan saisi loukkaantumisten seurauksena. Lähdön tapahtumien Lennun omasta tahdosta on kokoajan ollut lähtökohtana. Muilta osin en saa kiinni mitä haluat ensimmäisessä kappaleessa sanoa. Minun silmään vaikuttaa siltä, että pariinkin otteeseen sanot ensin jotain ja heti seuraavassa lauseessa täysin päinvastaista. Nimeltämainitsemattomasta täysin aiheen ohi menevä kysymys; viittaatko siihen nimeltämainitsemattomaan kehen tänään aikaisemmin on vielä luottoa löytynyt vai siihen toiseen? Lennun henkilökohtaisiin syihin tai niiden puuttumisiin minulla ei ole kompetenssia ottaa kantaa. Mikäli ne ovat perheeseen liittyviä, voisi niiden painoarvon vähenevän olettaa kuitenkin pienenevän mitä pidemmälle kausi etenee.
Mielenkiinnosta kysyn vielä, että mihin perustat väitteesi huonon johtamisen ja epäpätevien kollegoiden vaikutuksesta? Ihan vaan siksi kysyn, että useampikin henkilöstöhallinnon ammattilainen on nimenomaisesti painottanut tekemisen estämisen olevan se tehokkain tapa. Ovatpa vielä joihinkin tutkimuksiin viitanneet, mutta ko. tutkimuksiin en ole itse tutustunut. En siis tiedä väitteen todenperäisyyttä.
Lennun lähtö ei myöskään minulle ollut prioriteetti missään vaiheessa. Siis seurasta, kokoonpanon osalta toki kyseessä on ihan kärkipään prioriteetti. Lennun lähdön osalta osaltani edelleen on vain kyse tunteesta. Tunteesta, että Lennart Petrell ei tule kauttansa IFK:ssa päättämään.
Kerro nyt vielä, että miksi tämä pidempään seurassa vaikuttanut nimeltämainitsematon on menettänyt luottamuksesi tämän päivän aikana? Ihan muutamassa tunnissa vieläpä.
No niin, vastaan pikaisesti koska aihe kiinnostaa, toivottavasti vastausaika miellyttää..
Voidaan palata viestillä asioihin jotka ei liity Lennuun tai jatkaa sitten toisessa ryhmässä, joten vastaan nyt minkä ehdin. Voit laittaa viestiä jos jotain jäi uupumaan. En ehkä ihan ymmärtänyt kaikkia kohtia, enkä kaikkea mihin viittaat, mutta palataan niihin vaikka viikonlopun aikana.
Tottakai parhaat pelaa. Kausi on kuitenkin pitkä ja silloin kun Lennu ei pelaa, hän varmaan tekee töitä päästäkseen pelaamaan. C:n menetys oli ikävä juttu Lennulle, mutta se oli varmaan Lennunkin mielestä ansaittua. Jos silti tuolla taustalla ei pääse kokeilemaan kestääkö liigavauhdissa, niin olisi mun mielestä nöyryyttävää alkukauden kapteenia istuttaa katsomossa. Voidaan olla asiasta erimieltä.
Käsitin viesteistäsi aiemmin, että koska ketju käsittelee Lennua, ei täällä suvaita puhuttavan muista, joten lienee parempi olla sitten mainitsematta, jos se helpottaa. Se että toteaa kahden pelaajan (Lyytisen) ja (Engrenin) alisuorittaneen, kuten Lennun myös, niin omassa päässä sopi niputtaa asiaa hieman yhteen, varsinkin kun kommentoin siitä mitä yllä kommentoin.
Se että joku työntekijä laitetaan "tekemään yhtään ei mitään", kuulostaa mun mielestä aika huonolta johtamiselta ja epäasialliselta käytöseltä. Miksi joku palkataan, jos lopulta hän "ei tee yhtään mitään". Ei ole mun mielestä sellaista käytöstä jota omalta seuralta hyväksyisi. Täytyy antaa potkut tai välillä mahdollisuus, mutta ei jättää ketään roikkumaan. Toki lätkä on yksinkertaisten miesten monimutkainen laji, joten loogista toki tuollainenkin. Johtamiseen (jos konteksti ihmisten johtamisessa) liittyy ihmiset ja heidän rekrytointi, firmassa pitäminen, irtisanominen yms. Kyllä siinä mun kokemuksella johtamisella on aika iso rooli. Toimin konsernin johdossa, jossa johdetaan pääasiassa asiantuntijoita ja tässä kontekstissa merkittävä syy on (sekä kokemukset, että kirjallisuus yms. tutkimukset huomioon ottaen) epäpätevät kollegat. Suorittavaa työtä tekevien osalta ei ehkä niinkään. Perustan siis näkemykseni työ, koulutus, opiskelu ja ihmisten kanssa tekemiseen sekä asioiden tutkimiseen. Se kumpaan laatikkoon IFK:n pelaajat ja Lennu kuuluu, on sitten mielipide asia. Joillekin kaikki on suorittajia ja toisille asiantuntijoita. (Irtisanoutumisesta ja) johtamisesta on tehty paljon tutkimusta ja Suomessa myös. On mun mielestä vähän makuasia miten asioita katsoo, sillä aloja ja ideologioita on erilaisia ja aina löytää halutessaan mielipiteilleen tukea jostain tutkimuksesta.
Mutta siis tottakai ihmiset lopulta irtisanoutuvat jos eivät saa tehdä yhtään mitään mutta silti on töissä käytävä. Toki näistä on vuosittain useita ennakkotapauksia, mitä tapahtuu kun tuossa tilanteessa oleva työntekijä ottaa yhteyttä liittoon tai työsuojelupiiriin. Siinä sen jälkeen harvemmin työntekijä itse irtisanoutuu, jos ei olla täysin psykettä tuhottu kiusaamalla (toki ei näissäkään tapauksissa usein irtisanouduta vaan ongelmia niistäkin tulee jos työnantaja jää kiinni). Jos työnantaja ei pysty näyttämään toteen että noin ei olla tehty, niin penalttia tulee. Tämä käytäntö on kuitenkin ilmeisemmin jääkiekossa tuttu tapa ja nopeasti agentti hoitaa uuden seuran pelaajan markkina-arvon alkaessa tippumaan. On toki myös muitakin aloja joissa näin kierolla tavalla toimitaan. Mutta voidaan keskustella tästä yksityisviestillä, tai sopivammassa ketjussa.