Lennart Petrell – HIFK:n ruumiillistuma

  • 820 398
  • 2 259

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Voihan se olla, että Lennu on sen verran kova liideri että on itse vetäytynyt kun ei kulje pelillisesti oikeen ollenkaan.

Tuo oli myös minun ensimmäinen ajatus. Jos näin, on se häneltä arvostettava, vastuullinen, kunniakas ja miehekäs teko. Hyvä Lennu!

Rivien välistä voi kyllä lukea, että se urheilullisuus ei ole nyt ollut keskiössä Petrellin kanssa.

Ei välttämättä. "Pitää keskittyä harjoituksiin" voi myös tarkoittaa, ettei ole sisäistänyt jotain pelitavallisia asioita.

Tuntuu, että osa IFK-faneista ei ymmärrä, mitä IFK-perhe tarkoittaa tai miten Pikkaraisen filosofia toimii, vaikka molempia asioita on yleisesti avattu ties missä.

Kerrotko vielä mikä on se oikea tapa reagoida, oikea tapa olla IFK-fani?

Kyse ei ole siitä, että "on munaa ottaa kapteenin natsat Lennulta pois".

No kyllähän se rohkeutta vaatii viedä ikonilta C-kirjain, kyllä siinä on riskinä että elinkautiset asettavat proteesin ja nousevat barrakuudoille.

Kapteenin natsat ei ole mikään helvetin palkinto ja nyt seuraisi joku rangaistus. Joukkueenjohto on nyt miettinyt mikä on joukkueelle paras. Enkä kyllä tajua minkä helvetin rivien väleistä urheilullisuus ei muka olisi ollut keskiössä. C-kirjain tuo paljon vastuuta kaikessa joukkueen toiminnassa ja nyt Lennu voi rauhassa keskittyä itse asiaan. Kapteenin velvoitteet ovat varmasti vieneet hänen energiaa ja keskittymistä, mutta se ei ole sama asia kuin että Lennu ei olisi pitänyt huolta urheilullisuudestaan.

Tämä on joukkueen kannalta hyvä päätös ja se on pääasia. Jotenkin silti arvasin että täällä on tietty osasto lällättelemässä ja potkimassa maassa makavaa, kun samaan aikaan tämän päätöksen tarkoitus on myös jeesata Lennua. Ei lyödä lyötyä ja siinä on aika helvetin iso ero.

Helvetin hyvä päätös, mutta ei täällä ole yksikään kirjoittaja sen enempää lällätellyt, lyönyt lyötyä kuin potkinut maassa makaavaakaan. Lähes jokainen on sanonut tyyliin että hyvä päätös ja nyt tsemppiä Lennulle, ehkä tämä tästä..
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Hyvä päätös ottaa natsat pois / antaa ne pois. En kyllä ole varma onko Sallinen oikea osoite (ne loukkia ennen tulleet turhautumisjäähyt viestivät muusta), mutta ainakaan nyt ei kapteeni ole joukkueensa riippakivi.

Kenties Lennu tulee vielä! Näin ainakin toivon.

Sinänsä hassua, että kapteenistossa on nyt kaksi kaveria jotka eivät parhaan kokoonpanon ollessa jalkeilla mahdu pelaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt laitoin nakit pakkaseen. Historialla on tapana IFK:n kohdalla toistaa itseään ja näen selkeästi kuinka kevät 1998 on uusiutumassa! Syyskaudella 1997-1998 oman pelinsä kanssa hukassa ollut seuraikoni Kölli luovutti kapteenin natsat Ruutulle. Sekä Sallinen että Ruuttu ovat pelanneet Espoossa, Petrellillä sekä Köllillä molemmilla Karhu-kissa taustaa, mikä sattuma! Verkkokalvoilleni piirtyy jo kuva, kuinka kevät 2020 on yhtä suvereenia tykitystä kuin 1998 ja monsieur Lennart löytää tavaramerkkipomminsa samalla tavalla kuin Kölli löysi pistehanan tuolloin.
 

avjk

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mitä näitä nyt on...
Anteeksi huuteluni vieraisiin pöytiin.
JP-Hytönen kun luovutti C:n pois kesällä niin kaveri on ollut kuin uudesti syntynyt...tosin valmennuksellakin saattaa olla joku osa asiassa. Eiköhän Lennunkin peli tuosta nyt parane ja tuo IFK kannattajille vielä paljon iloa tämän kauden aikana
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt laitoin nakit pakkaseen. Historialla on tapana IFK:n kohdalla toistaa itseään ja näen selkeästi kuinka kevät 1998 on uusiutumassa! Syyskaudella 1997-1998 oman pelinsä kanssa hukassa ollut seuraikoni Kölli luovutti kapteenin natsat Ruutulle. Sekä Sallinen että Ruuttu ovat pelanneet Espoossa, Petrellillä sekä Köllillä molemmilla Karhu-kissa taustaa, mikä sattuma!
Se on just niin ja oi helvetti miten hyvältä tuntuu, kun Iikka Kangasniemi punaisessa siilitukassaan räjäyttää hallin neljännen loppuottelun ratkaisumaalillaan.

Noi puheet ja maininnat Lennun urheilullisuuden puutteesta mua jotenkin hämmentää, ei mielestäni osu eikä täsmää ja väitän että sen puute ei ole ollut ongelma. Urheilullisen oloinen pelaaja ja kapteeni mutta kilometrit ja kuluttava ura alkaa näkyä raskastekoisessa miehessä.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Nyt laitoin nakit pakkaseen. Historialla on tapana IFK:n kohdalla toistaa itseään ja näen selkeästi kuinka kevät 1998 on uusiutumassa! Syyskaudella 1997-1998 oman pelinsä kanssa hukassa ollut seuraikoni Kölli luovutti kapteenin natsat Ruutulle. Sekä Sallinen että Ruuttu ovat pelanneet Espoossa, Petrellillä sekä Köllillä molemmilla Karhu-kissa taustaa, mikä sattuma! Verkkokalvoilleni piirtyy jo kuva, kuinka kevät 2020 on yhtä suvereenia tykitystä kuin 1998 ja monsieur Lennart löytää tavaramerkkipomminsa samalla tavalla kuin Kölli löysi pistehanan tuolloin.
Kölli oli tosi kova jätkä joka ei koskaan kääntänyt selkäänsä taistelulle. Kölli oli myös n.20 maalin mies ihan normikaudella. Eli aika eri pelaajatyypistä on kyse. Lennu on kahta kautta lukuunottamatta ollut 3. kentän rouhija.
Diggaan Lennusta ja olen ostanut 3 hänen pelipaitaansa ja toivon että keväällä Lennu löytäisi pelinsä vielä.

Lennulla on ollut jo monta vuotta vaikeaa, ehkä roolin pienentäminen on se oikea ratkaisu, koska Lennu on vain 3. kentän energiapelaaja/voimahyökkääjä. Ehkä hän voi nyt nöyrin mielin laittaa äijää seinälle ja pelata yksinkertaisesti.
Lennun pelille NHL status taisi tehdä vain hallaa, ei ole mielestäni pelannut vahvuuksillaan sen jälkeen kuin lyhyitä hetkiä.

Lennu on varmasti vieläkin kova tekijä kun laittaa vaan kiekkoa päätyyn kovasta luisteluvauhdista menee täysillä perään, sekä ajaa maalille aina kun on paikka.
Toivotaan parasta.
 
J

Just-Ice-Hockey

Kesken kauden siirtyminen voisi olla yllättävää, koska mestaruuteen on nyt jonkinlainen mahdollisuuskin.

Ensi kesänä voi hyvin olla edessä Södemäisesti lähtö Saksan maalle.

Samalla toivon, että Lennu löytää uuden vaihteen ja rupeaa pelaamaan tasolla, jolla kaksi kautta Änärissä vääntänyt kaveri pitäisi pelata.

Mestaruuden voi voittaa myös muualla. Lennulla kuitenkin on meiltä jo se hänen mestaruutensa, minkä voittamisessa mies oli oikeasti isossa roolissa. Ei hänellä varmasti ole mitään uutta IFK:ssa voitettua mestaruutta vastaan, mutta mahdollisesti entisestään pienentyvää roolia vastaan voi ollakin.

Itse luulen Lennun uuden osoitteen löytyvän EBEListä. Jotain tämän suuntaisia tarinoita kantautunut korviinkin. No mutta katsellaan nyt miten lopulta käy. Toiveet meillä on yhtenevät. Ei mitään sitä vastaan, että äijää alkaa taas lentämään seinälle.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä se, että tänään Lennu on poppareilla viimeistään on merkki siitä, että kapteenin vaihtaminen tuli johdon päätöksestä eikä Lennun omasta. Itse olin hyvin hämmästynyt siitä, että täällä pidettiin Kangen ja Lennun sopparia hyvänä ja tärkeänä, koska ovat pukukoppipelaajia. Vielä vaikeampaa on ymmärtää, että he saivat sopparit.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se, että tänään Lennu on poppareilla viimeistään on merkki siitä, että kapteenin vaihtaminen tuli johdon päätöksestä eikä Lennun omasta. Itse olin hyvin hämmästynyt siitä, että täällä pidettiin Kangen ja Lennun sopparia hyvänä ja tärkeänä, koska ovat pukukoppipelaajia. Vielä vaikeampaa on ymmärtää, että he saivat sopparit.

Ei tullut johdon tai valmennuksen päätöksellä.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Faktat kyllä pilaa todella usein hyvät salaliittoteoriat(kin): "Lennart Petrell on ollut flunssan takia sivussa joukkueen harjoituksista koko viikon, eikä ole kokoonpanossa tänään. "

 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän kaikki osapuolet tunnistaneet tilanteen kestämättömyyden, jos - ja kun - kapteenin asemalla on yhä merkityksensä ammattilaisjoukkueen ryhmädynamiikassa. Kapteenin ei todellakaan tarvitse olla joukkueen paras pelaaja, mutta rotaatiopelaajan on vaikea johtaa esimerkillä ja pitää uskottavalla tavalla tarvittaessa muita pelaajia ns. tilivelvollisina omista peliesityksistään.

Paljon puhuttu IFK-edarius on lieveilmiö seurakulttuurista, jossa IFK-taustalle on annettu itseisarvo täytettäessä rooleja, joihin tulisi valita soveltuvin yksilö puhtaasti joukkueen urheilullisen menestyksen kannalta merkityksellisillä mittareilla mitattuna. Seuraorganisaation ulkopuolinen IFK-yhteisö kyllä osaa tunnistaa ja arvostaa oikean IFK:laisen ja joskus, siis aika usein, ne halutut ominaisuudet voivat löytyä kopissa sen stadilaisen IFK-junnun sijaan vieressä istuvalta siilinjärveläiseltä. IFK:n nouseminen suomalaisen huippujääkiekon johtavaksi organisaatioksi edellyttää kuvailemastani myrkyllisestä IFK:laisuudesta irtaantumista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näinkö tiedät?
Lisäys: hyvä muutos joka tapauksessa, eikö vain?

Kyllä tiedän, en kai muuten olisi väärää väitettäsi korjannutkaan.

Muutos on yleensä aina hyvästä, kun se lähtee ihmisistä itsestään ja perustuu vapaaseen tahtoon. Toki lopulta hyviä muutoksia on aikaansaatu myös pakotettuna ja joskus on myös aivan pakko muuttaa asioita, vaikka olisi minkälaista vastustusta hyvänsä. Mutta on aina parempi, kun ihminen on itse tehnyt päätöksen muutoksesta. Päätös ei varmasti ole ollut helppo, mutta lopulta ainoa oikea.

Täytyy myös muistaa, että esim. tämä kapteeni-asia ei oikeasti kuulu faneille pätkän vertaa, vaan on joukkueen sisäinen asia. Jos Lennu kokee, että joukkue tarvitsee toisen henkilön kapteeniksi ja hänen mielestään kapteenin on oltava myös pelillinen johtaja, silloin tehty ratkaisu on ainoa oikea. Sanoisin jopa, että oli todellisen kapteenin merkki siirtyä syrjään ja tiputtaa itsensä ”tavalliseksi kuolevaiseksi” ja ehkä myös helpottaa näin valmennuksen duunia. Pettynyt Lennu varmasti on, mutta asiasta pitää päästä yli. Vaikka lopputulos olisi Lennulle itsellekin pettymys, ei se tarkoita, että Lennu ihmisenä olisi pettymys tai jotenkin epäonnistunut. Vain peliesitykset olivat pettymyksiä eikä vähiten varmasti Lennulle itselleen, mutta se kuuluu ikävä kyllä ammatin varjopuoliin.

Nyt sitten vaan toivotaan, ettei Sallinen ota kapteeniudesta paineita, vaan peli kulkee aiempaa paremmin.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onhan Lennu voinut itse päättää, mutta on se sitten ihmellistä toimintaa Pikkaraisen puolelta, ettei hän sitä kertonut suoraan, vaan jätti tilaa kaikenlaisille spekulaatioille. Toivottavasti Lennu jossain vaiheessa vielä jossain on hyvä jäällä eikä pelkästään pukukopissa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Osalle faneista 1+1 ei ole 2 vaikka ihan sama kuka koittaisi ihan sama millä metodeilla sitä oikeaksi todistaa. Mulle toi tiedote oli ihan riittävä.
Niin minullekin. Pääasia, että tänään on aika hyvä (optimaalinen) kokoonpano ja meillä on uusi kapteeni.
Se ei muuta sitä, että HIFK:n tiedottaminen on vasta oppikoulussa.
SaiPa teki muuten hienon maalin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
C:n pois ottaminen olikin Piken ratkaisu, vaikka huhua liikkui, että se olisi lähtenyt Lennun aloitteesta.

Mutta hyvin Lennu puhuu ja nyt vain fokus oman pelin parantamiseen.

 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tuo Pikkaraisen viimeinen sitaatti MTVn jutussa: ”Lennu on joukkueen ja seuran mies”, kuvaa kyllä Petrelliä ja hänen antiaan hyvin. Näillä seuran ”en gång alltid” miehillä on tunnetusti hyvin paljon kattavampi syytesuoja kuin muualta tulleilla vaikka annettavaa ei juuri ole enää peliin, kuten Petrellillä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuus ny @BOL itte kertoon? Oli seura mikä tahansa, (pahoittelut siis vieraisiin pöytiin huutelu) mutta jos noinkin vahvasti tullaan omilla tiedoilla ulos ettei ollut johdon / valmentajan ratkaisu ja haukutaan suurinpiirtein muiden spekulaatiot vääriksi niin käsi pystyyn virheen merkiksi?

Voin tulla itse kertomaan, että minulle puhuttiin paskaa. Olen itsekin hieman ihmeissäni, kun tietolähteeni on pääsääntöisesti ollut oikeassa vuosien varrella. Otetaan opiksi ja mennään eteenpäin.

Pahoitteluni kaikille, jota väärät väitteeni on mahdollisesti loukannut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nooo, jos olisi pitänyt vetoa lyödä siitä, oliko lähtöisin itsestä vai valmentajasta tuo kapu-nauhan vaihto, niin olisin kyllä veikannut että itse Lennu on sitä ehdottanut. Eli että olisi itse myöntänyt samalla sen, että kapteenin tarvitsee olla pelillisesti vahvempi suunnannäyttäjä, ja kun itsellä ei oikein ole hetkeen kulkenut ja roolikin hieman hakusessa, niin annetaan jollekin toiselle pelaajalle kapteenius tässä kohtaa, ja keskitytään itse "vaan" peliin.

Mutta päasia että vaihtui! Tämä oli vahva peliliike Pikkaraiselta, ja arvostan isosti, että teki noin nyt!
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Yllätyin kyllä itekkii, että alote tuli Pikeltä, eikä Lennulta iteltään. Joka tapauksessa hyvä, että asia tuli ilmi ni eipähää tarvi sitäkää asiaa spekuloida sen enempää. Tänään Lennu askissa ja mielenkiintoista nyt seurailla onko se tekeminen vapautuneemman näköstä. Peukku Pikelle, että oli munaa tehdä toi peliliike.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Puolustelen kyllä, että @BOL ei ollut ainoa, joka oli kuullut, että aloite olisi tullut Lennulta. Itsekin kuulin sitä parilta tyypiltä. Muistutus vain taas siitä, että kaikki mitä kuulee ei välttämättä ei ole 100% totuutta. Ihmiset voivat käsittää väärinkin. Se on ihan normaalia.

Eteenpäin. Jos Muuli sai maalihanansa auki, niin ehkä seuraavassa erässä Lennu!
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Puolustelen kyllä, että @BOL ei ollut ainoa, joka oli kuullut, että aloite olisi tullut Lennulta. Itsekin kuulin sitä parilta tyypiltä. Muistutus vain taas siitä, että kaikki mitä kuulee ei välttämättä ei ole 100% totuutta. Ihmiset voivat käsittää väärinkin. Se on ihan normaalia.

Eteenpäin. Jos Muuli sai maalihanansa auki, niin ehkä seuraavassa erässä Lennu!
Olen samaa mieltä, että BOL ei ollut yksin sitä mieltä ja hienosti otti vastuun sanomisistaan, kuten jotkut muutkin.

Toisenlaisen kuvan saaneet - itsekin - ehkä olivat hieman riemuissaan siitä, että olivat oikeassa.
Tosin eihän täällä ole tarkoitus ketään teilata.

Jokaisella on omat mielipiteensä ja oikeus niihin ja kaikki me kuulemme erinäisiä enemmän tai vähemmän uskottavia huhuja, joista muodostamme oman kuvamme asioista.

Ennen oli ehkä vähän helpompaa suodattaa noita tarinoita, kun oli vain ne 3-5 lehteä, joista piti urheilu-uutiset lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös