Mä taas luulen, että puheet siitä, ettei Lennu olisi kapteenin natsojen arvoinen, koska pelillisesti on ollut hiljaista, ovat hyvinkin voineet vaikuttaa päätökseen kapteenin vaihdoksesta. Mulla on sellainen kutina, että se on nimenomaan Lennu itse tämän päätöksen takana ja on itse halunnut osoittaa kaikille, että hän ei halua itselleen minkäänlaista erityiskohtelua vain siksi, että hän on kapteeni. En myöskään yhtään ihmettelisi, jos Lennun somen yksityisviestilaatikot olisivat kauden mittaan täyttyneet, erityisesti verotietojen julkaisemisen jälkeen, turhautuneiden "fanien" vittuilevista viesteistä tyyliin "Senkin surkea kehäraakki, olet kokoonpanossa ainoastaan siksi, että olet kapteeni. Paikkasi olisi oikeasti katsomossa, mutta sua ei sinne laiteta, koska olet kapteeni". Sanomaan voi vielä halustessaan lisätä kirosanoja ja solvauksia. Ja vaikka kuinka yrittäisi ottaa asiat asioina ja ymmärtää, että viestin lähettänyt osapuoli ei pelaa ihan täydellä paikalla, jossain menee raja ja asiat alkaa vähintään alitajuisesti painaa mielessä ja sitä alkaa miettiä, pitääkö väitteet oikeasti paikkaansa. Ehkäpä erilaisia rentoutta tuovia asioita on mietitty valmennuksen ja Petrellin kesken jo jonkun aikaa ja valmennus on pyytänyt Lennartia pistämään asiat atomeiksi ja yksi kerrallaan näitä osia on yritetty fiksata kuntoon, mutta tulosta ei siltikään ole tullut. Ja viimeisenä vaihtoehtona on nyt sitten ollut tämä kapteenius ja siihen liittyvät asiat.
Mulla on myös sellainen fiilis, ettei Pikkaraista oikeasti kiinnosta hevon helvettiä, kuka on joukkueen virallinen kapteeni, vaan hän odottaa kaikilta omaa parasta panosta joukkueen eteen titteleistä riippumatta. Oikeasti johtavat pelaajat ja persoonat eivät tarvitse mitään lisäarvoja liidatessaan jengiä. Kuka valmentaja haluaa pelaajilleen erityispaineita tai ylimääräistä paskaa niskaan? Pikkarainenhan on korostanut, että hän haluaa, että pelaajilla on hyvä olla joukkueessa. Ja jos nyt onkin käynyt niin, että kapteeniksi valittu henkilö ei tunne oloaan parhaaksi mahdolliseksi, koska pelilliset asiat ovat menneet umpisolmuun, eikö hyvä valmentaja yrittäisi ratkaista tilanteen? Ehkä joskus on vain parasta olla "pelkkä duunari" ilman esimiesvastuuta?
Ja mitä tulee väitteisiin "kuppikunnista" joukkueessa, sanassa "kuppikunta" on automaattisesti jotenkin negatiivinen sävy. Itselleni on ainakin ihan selvää, että duunissakin hengailen pääasiassa itselleni läheisten ihmisten kanssa, mutta ei se sitä tarkoita, että minulla olisi esim. työyhteisöni muita ihmisiä vastaan yhtään mitään. Tämän kauden joukkueessa on poikkeuksellisen paljon uusia suurien roolien pelaajia, jotka ovat kaikki uudessa työyhteisössä. Mielestäni on ihan luonnollista, että siihen menee aikaa ennen kuin ihmiset tutustuvat toisiinsa paremmin ja koko joukkue hitsautuu joukkueeksi joukosta yksilöitä. Hienoa, jos asia on tiedostettu valmennuksessa/seurajohdossa ja sitäkin on mietitty, voisiko luonnollista prosessia ehkä jotenkin nopeuttaa. Mutta fakta on se, että ei ihmisiä voi pakottaa tuntemaan mitään suurta rakkautta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta päivästä yksi alkaen. Tunteet kehittyy ajan kanssa ja yhteisten kokemusten kautta. Ja niitähän on tässä alkukaudesta siunaantunut niin positiivisia kuin negatiivisiakin, joten varmaan ollaan ihan aikataulussa senkin suhteen.
Turha hakea draamaa asioista, missä niitä ei välttämättä ole.