Vaihdetaan suosiolla ketjua...
Älä klippaa siitä poikki, kun siinä oli minulla ihan pointtikin. En minä mitään syväluotaavaa analyysiä kaipaa perus-pressissä, mutta että tulisi edes vähän sellainen tunne, että valmentajan puheet vastaavat pelitapahtumia ja että voisi luottaa siihen, että edistystä lähdetään jotenkin tavoittelemaan. Silloinkin, kun Selinin kanssa oltiin siinä tuskaisessa, loka-marraskuisessa kahdeksan ottelun tappioputkessa, niin koin, että kollektiivisesta vitutuksesta huolimatta Selinin johdolla tästä paskasta edes yritetään tarpoa eteenpäin, mikä juontui mahdollisesti siitä, että päävalmentajalla oli tuolloin kanttia ottaa vastuu joukkueensa edesottamuksista ilman materiaalin taakse piiloutumista, vaikka se olisi tuolloin ollut todella helppoa. Pienistä nyansseista se on lopulta kiinni, mutta ei se vaan ole sattumaa, että Lehterän epämääräiseen vihjailuun on todella moni kyllästynyt tässä vuosien varrella.
Mitä järkeä minkään pressin tai ylipäätään minkään puheen tai tekstin julkaisemisessa on, mikäli sillä ei ole mitään tarkoitusta, eli voidaan heittää ihan mitä tahansa laarumia pöytään? Totta helvetissä siellä pitää olla jotain kenttätapahtumiin rehellisesti viittaavaa laittaa tiskiin edes joskus. Fiilistelypohjaiset pelaajahaastattelut ovat sitten asia erikseen.
Tiedätkö, olisin tyytyväinen niinkin yksinkertaiseen, santasmaiseen lausuntoon kuin "tänään oltiin huonoja, pitää saada viisikon etäisyydet kuntoon; töitä on paljon edessä, mutta lähdetään puurtamaan". Ei, temppumaisteri menee erilaisten pikkuasioiden taakse eikä ota vastuuta mistään. Jätkä leikkii päävalmentajaa nyt kolmatta vuotta putkeen edelleenkin historiallisesti SaiPan mittapuulla todella isoilla rahoilla, ja kehtaa saatana SaiPan lähes koko tämän Liiga-taipaleen käsittäneen, perustavanlaatuiseksi tarinaksi muodostuneen "mopolla moottoritielle" -taistelun jälkeen toistuvasti valitella, että pelaajat ovat liian paskoja hänelle ja yksittäisiä virheitä tulee liikaa. Sinä saat ihan vapaasti tuohon paskaan tyytyä. Minä en tyydy, eikä tyydy aika moni muukaan.
Kausianalyyseistä: Tero on kova poika puhumaan, mutta millään tavalla nämä suuret puheet eivät ole toteutuneet Saimaan Pallon pelaamisessa. Otanta tästä on jo niin kattava, että nuo analyysit eivät enää merkitse ainakaan minulle yhtikäs mitään, ennen kuin oikeasti näen jotain selkeää, kantavaa jatkumoa SaiPan pelissä. Toistaiseksi on ollut erittäin, erittäin hiljaista siltä osin.
En olisi halunnut kirjoittaa jälleen näin täysin negatiivista viestiä, mutta minkäs teet, kun tästä asiasta ei vaan ole mitään positiivista sanottavaa, ja tulessa senkun maataan.