Ice Hockey
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Viestin lähetti Torsti
Meille tuli alokkaaksi sellainen mukava suomalais-kreikkalainen vesseli. Kasvoiltaan muistutti kreikkalaista, mutta kooltaan suurta suomalaista. Kaveri yritti saada mm. sellaista vapautusta, ettei tarvitsisi osallistua virka-apujoukkueen toimintaan, mutta voisi mennä pelailemaan koripalloa pihalle ja käydä lenkillä.
Sotilaan perustutkinnon kaveri sai suoritetuksi noin 7. uusinnalla. Mm. suojeluhälytysrastilla hän kysyi, että mikä tämä rasti on. Kun hän sai vastauksen, että suojeluhälytys-rasti sanoi kreikanpoika, että: "Kuullostaa raskaalta, pistä nollapistettä".
Lohtajalla kaveri oli tokaissut alkuyöstä kipinämiehelle: "Älä pistä enää puita uuniin, minä sulan". Kersantti oli sitten sanonut, että raota hivenen makuupussia. Lopulta oli selvinnyt, että kaveri oli makuupussissa päällään pakkashousut ja -takki sekä pakkassaappaat.
Tämä kaveri onnistui aina kamiinan sammuttamisessa. Syttymään hän ei kamiinaa saanut, joten hän herätti seuraavan oltuaan kipinässä 20min ja meni kiireesti makuupussiinsa.
E-kauden ensimmäisellä leirillä Räyskälässä olin tehnyt kipinälistan ja nukuin aamuyöstä tyytyväisenä. Jossain vaiheessa alkoi kuulua toiselta puolelta tykkimiehen vinkuna: "Kuka on kipinässä, täällä on helvetin kylmä... ...Mitä kello on... ...Täällä on ihan helvetin kylmä". Noin 20 sekunnin kuluttua sama tykkimies totesi: "Perkele, kello on jo puoli seittemän, kenellä oli viimeinen kipinä". Tähän minäkin sitten havahduin ja kun asiaa alettiin selvittämään totesi eräs tykkimies seuraavaa: "No mulla oli kipinä viidestä kuuteen, mutta kun listassa ei lukenu kenenkään muun nimee, ni mä herätin ton mun vieruskaverin ja meniin nukkumaan".
Oli siellä eräs kaverikin, joka ei osannut solmia kengännauhojaan. Jostain syystä hänet sijoitettiin rakennuksemme talonmiehen hommiin. Taidettiin olla ainoat, joilla oli virallinen talonmies.
Oliko kenties palveluspaikkana Parolan PsPr/OitPtr?